تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821142880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار آبيك:بهره‌برداري از سنگ سبز، توپوگرافي آبيك را به هم زده استخبرگزاري فارس: شهردار آبيك گفت: بهره‌برداري از معدن سنگ سبز، توپوگرافي شهر آبيك را به هم زده است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار آبيك:بهره‌برداري از سنگ سبز، توپوگرافي آبيك را به هم زده استخبرگزاري فارس: شهردار آبيك گفت: بهره‌برداري از معدن سنگ سبز، توپوگرافي شهر آبيك را به هم زده است.
خبرگزاري فارس: شهردار آبيك گفت: بهره‌برداري از معدن سنگ سبز، توپوگرافي شهر آبيك را به هم زده است.


مهندس علي يحيي‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبيك از بهره‌برداري معدن سنگ سبز در بالاي تپه‌هاي شرقي شهر آبيك به عنوان مواد اوليه شركت سيمان آبيك اظهار تأسف كرد و گفت: با توجه به اينكه معدن سنگ سبز در حوزه آبيك واقع شده، چرا بايد مواد اوليه شركت سيمان كه از صنايع آلاينده است از شهر آبيك تهيه و تأمين شود.

وي افزود: در دادگستري پرونده‌هاي قضايي مختلفي براي تعطيلي معدن سنگ سبز تشكيل يافته كه اگر تعطيل نشود درختكاري شهرداري معنا و مفهومي نخواهد داشت چراكه تپه‌ها در حال تخريب هستند.

اين مسئول ادامه داد: تپه‌هاي شرقي در مالكيت دولت قرار دارد كه طي صورت جلسه‌اي از سوي سازمان شهرسازي استان قزوين به شهرداري آبيك تحويل شده است ولي چون شهرداري سند مالكيت ندارد، نمي‌تواند اقامه دعوي قبلي را براي تعطيلي معدن سنگ سبز پيگيري كند.

شهردار آبيك تصريح كرد: با تشكيل كميسيون بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها با حضور ادارات مختلف و اعضاي مختلف كميسيون مي‌توان نسبت به تعطيلي معدن سنگ سبز اقدام كرد.

يحيي‌پور گفت: با توجه به اينكه معدن سنگ سبز در مرز قانوني شهر آبيك واقع شده با تشكيل كميسيون بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها، تعطيلي صنايع آلاينده در حيطه شهرداري قرار خواهد گرفت كه مي‌توان نسبت به تعطيلي معدن سنگ سبز اقدام قانوني انجام داد.

وي خاطر نشان كرد: شهرداري آبيك مكاتبات متعددي با استانداري، سازمان راه و شهرسازي و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين انجام داده است كه آنها اعلام كرده‌اند بهره‌برداران معدن سنگ سبز داراي مجوز رسمي هستند و در نقطه ديگري از شهرستان (به احتمال قوي روستاي آتانك) معدن جايگزين پيشنهاد كرده‌اند كه بهره‌برداران معدن سنگ سبز را تعطيل و به معدن جايگزين انتقال يابند و البته تاكنون اين امر تحقق نيافته است.

اين مسئول يادآور شد: به احتمال زياد مرغوب بودن مواد اوليه معدن سنگ سبز، تسهيل در حمل و نقل براي بهره‌برداران مقرون به صرفه است چراكه حاضر نيستند معدن سنگ سبز را تعطيل كنند.

* شهرداري آبيك مي‌تواند در معدن سنگ سبز جنگل‌كاري كند

مدير سازمان راه و شهرسازي استان قزوين نيز پيرامون اين موضوع به خبرنگار فارس در آبيك گفت: بخش اعظمي از تپه‌هاي شرقي شهر آبيك باز و آزاد است و شهرداري آبيك مي‌تواند نسبت به جنگل‌كاري و ايجاد فضاي سبز در تپه‌ها اقدام كند.

نادر محمدزاده افزود: بخش محدودي از تپه‌ها در حوزه معدن قرار گرفته كه به سازمان راه و شهرسازي نيز اجازه واگذاري داده نشده است.

وي تصريح كرد: بخش محدودي از تپه‌هاي شرقي كه در حوزه معدن قرار گرفته براي خلع يد در حال طي كردن مراحل حقوقي و اداري است كه سيستم قضايي تعيين تكليف خواهد كرد.

اين مسئول با بيان اين مطلب كه سازمان راه و شهرسازي استان قزوين هيچ واگذاري از تپه‌ها به جز به حوزه شهرداري آبيك نداشته است افزود: هيچگاه براي فضاي سبز به شهرداري سند مالكيت داده نمي‌شود چراكه زمين فقط براي ايجاد فضاي سبز به شهرداري تحويل شده است.

انتهاي پيام/س10

جمعه|ا|11|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن