تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از بازتاب رسانه‌اي سفر احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي تاجيكپايگاه خبري تاجيك: آمريكايي‌ها از شنيدن سخن حق مي‌ترسندخبرگزاري فارس: به‌رغم گذشت يك روز از اتمام سفر رئيس جمهور ايران به تاجيكستان بازتاب اين سفر همچنان در رأس اخبار رسانه‌اي اين كشور قرار دارد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بازتاب رسانه‌اي سفر احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي تاجيكپايگاه خبري تاجيك: آمريكايي‌ها از شنيدن سخن حق مي‌ترسندخبرگزاري فارس: به‌رغم گذشت يك روز از اتمام سفر رئيس جمهور ايران به تاجيكستان بازتاب اين سفر همچنان در رأس اخبار رسانه‌اي اين كشور قرار دارد.
خبرگزاري فارس: به‌رغم گذشت يك روز از اتمام سفر رئيس جمهور ايران به تاجيكستان بازتاب اين سفر همچنان در رأس اخبار رسانه‌اي اين كشور قرار دارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دوشنبه، در طول اين سفر 3 روزه، ديدار احمدي‌نژاد با "امامعلي رحمان" رئيس جمهور تاجيكستان و سخنراني‌هاي وي در مراسم افتتاح خانه ايران، همايش نوروز 2012 و كنفرانس بين‌المللي بررسي مسائل همكاري‌هاي اقتصادي افغانستان، محور اصلي برنامه‌هاي چهار شبكه رسمي تلويزيوني اين كشور بود.

اين شبكه‌هاي تلويزيوني در حالي كه گزارش‌هاي زنده‌اي را از جريان اين برنامه‌ها پخش مي‌كردند، ساعاتي را نيز به بازپخش اين گزارش‌ها اختصاص مي‌دادند.

شركت احمدي‌نژاد در جشن نوروز و كنفرانس بين‌المللي همكاري‌هاي اقتصادي افغانستان، محور خبري برنامه‌هاي 3 كانال راديويي رسمي اين كشور را نيز به خود اختصاص داد.

راديو "امروز" يك شبكه مستقل راديويي نيز با پخش گزارش ويژه‌اي از همايش نوروز و كنفرانس بررسي مسائل افغانستان سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد را بهترين بخش اين 2 همايش دانست.

به گفته مجري و تحليل‌گر اين راديو، رئيس جمهور ايران تنها مقامي بود كه پيشنهاد‌هايي واقعاً منطقي و سودمند را براي اصلاح وضعيت در افغانستان و منطقه ارائه كرد.

پايگاه خبري "اوستا" نيز با انتشار گزارشي از حضور فعال احمدي‌نژاد در برنامه‌هاي برگزار شده در دوشنبه، شيوه بيان رئيس جمهوري ايران را بسيار نرم، حكيمانه و با رعايت اصول ديپلماتيك دانست.

در بخش پاياني اين گزارش اين سئوال مطرح شده است كه چرا آمريكايي‌ها هنگام سخنراني احمدي‌نژاد در كنفرانس بررسي مسائل افغانستان كه بخشي از آن به انتقاد از سياست‌هاي سلطه‌گرايانه غرب اختصاص داده شده بود تالار اجلاس را ترك كردند؟

اين منبع خبري در پاسخ به اين سوال خود مي‌گويد: چنين رفتار آمريكايي‌ها بار ديگر ثابت كرد كه آنان از شنيدن حرف حق واهمه دارند.

"آسيا پلوس" پايگاه خبري روسي‌زبان تاجيكستان نيز با انتشار ترجمه كامل سخنراني احمدي‌نژاد در كنفرانس افغانستان كه در قسمتي از آن هيئت آمريكايي به سرپرستي "رابرت بليك" معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور كشورهاي آسياي مركزي و جنوبي تالار اجلاس را ترك كردند اين اقدام را يك رفتار ناجوانمردانه دانست.

به نوشته اين پايگاه، سخنراني احمدي‌نژاد بار ديگر اين واقعيت را نشان داد كه رئيس جمهور ايران در حقيقت يك رهبر سياسي بسيار باهوش و يك سياست‌مدار آرام و متين است.

در اين مطلب آمده‌است: آمريكايي‌ها با ترك كردن سالن اجلاس ضمن اينكه كار پسنديده‌اي انجام ندادند، از شنيدن نظرات بسيار خوب ارائه شده از سوي اين مقام ايراني نيز بي‌نصيب ماندند.

در بخش ديگر اين گزارش تاكيد شده است كه احمدي‌نژاد مردي با جسارت و يك فرد بي‌نظير در جهان است كه اشتباهات آمريكا و كشورهاي سلطه‌خواه را به طور آشكار بيان مي‌كند و اين بار نيز از تريبون كنفرانس دوشنبه اين كار را انجام داد.

در مطلب اين پايگاه خبري همچنين تصريح شده است ترك تالار اجلاس از سوي آمريكايي‌ها بار ديگر اين واقعيت را ثابت كرد كه مقامات آمريكاي بزدل‌ترين افراد هستند كه هميشه از همه چيز مي‌ترسند و رفتار آنان در كنفرانس بررسي مسائل افغانستان در دوشنبه اين واقعيت را به جهانيان نشان داد كه آمريكاي‌ها حتي از زبان ساده ديپلماتيك نيز واهمه دارند و فرار از شنيدن سخنان سازنده رئيس جمهور ايران اشتباهي ديگر از سوي آنان بود.

انتهاي پيام/م

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن