تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815907422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب‌هايي كه فيلم شدند! +عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كتاب‌هايي كه فيلم شدند! +عكس
پس از موفقيت فيلم سينمايي «كمك» در گيشه سينماهاي آمريكاي شمالي و ساير كشورهاي جهان، فهرست اسامي‌10 فيلم سينمايي موفق ساخته شده براساس رمان در 25 سال اخير منتشر شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، نخستين فيلم موفقي كه براساس رمان ساخت شده است «فهرست شيندلر» (Schindler`s List) نام دارد. استيون اسپيلبرگ كارگرداني اين فيلم سينمايي را برعهده دارد و استيون زايليان براساس رماني از توماس كينيلي فيلمنامه «فهرست شيندلر» را نوشته است.

همچنين فيلم سينمايي «فهرست شيندلر» كه با بودجه 22 ميليون دلاري ساخته شده است، با اكران در سال 1993 ميلادي فروشي برابر با 321 ميليون دلار را در سينماهاي آمريكاي شمالي و ساير كشورهاي جهان براي خود رقم زده است.

فيلم سينمايي «پارك ژوراسيك» (Jurassic Park) به كارگرداني استيون اسپيلبرگ نيز ديگر فيلم سينمايي موفقي است كه براساس يك رمان تهيه و توليد شده است.

مايكل كريكتون براساس رماني كه خودش نوشته، فيلمنامه «پارك ژوراسيك» را نوشته است و اين فيلم سينمايي كه با بودجه اي برابر با 63 ميليون دلار ساخته شده است . اين فيلم با اكران در سال 1993 فروشي برابر با 914 ميليون دلار را كسب كرده است.

البته پس از موفقيت چشمگير اين فيلم سينمايي در گيشه، بعدها و در سال هاي 1997 و 2001 ميلادي قسمت هاي دوم و سوم «پارك ژوراسيك» نيز ساخته و اكران شدند.

براساس رمان «آليس در سرزمين عجايب» (Alice in Wonderland) تا به امروز فيلم هاي سينمايي، انيميشن و فيلم هاي تلويزيوني بي شماري ساخته شده است، اما بي شك مي‌توان گفت كه موفق ترين اين پروژه ها فيلم سينمايي بود كه در سال 2010 ميلادي تيم برتون با حضور بازيگراني مانند جاني دپ، هلنا بونهام كارتر و ميا واسيكاوسكا روي پرده سينماهاي جهان برد.

ليندا وولورتون براساس رماني از لوييس كارول فيلمنامه «آليس در سرزمين عجايب» را نوشته است و اين فيلم سينمايي كه با بودجه اي برابر با 200 ميليون دلار ساخته شده است در زمان اكران فروشي برابر با يك ميليارد و 24 ميليون دلار را در سينماهاي سراسر جهان براي خود رقم زده است.

فيلم سينمايي «فارست گامپ» (Forrest Gump) به كارگرداني رابرت زمكيس و با حضور تام هنكس نيز در زمان اكران در سال 1994 ميلادي، خود را به يكي از موفق ترين فيلم هاي سينمايي تبديل كرد كه براساس رمان ساخته شده اند.

از جمله مهمترين موفقيت هاي اين فيلم سينمايي مي‌توان به دريافت 6 جايزه اسكار اشاره كرد. همچنين اين فيلم سينمايي با اكران در سينماهاي آمريكاي شمالي و ساير كشورهاي جهان توانست فروشي برابر با 677 ميليون دلار را كسب كند.

نكته جالب توجه درباره فروش بالاي اين فيلم سينمايي اين است كه «فارست گامپ» با بودجه اي برابر با 55 ميليون دلار تهيه و توليد شده است.

فيلم سينمايي «كمك» (The Help) به كارگرداني تيت تايلور كه براساس رماني با همين نام و نوشته كاترين استاكت ساخته شده است نيز با اكران در سال جاري موفق شد فروشي برابر با 174 ميليون دلار را براي خود رقم بزند.

تيت تيلر فيلمنامه اين فيلم سينمايي را نوشته است و اما استون، ويولا ديويس و اوكتاويا اسپنسر در «كمك» ايفاي نقش كرده اند.

مجموعه فيلم هاي اكشن تخيلي «ارباب حلقه ها» (Lord of the Rings) به كارگرداني پيتر جكسون نه تنها در 25 سال اخير، بلكه در طول تاريخ سينما يكي از موفق ترين فيلم هاي ساخته شده براساس رمان است.

سه گانه «ارباب حلقه ها» كه به ترتيب در سال هاي 2001، 2002 و 2003 ميلادي با عناوين «ارباب حلقه ها: به دنبال حلقه» (Lord of the Rings: The Fellwship of the Ring)، «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King) و «ارباب حلقه ها: دو برج» (The Lord of the Rings: The Two Towers) روي پرده سينماها رفته اند براساس رمان هايي از جي آر آر تولكين ساخته شده اند.

فيلم سينمايي «بيمار انگليسي» (The English Patient) به كارگرداني آنتوني مينجلا نيز با اكران در سال 1996 ميلادي خود را به عنوان يكي از پروژه هاي موفق اقتباسي از رمان معرفي كرد.

آنتوني مينجلا براساس رماني از مايكل اونداج فيلمنامه «بيمار انگليسي» را نوشته است و اين فيلم سينماي كه با بودجه اي برابر با 27 ميليون دلار ساخته شده است در زمان اكران فروشي برابر با 231 ميليون دلار را كسب كرده است.

ژوليت بينوش، ويلم دافو و رالف فينس در «بيمار انگليسي» ايفاي نقش كرده اند و اين فيلم سينمايي توانست در سال 1996 ميلادي 9 جايزه اسكار را از آن خود كند.

فيلم سينمايي «سمت تاريك» (The Blind Side) به كارگرداني جان لي هنكوك و با بازي ساندرا بولاك نيز از ديگر آثار برجسته اي به شمار مي‌آيد كه براساس رمان ساخته شده اند.

جان لي هنكوك براساس رماني از مايكل لوييس فيلمنامه اين فيلم سينمايي را نوشته است و «سمت تاريك» در زمان اكران علاوه بر دريافت جايزه اسكار فروشي برابر با 309 ميليون دلار را كسب كرد.
«سمت تاريك» با بودجه اي برابر با 29 ميليون دلار تهيه و توليد شده است.

مجموعه فيلم هاي سينمايي «گرگ و ميش» (The Twilight Saga) به كارگرداني كريس ويتز كه به يكي از محبوبترين فيلم هاي جوانان و نوجوانان تبديل شده است نيز براساس رماني از استفن مير ساخته شده است.

تا به امروز سه قسمت از اين مجموعه فيلم ها اكران شده است و توانسته اند فروش بالايي را در سينماهاي آمريكاي شمالي و ساير كشورهاي جهان براي خود رقم برنند.

مجموعه فيلم هاي اكشن تخيلي «هري پاتر» (Harry Potter) كه براساس رمان هايي نوشته جي كي رولينگ ساخته شده اند نيز مطمئنا يكي از موفق ترين فيلم هاي اقتباسي از رمان ها است.

آخرين قسمت از اين مجموعه فيلم هاي اكشن تخيلي «هري پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and Deathly Hallows) نام دارد و با فروش خود توانست پس از فيلم هاي سينمايي «آواتار» (Avatar) (با فروشي برابر با 2 ميليارد و 782 ميليون دلار) و «تايتانيك» (Titanic) (با فروشي برابر با يك ميليارد و 843 ميليون دلار)، در رتبه سوم پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ سينماي جهان و هاليوود قرار بگيرد.

همچنين قسمت هاي پيشين مجموعه فيلم هاي «هري پاتر» كه «هري پاتر و سنگ جادوگر» (Harry Potter and the Sorcerer"s Stone) ، «هري پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، «هري پاتر و زنداني آزكابان» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)، «هري پاتر و جام آتش» Harry Potter and the Goblet of Fire)) ، «هري پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، «هري پاتر و شاهزاده دو رگه» (Harry Potter and the Half-Blood Prince)، «هري پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and Deathly Hallows: Part 1) نام دارند در سال هاي 2001، 2002، 2004، 2005، 2007، 2009 و 2010 ميلادي روي پرده سينماها رفته اند و تا به امروز مجموع فروشي برابر با 5/6 ميليارد دلار را براي خود رقم زده اند./ي2

يکشنبه|ا|28|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن