تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813436874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم توديع مدير قبلي و معارفه مديركل جديد گمركات استان كرمانشاه مطرح شدصدور دو ميليارد دلار كالا از كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در مراسم توديع مدير قبلي و معارفه مديركل جديد گمركات استان كرمانشاه مطرح شدصدور دو ميليارد دلار كالا از كرمانشاه
دنياي اقتصاد – كرمانشاه – الهام اكبري: در 11 ماه امسال بالغ بر دو ميليارد دلار كالا از طريق مرزهاي استان كرمانشاه به خارج از كشور صادر شده است.
محسن مصطفايي، مديركل پيشين گمركات استان كرمانشاه در مراسم توديع خود با اعلام اين مطلب افزود: طي اين مدت در مجموع چهار ميليارد و 475 ميليون دلار كالا از كشورمان به عراق صادر شده كه 45 درصد از اين صادرات از مرزهاي استان كرمانشاه صورت گرفته است.
مصطفايي با بيان اينكه استان كرمانشاه رتبه خوبي در بحث صادرات دارد، افزود: گمرك پرويز خان بين 128 گمرك و بازارچه فعال كشور رتبه ششم را دارا مي‌باشد.
وي همچنين ميزان واردات انجام شده از طريق مرزهاي استان در 11 ماه امسال را 47 ميليون دلار اعلام كرد.
مصطفايي با اشاره به جايگاه ترانزيتي استان، گفت: امسال در كل كشور 10 ميليون تن كالا ترانزيت شده كه 8/1 ميليون تن آن از طريق مرزهاي استان كرمانشاه صورت پذيرفته است و مرز پرويزخان بين 38 گمرك ترانزيتي كشور توانسته مقام دوم را بدست آورد.
مصطفايي در پايان به آمار مسافران ورودي و خروجي استان نيز اشاره كرد و گفت: امسال 387 هزار مسافر ورودي و 387 هزار مسافر خروجي از طريق گمركات استان تردد كرده‌اند.
در ادامه عبدالمجيد واحدي،‌ معاون برنامه‌ريزي استانداري كرمانشاه به فعاليت‌هاي عمراني انجام شده در مرز رسمي پرويزخان اشاره كرد و گفت: با روندي كه تداوم دارد، اميدوارم تا سه سال آينده پايانه بازارچه پرويزخان هم به بهره‌برداري برسد.
وي افزود: از شركت گمرك ايران انتظار داريم تا توجه ويژه‌اي به مرز رسمي پرويزخان داشته باشد و نسبت به اجراي مصوبات سفر هيات دولت در خصوص گمركات استان نيز اقدام نمايد. وي اظهار كرد: يكي از مصوبات مهم سفر هيات دولت به استان، خريد و نصب دو دستگاه ايكس - ري كاميوني در پرويزخان و خسروي مي‌باشد كه متاسفانه هنوز اقدام خاصي به رغم پيگيري‌هاي استان از سوي مركز به عمل نيامده است. واحدي گفت: با اين حال در سفر مقام معظم رهبري اين مصوبه باز هم مورد بازنگري قرار گرفت و مبلغ 50 ميليارد ريال بدين منظور تخصيص يافت كه 20 ميليارد ريال آن از سوي دفتر مقام معظم رهبري ابلاغ شده و قرار است از محل منابع استاني هم 20 ميليارد ريال و از سوي شركت گمرك ايران هم 10 ميليارد ريال تخصيص يابد كه اميدواريم به‌زودي اين امور محقق شوند.
وي در پايان با اشاره به توانمندي‌هاي صادراتي استان و جايگاه كنوني آن، گفت: هر چند هم‌اكنون وضعيت خوبي داريم، اما بايد تلاش كنيم تا حجم صادرات استان را در آينده حتي تا مرز سه برابر ميزان فعلي ارتقا دهيم.
دكتر بهزاد شيري، معاون طرح و برنامه گمرك جمهوري اسلامي ايران نيز بازنگري و به روز كردن قوانين گمركي كشور و اجراي طرح تحول گمركي را يك ضرورت اجتناب‌ناپذير عنوان كرد.
شيري با بيان اينكه قوانين گمركي كشورمان مربوط به 40 سال قبل مي‌باشد، افزود: با توجه به اينكه امور تجاري و صادراتي پديده‌هايي سيال هستند و روز به روز در حال تغيير مي‌باشند از اين رو بازنگري قوانين گمركي مي‌تواند نوعي همراستايي و روان‌سازي امور در اين خصوص باشد.
وي ادامه داد: ايجاد پنجره واحد در گمركات كشور امري لازم است و فضاي كسب و كار را تسهيل و ساده مي‌كند كه در اين راستا در برخي از استانها با اجراي اين طرح، تجربه موفقي بدست آورده‌ايم.
شيري همچنين اجراي طرح آمايش سرزميني گمركات كشور را يادآور شد و گفت: با توجه به تعدد گمركات كشور، مديريت آنها با رويه و سيستمي واحد غيرممكن است؛ بنابراين به اين نتيجه رسيده‌ايم كه در سه سال اول برنامه پنجم توسعه معادل 30 درصد از گمركات فعلي را كاهش دهيم. وي افزود: اين مساله، مصوبه مجلس است و دولت الزام دارد تا آن را اجرايي كند. شيري در پايان سخنان خود در خصوص استقرار سيستم ايكس - ري در دو گمرك خسروي و پرويزخان كرمانشاه كه از گله‌‌مندي‌هاي معاون برنامه‌ريزي استاندار كرمانشاه نيز بود، گفت: كارهاي اوليه براي اجراي اين مصوبه هيات دولت انجام شده است، اما معمولا 18 ماه طول مي‌كشد تا اين دستگاهها ساخته و به كشور منتقل شوند.
علي سعدالدين، مدير كل جديد گمركات استان نيز در مراسم معارفه خود پس از بيان اهداف و برنامه خود گمرك را به عنوان يك سازمان بسيار تاثيرگذار در اقتصاد، تجارت و بازرگاني هر كشوري دانست.
وي با اشاره به سمت قبلي خود در گمركات بندر امام گفت: در تجربه دو ساله خود چالش‌هاي مختلف در امور گمركي را به خوبي لمس كرده و اميد دارم با كمك همه مسوولان خدمت صادقانه‌اي در اين سمت در راستاي اهداف توسعه صادرات غير نفتي كشور داشته باشم.
حذف سيستم‌هاي سنتي و دستي، استفاده از سيستم‌هاي يكپارچه مديريتي، افزايش رضايت ارباب رجوع، ايجاد شاخص‌هايي جهت كاهش هزينه‌ها، درآمد گمركي و مديريت هزينه و... از جمله برنامه‌هايي بود كه مدير جديد گمركات كرمانشاه از آن سخن گفت.
در ادامه كيوان كاشفي، رييس اتاق بازرگاني كرمانشاه آينده اقتصادي كشور را در گرو توسعه صادرات غيرنفتي دانست و اذعان كرد: اگر رقم صادرات غيرنفتي كشور همانند رقم صادرات نفتي شود، نرخ بيكاري در كشور تك رقمي خواهد شد.
كيوان كاشفي با اشاره به تصويب قانون جديد گمركي كشور، افزود: اين قانون بسيار جامع و پيشرفته است و قطعا به افزايش حجم صادرات كمك خواهد كرد.
وي گفت: كرمانشاه تنها استان كشور است كه داراي رشد جهشي در صادرات مي‌باشد اما به رغم اين جهش صادراتي، متاسفانه در ايجاد زيرساخت‌ها و كارهاي عمراني، آنگونه كه شايسته است توفيقي بدست نياورده‌ايم.

پنجشنبه|ا|25|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن