تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803961344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمانان سال تحویل سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مهمانان سال تحویل سینمای ایران   چند روز به برگزاری مهم‌ترین جشنواره سینمایی كشور باقی نمانده است؛ جشنواره‌ای كه 26سال از عمر آن می‌گذرد و طی این مدت، فراز و نشیب‌های بسیاری را متحمل شده است؛جشنواره‌ای كه روزگاری آینه تمام‌نمای سینمای ایران به‌شمار می‌رفت و مرور یكساله عملكرد اهل سینما و مسئولان بود و بسیاری از فیلمسازان دغدغه شركت در آن را داشتند و به بردن سیمرغ بلورین مباهات می‌كردند.شاید فقط طیفی از تجاری‌سازان سینما بودند كه فیلم‌هایشان را در جشنواره شركت نمی‌دادند و آنها را روانه اكران می‌كردند اما چند سالی است كه رفته‌رفته از هیجان‌های جشنواره كاسته می‌شود؛ نه دیگر از تماشاگرانی كه روزگاری زیر برف سنگین زمستانی به امید دیدن فیلمی از فیلمساز مورد علاقه‌شان ساعت‌های متمادی در صف‌های طویل می‌ایستادند، خبری هست و نه فیلمسازان، دشواری‌های ماراتن رساندن فیلمشان به جشنواره را به‌جان می‌خرند. اما به هر حال و با تمامی این اوصاف، جشنواره فیلم فجر یگانه اتفاقی است كه هنوز شوری در فضای سینمایی و فرهنگی کشور ایجاد می‌کند؛ هرچند شوق‌برانگیزی آن سال به سال کمتر می‌شود.کارگردان‌ها؛ هم‌کناری نسل‌هابنا بر آماری که در سایت رسمی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده، هم‌اکنون حدود 001فیلم در مراحل مختلف تولید - از آماده نمایش گرفته تا مرحله پیش‌تولید - به‌سر می‌برند که پروانه ساخت اغلب آنها هم پیش از سال86 صادر شده است. هزینه تولید این فیلم‌ها با احتساب میانگین 052میلیون تومان برای هر یک، رقمی بالغ بر 25میلیارد تومان می‌شود که اغلب آنها نه‌تنها سودآور نیستند بلکه هزینه سرمایه‌گذاری را هم برنمی‌گردانند. در میان این فیلم‌ها، هستند آثاری که به قصد اکران پیش از جشنواره، آماده نمایش شده‌اند؛ اگرچه تعدادی از آنها فرصت اکران نیافته و برای حضور در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر آماده می‌شوند.در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر هم، چند سالی است حدود 20 تا 25 فیلم شرکت می‌کنند و 5-4فیلم هم در خارج از مسابقه به‌نمایش درمی‌آیند.بهمن فرمان‌آرا (خاک آشنا)، محمدرضا اصلانی (آتش سبز)، علیرضا داوودنژاد (تیغ زن)، تهمینه میلانی (تسویه حساب)، کمال تبریزی (همیشه پای یک زن در میان است)، رسول صدرعاملی (هر شب تنهایی و شب)، خسرو معصومی (باد در علفزار می‌پیچد)، مجید مجیدی (آواز گنجشک‌ها)، محمدعلی طالبی (دیوار)، رضا میرکریمی (به همین سادگی)، فرزاد موتمن (جعبه موسیقی)، منیژه حکمت (سه زن)، بهروز افخمی (فرزند صبح)، سامان مقدم (صد سال به این سال‌ها)، سیامک شایقی (خواب زمستانی)، محمد متوسلانی (آخر هفته)، ابراهیم فروزش (دوست داشتن را هجی کن و هامون و دریا) و فریدون حسن‌پور (در مه بخوان) از جمله فیلمسازان مطرحی هستند که احتمال حضورشان در جشنواره وجود دارد.از میان دیگر فیلم‌هایی که در مرحله اواخر فیلم‌برداری و تدوین و فنی هستند و احتمال حضورشان در بخش‌های مسابقه و مهمان جشنواره وجود دارد نیز می‌توان به این فیلم‌ها اشاره كرد: ملودی (جهانگیر جهانگیری)، خواستگار محترم (داوود موثقی)، شمع و آینه (محمد درمنش)، بازی خطرناك (حسن هدایت)، خواب لیلا (مهرداد میرفلاح)، آتشكار (محسن امیریوسفی)، ستایش (محمدرضا رحمانی)، استشهادی برای خدا (علیرضا امینی)، مصاحبه (بهرام كاظمی)، تنها دو بار زندگی می‌كنیم (بهنام بهزادی )، محیا (اكبر باباعلی خواجویی)، به خاطر خواهرم (حجت‌الله سیفی)، آن مرد آمد (حبیب بهمنی)، مجرم (اصغر نصیری)، درمیان ابرها (سید روح‌الله حجازی)، انعكاس (رضا كریمی)، چگونه اركستر هماهنگ می‌شود؟ (محمد احمدی)، كارناوال مرگ (رضا اعظمیان)، چراغی در مه (پناه بر خدا رضایی)،‌ ملك سلیمان (شهریار بحرانی)، گل نیلوفر (سابین ژمایل) و مانگدیم (حسین محجوب).امسال البته تعداد فیلمسازان اول و دوم هم که قصد رقابت در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم را دارند، کم نیست؛ فیلم‌های زن‌ها فرشته‌اند (شهرام شاه‌حسینی)، همخانه (مهرداد فرید)، دایره زنگی (پریسا بخت‌آور)، كنعان (مانی حقیقی)، آتشكار (محسن امیریوسفی) ستایش (محمدرضا رحمانی)، تنها دو بار زندگی می‌كنیم (بهنام بهزادی)، تلخ عین عسل (محمد باشه آهنگر)، آن مرد آمد (حمید بهمنی)، در میان ابرها (سیدروح‌الله حجازی)، چگونه اركستر هماهنگ می‌شود؟ (محمد احمدی)، قرنطینه (منوچهر هادی)، دل‌شكسته (علی رویین‌تن)، كتونی سفید (ابراهیم معیری)، پوست موز(علی عطشانی)، قند تلخ (محمد عرب)، حس پنهان (مصطفی رزاق‌كریمی) و یك وجب از آسمان (علی وزیریان) ازجمله این آثار هستند.
پگاه آهنگرانی
در این میان تعدادی فیلم هم وجود دارد که طی ماه‌های آذر و دی فیلم‌برداری‌شان آغاز شده و بعید است به جشنواره برسند؛ هفت و پنج دقیقه (محمدمهدی عسگرپور)، چهره به چهره (علی ژکان)، مجنون لیلی (قاسم جعفری)، لاک‌پشت‌ها (ابوالحسن داوودی)، باآبرو (پرویز شیخ‌طادی)، موش (شاهد احمدلو)، نامزد آمریکایی من (فرهاد توحیدپرست)، در شب عروسی (رضا قهرمانی) و صندلی خالی (سامان استرکی).پراکندگی زمان تولید را شاید بتوان وجه تمایز روند تولید 4-3سال اخیر با سال‌های پیش از آن برشمرد؛ به‌طوری که ترافیک تولید، پیش‌تر در 2 فصل تابستان و پاییز بود اما مدتی است تولید در سراسر روزهای سال پراکنده شده و از آن تعجیل‌ها و ترافیک‌های قفل‌شده تولید خبری نیست. البته بسیاری از فیلمسازان هنوز هم کمبود دوربین و تجهیزات لازم و به‌روز را از مشکل‌های اساسی سینما و یکی از دلایل به‌تعویق‌افتادن تولید فیلم‌ها می‌دانند. طبق آماری که چندی پیش از سوی بنیاد فارابی منتشر شد، 21دستگاه دوربین 53میلی‌متری در تولیدات سینمایی ایران به‌کار گرفته می‌شود که از این تعداد، 12دوربین متعلق به فارابی و بقیه مال بخش خصوصی است.تهیه‌کننده‌ها؛ پشتیبان‌های علاقه‌مندبا یک نگاه گذرا به فیلم‌های جشنواره بیست و پنجم فجر، این نکته که اغلب تهیه‌کنندگان شرکت‌کننده در این جشنواره، فیلم‌هایشان را با بهره از وام‌های ارگان‌های دولتی مرتبط با سینما یا با سرمایه‌گذاری سازمان‌های مختلف ساخته‌اند، قابل اثبات است.امسال هم با توجه به اینکه در خبرهای تولید فیلم، بیشتر به ذکر نام تهیه‌کننده - و نه سرمایه‌گذار - اشاره می‌شود، نمی‌توان آمار دقیقی از میزان حضور تهیه‌کننده‌های دولتی و خصوصی ارائه داد و در واقع باید تا جشنواره و اعلام تیتراژهای کامل فیلم‌ها صبر کرد و بعد به بررسی دقیق و واقعی نشست؛ اما با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولیدی و علاقه‌مندی روزافزون مراکز متعدد غیرسینمایی و فرهنگی - که همیشه پشتیبان و علاقه‌مند به حمایت از سینما و سرمایه‌گذاری بدون چشمداشت به گیشه و بازگشت آن بوده‌اند - و همچنین باتوجه به تعداد فیلم‌های در دست تولید، می‌توان پیش‌بینی کرد كه سینمای امسال هم خالی از این حمایت‌ها نیست..
محمدرضا شریفی نیا
فرزند صبحپررمز و رازترین و البته طولانی‌ترین اثر فجر بیست و ششم، آخرین ساخته بهروز افخمی است؛ فیلمی كه هنوز هم حضورش در جشنواره امسال در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. درحالی كه تهیه‌كننده فیلم - شرف‌الدین - اعلام می‌كند كه درحال رایزنی‌های مختلف برای ساخت موسیقی است، خبرهای رسمی حاكی از آن است كه این فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت؛ جالب‌تر اینكه سیف‌الله داد - تدوین‌گر این اثر – اعلام كرده كه تدوین این فیلم را آغاز كرده است.قصه فیلم را كه می‌دانید؛ داستان زندگی امام از كودكی تا روزهای آخر به روایت بهروز افخمی. افخمی برای این پروژه، آن‌قدر صبر كرد كه بچه 4 ساله بازیگر خردسالی امام فقط چند سال بزرگ‌تر شود. اتفاق دیگر هم اینكه یكدفعه به جای جمشید هاشم‌پور، عبدالرضا اكبری در گریم تازه‌ای به جای امام(ره) ظاهر شد. داستان به اینجا ختم نمی‌شود؛ یك شب آقای سیدحسن خمینی به بهروز افخمی می‌گوید كه محمدرضا شریفی‌نیا چقدر شبیه پدرش (مرحوم سیداحمد) است و این بهانه‌ای می‌شود تا فیلمساز وسواسی امروز سینمای ایران پلان‌های جدیدی بنویسد كه شریفی‌نیا به ایفای نقش یادگار حضرت امام بپردازد.آتش سبزمستندساز قدیمی سینمای ایران، امسال تصمیم گرفت دست به ساخت یك‌اثر بلند سینمایی بزند اما چندان هم در این راه خوش‌شانس نبود. پگاه آهنگرانی - یكی از بازیگران اصلی این فیلم - با سقوط از ارتفاع دچار حادثه شد و این حادثه حاشیه‌های ناخوشایند زیادی را برای عوامل آتش سبز به‌وجود آورد.
مهران مدیری
دایره زندگیپریســا بخت‌آور امســال یكــی از پربازیگرترین آثار این چندساله سینمای ایران را راهی پرده نقره‌ای سینما‌ها خواهد كرد؛ درست همانند همسرش - اصغر فرهادی - كه 2 سال پیش در چهارشنبه سوری به یك‌تجربه موفق این‌چنینی‌ دست زد. مهران مدیری، باران كوثری، بهاره رهنما و امین حیایی تعدادی از ستاره‌های دایره زنگی هستند.
امین حیایی
همیشه پای یك زن در میان استگمان می‌كنم شما هم با من هم‌عقیده باشید كه كمال تبریزی - كه این روزها مجموعه شهریار را درحال پخش دارد - صاحب پرسروصداترین آثار سینمای ایران در كارنامه هنری خود است. كارگردان مارمولك امسال فیلمی تحت‌عنوان همیشه پای یك زن در میان است را روانه جشنواره بیست و ششم كرده. نكته قابل ‌توجه اینكه در همیشه پای یك زن در میان است می‌توانید مهران مدیری را با گریم و نقشی متفاوت با آنچه از او به یاد داریم، ببینید.منبع : همشهری مطالب مرتبط :جشنواره فیلم فجر در گرو گازركورد بازیگران فیلم فجر دو فیلم است





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 527]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن