تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820840786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قديمي ترين زندان زن محاكمه شد/ انكار قتل در جلسه دادگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قديمي ترين زندان زن محاكمه شد/ انكار قتل در جلسه دادگاه
قديمي ترين زندان زن محاكمه شد/ انكار قتل در جلسه دادگاه
جلسه محاكمه قديمي ترين زنداني زن كه به اتهام قتل در زندان است پس از دوبار تجديد وقت امروز با حضور متهم و اولياي دم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسيدگي به اين پرونده از سال 72 آغاز شد و با گذشت 18 سال هنوز به نتيجه نرسيده است. تيرماه سال 72 ماموران پليس با دريافت خبر مرگ مشكوك مرد جواني به نام مجيد - در يكي از بيمارستانهاي جنوب تهران – با دستور قاضي كشيك ويژه قتل به تحقيق در اين باره پرداختند.

بررسيهاي مقدماتي حاكي از آن بود كه مجيد روز قبل از مرگش به خانه يكي از بستگانش به نام فاطمه رفته و چند ساعت بعد در حالي كه نيمه جان در خيابان رها شده بود، از سوي دوستانش به بيمارستان انتقال يافت. اين در حالي بود كه مجيد در ميانه راه اعلام كرده بود، مسمومش كرده اند.

ساعاتي بعد از انتقال مجيد به بيمارستان و با وجود تلاش هاي تيم پزشكي، او در جدال با مرگ مغلوب شد بنابراين تلاش براي افشاي راز قتل كليد خورد تا اين كه فاطمه – 53 ساله – فردي كه آخرين بار مقتول به خانه اش رفته بود پس از دستگيري لب به اعتراف گشود و گفت كه مجيد را با خوراندن دوغ مسموم به سم گياهي به قتل رسانده است.

در پي اعتراف هاي متهم، كارشناسان پزشكي قانوني نيز پس از كالبد شكافي و آزمايش هاي سم شناسي، علت مرگ را استفاده از سم گياهي اعلام كردند.

چند تن از اعضاي خانواده و بستگان متهم نيز در تحقيقات قضايي، عليه او شهادت دادند. اين در حالي بود كه متهم در جلسات بازجويي منكر قتل شد و خود را بيگناه خواند.

فاطمه در جلسه دادگاه نيز قتل را انكار كرد و گفت كه از ماجراي مرگ مجيد چيزي نمي‌داند. او ادعا كرد: وقتي ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف كنم. او گفت كه برايم رضايت مي‌گيرد ولي اين كار را نكرد و حالا مي‌خواهم واقعيت را بگويم، من در اين قتل بي‌گناه هستم.

قاضي دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نكرد و با توجه به اعترافات اوليه اين زن، براي او حكم قصاص صادر كرد. در اين بين اولياي دم مقتول نيز كه فاطمه را گناهكار مي‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالي كه فاطمه خود را در يك قدمي اعدام مي ديد خبر رسيد ديوان‌عالي كشور حكم قصاص وي را تاييد نكرده است.

به اين ترتيب فاطمه بار ديگر پاي ميز محاكمه رفت و اين بار، كار به مراسم قسامه كشيد. در پايان اين مراسم باز حكم مرگ براي زن ميانسال صادر و اين راي بار ديگر نقض شد.

فاطمه در دور سوم محاكمات نيز به قصاص محكوم شد اما اين بار هم ديوان‌عالي كشور به راي صادره ايراداتي گرفت و پرونده باز هم به دادگاه برگشت.

فاطمه كه در تمامي اين محاكمه‌ها ادعاي بي‌گناهي مي‌كرد اين بار انگشت اتهام را به سوي شوهر و برادر شوهرش گرفت و گفت روز حادثه آن دو با مجيد در خانه تنها بودند.

محاكمه چهارم به نفع فاطمه تمام و او از اتهام قتل تبرئه و با سپردن وثيقه آزاد شد اما اين بار خانواده مقتول به راي صادره اعتراض كردند و ديوان‌عالي كشور بعد از بررسي پرونده حكم را نقض كرد.

از اسفند سال 87 پنجمين دور محاكمات قديمي ترين زنداني آغاز شد و فاطمه يك‌بار ديگر به زندان رفت. او اين بار هم همان حرف‌هاي هميشگي‌اش را تكرار كرد اما براي چهارمين بار به قصاص محكوم شد و ديوان‌عالي كشور باز هم راي را ابرام نكرد.

اكنون پرونده باز هم در اختيار دادگاه عمومي قرار گرفته و فاطمه در حالي امروز پاي ميز محاكمه رفت كه هنوز بر بي‌گناهي‌اش اصرار دارد.

امروز فاطمه از زندان ورامين به شعبه 105 دادگاه شهرري منتقل شد . در ابتداي جلسه كه به رياست قاضي خردمند برگزار شد اولياي دم مقتول براي فاطمه تقاضاي قصاص كرده و تاكيد كردند به هيچ عنوان راضي به رضايت و گذشت نيستند.
در ادامه فاطمه با حضور در جايگاه با رد اتهاماتش گفت: من مرتكب قتل نشدم و به دروغ اعترافاتي را مطرح كردم.

پس از دفاعيات متهم و وكيل مدافعش رئيس دادگاه ختم رسيدگي به پرونده را صادر كرد .

عبدالصمد خرمشاهي – وكيل مدافع فاطمه – پس از اين دادگاه به خبرنگار مهر گفت: در اين جلسه دوباره قاضي خواستار حضور شاهدان در جايگاه شد. تاكنون دو جلسه دادگاه به دليل عدم حضور شاهدان برگزار نشده است. حال آنكه شهود پيش از اين شهادت خود را پس گرفته بودند. به دليل گذشت زمان در اين پرونده اغلب شاهدان فوت كرده اند. برخي نيز تغيير آدرس داده اند كه به آنها دسترسي نيست. تنها شاهد حاضر در پرونده پسرش است كه او به دليل بيماري نمي تواند در جلسه دادگاه حاضر شود.

وي افزود: براي شناسايي شاهدان قرار است وقت رسيدگي ديگري تعيين شود. همچنين قاضي دادگاه با توجه به يك بار فرار متهم با تبديل قرار او از بازداشت به وثيقه موافقت نكرد.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن