تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترور دانشمندان هسته‌اي ايران عزم ملت را براي خودكفايي تشديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: ترور دانشمندان هسته‌اي ايران عزم ملت را براي خودكفايي تشديد مي‌كند
سال 90 عرصه نمايش شدت عداوت و دشمني استكبار جهاني با ملت ايران براي جلوگيري از دستيابي به حقوق هسته‌اي كشورمان بود كه در قالب دو عمليات ترور دانشمندان هسته‌اي متجلي شد.
در جريان عمليات تروريستي عاملين سيا و موساد عليه دانشمندان هسته‌اي كشورمان كه در دي‌ماه سال 88 با ترور دكتر مسعود عليمحمدي در مقابل منزلش كليد خورد و با بمب‌گذاري در خودروي دكتر مجيد شهرياري و فريدون عباسي دواني در آذر سال 89 ادامه يافت، در تاريخ اول مرداد سالجاري تروريستها در مقابل دانشكده برق دانشگاه صنعتي خواجه‌نصير، داريوش رضايي‌نژاد دانشجوي مقطع دكتراي انرژي اين دانشگاه را به شهادت رساندند. چند ماه بعد از اين جنايت و در بيست و يكم دي‌ماه در جريان انفجار بمب مغناطيسي در خودروي حامل معاون بازرگاني سايت هسته‌اي نطنز در ميدان كتابي تهران، مصطفي احمدي‌روشن به شهادت رسيد.
اينكه چه كساني در فهرست آمران و عاملان اين عمليات تروريستي و شهادت 5 نفر از دانشمندان هسته‌اي ايران هستند نبايد راه دور و درازي پيمود، فقط كافيست نگاهي به سياهه كشورهايي كه عملا مخالف خودكفايي هسته‌اي كشورمان هستند و بارها اعلام كرده‌اند همه گزينه‌ها را براي جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي روي ميز دارند، انداخته شود تا مشخص شود آمران اين ترور جنايتكار و منتفعين از اين نقشه شوم چه كساني هستند. قطعا در اين ليست نام آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگليس و فرانسه در رأس قرار دارد. اين عمليات در اتاق‌هاي طرح ترور مشترك سيا و موساد طراحي شده و توسط عوامل سازمان منافقين به اجرا گذاشته شده كه تروريست‌ها براساس ردگيري به عمل‌آمده پس از انجام اين توطئه شوم به جمهوري آذربايجان پناهنده شده‌اند.
در پي اين عمليات تروريستي برخي مقامات آمريكايي ازجمله يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور آشكار از ترور دانشمندان هسته‌اي ايران به عنوان اقدامي تحسين‌برانگيز و عاملي براي بازداشتن ايران از دستيابي به فناوري هسته‌اي ياد كرد.
همانگونه كه گفته شد تشخيص اين كه چه دولت‌هايي از ترور دانشمندان و دست‌اندركاران برنامه هسته‌اي ايران سود مي‌برند، دشوار نيست اما آيا مي‌توان ترور شهيد احمدي‌روشن را آخرين حلقه از ترورهاي زنجيره‌اي به شمار آورد؟ هنگامي كه دانشمندان هسته‌اي ايران در بحبوبه تشديد تنش‌ها و در آستانه برگزاري دور ديگري از مذاكرات با گروه 1+5، نخستين ميله سوخت هسته‌اي ايراني را براي تامين سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران توليد مي‌كنند و از آن سو با تدابير پيشگيرانه، بخش مهمي از فرآيند غني‌سازي اورانيوم به سايت فردو منتقل مي‌شود بايد انتظار داشت كه در راهبردهاي آزموده شده توقف براي برنامه هسته‌اي كشورمان تغييرات جدي‌تري رخ دهد.
استفاده از سياست ارعاب دانشمندان و دست‌اندركاران برنامه هسته‌اي ايران يكي از مهم‌ترين اين راهبردهاست كه با شدت وحدت بيشتري دنبال مي‌شود زيرا نه حاجتي به تبيين سازوكارهاي حقوقي (مانند قطعنامه‌هاي شوراي امنيت) دارد و نه مستلزم رايزني‌هاي گسترده براي دستيابي به اجماع نسبي است. از اين‌رو است كه به صورت خاص، دستگاه‌ها و نهادهاي امنيتي در ايران بايد تدابير تمام عيار جدي را براي جلوگيري از تكرار اين ترورها اتخاذ كنند.
به كارگرفتن شيوه‌هايي همچون ترور، در بطن خود مويد به سرانجام نرسيدن ديگر شيوه‌ها مانند تهديد و تحريم است. از اين منظر و فارغ از جنبه‌هاي ضداخلاقي و ضدانساني ترور معاون بازرگاني سايت نطنز، مي‌توان برخوردهايي چنين خشونت‌آميز با برنامه هسته‌اي ايران را حمل بر اقتدار ايران كرد؛ اقتداري كه بيانگر عجز دشمنان از مقابله با ايران است و هم مانع از توقف برنامه‌ هسته‌اي كشور در پي تشديد تحريم‌ها و تهديدهاست.

يکشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن