تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806596488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب


اميرالمومنين(ع)

در عهد پيامبر(ص)

مؤلف: سيد محمدصادق صدر

ترجمه و تحقيق: دكتر سيدجمال‌الدين موسوي اصفهاني

ناشر: تفاهم

چاپ اول: 1383

440 ص ـ 3000 تومان

اگر علي عليه‌السلام را در كنار پيامبر اكرم بشناسيم و رفتار پيامبر را كه به امر خدا مي‌انديشد و به امر خدا سخن مي‌گويد و به وحي او عمل مي‌كند، با آن بزرگوار، از اوايل كودكي تا واپسين لحظات حيات در نظر بگيريم، اولويت او را بر ديگران به شايستگي شناخته‌ايم. كتاب حاضر به همين منظور تهيه و تدوين يافته است.

در اين كتاب علاوه بر گراميداشت و عظمت والاي اميرالمومنين علي (ع) از ديدگاه حق‌بين و قدرشناس پيامبر اكرم(ص)، چند مبحث مهم مورد بررسي قرار گرفته است: 1ـ دلايل روشن بر اشتباه بزرگ جمله «حسبنا كتاب الله» كه از خليفه دوم صادر شده است، 2ـ بطلان افسانه نماز جماعت خواندن خليفه اول بر مسلمانان در زمان حيات پيامبر و با حضور آن حضرت با دلايلي روشن و انكارناپذير، 3ـ علل و عوامل پذيرا نشدن خلافت ظاهري علي(ع) از سوي مردم زمان صدر اسلام، 4ـ راه بازگشت امت از خلاف و اختلاف به وفاق و اتحاد و فشردن دست دوستي و محبت در جامعه اسلامي امروز، 5ـ نقش بانوان در جنگ‌هاي صدر اسلام، 6ـ گرفتاري اخبار و احاديث جعلي از بيان اميرالمومنين عليه‌السلام و راه‌حل آن.

حقايق پنهان

در آيات قرآن

(يافته‌هاي نو از مفاهيم قرآني)

تأليف: سيد مجتبي موسوي لاري

ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامي

چاپ اول: 1389

232 ص ـ 4000 تومان

قرآن كتابي است الهي كه راه سعادت بشري در آن نهفته است، اما بايد آن را خوب خواند و خوب درك كرد.

درك مقصود خداوند در آيات قرآن كريم كه منشأ بزرگترين و اعجاب‌انگيزترين تحولات تاريخ بشريت بوده است، تفكر و انديشه والايي مي‌طلبد كه از وسوسه‌ها و ناخالصي‌ها و هرگونه قالب‌هاي ذهني از پيش‌ساخته به دور باشد، زيرا اين آيات از ساحت مقدس ربوبي صادر شده و اين كتاب معطوف به محوري ثابت و حقيقتي پايدار، يعني خداوند است.

مؤلف در اثر حاضر به ارائه مقالاتي، جهت شرح و توضيح برخي از آيات و مفاهيم قرآن كريم پرداخته است. يد بيضاء را چگونه تفسير كنيم؟، جلوه‌هاي حكمت وحي در قانون ارث، نگرشي بر معاني «ضرب»، تفسيري از آيه نور، دعا از منظر قرآن، تحليلي از دو واژه قرآني، تحليلي از دو معجزه قرآني، صلح مطلوب و پيامد مثبت آن، درسي كه لقمان آموخت، زمين جايگاهي فراگير و .... عناوين مقالات اين اثر است.

روش مؤلف در نگارش اين اثر بدين گونه است كه ابتدا موضوع را مطرح كرده، سپس آيات مربوطه را ذكر كرده و در ادامه به شرح و تفسير آنها پرداخته است.

خانواده قرآني

(ويژگي‌ها و وظايف اعضاي آن)

تأليف: عيسي عيسي زاده

ناشر: مؤسسه بوستان كتاب، قم

چاپ دوم: 1390

248 ص – 4600 تومان

يكي از مهمترين پايگاههاي فرهنگي – تربيتي كه نسبت به ديگر پايگاه‌ها نقشي كليدي دارد و بايد مورد توجه جدي قرارگيرد، كانون مقدس خانواده است كه مي‌تواند با آراسته شدن به ارزش‌هاي قرآني، تأثيري شگرف درجامعه و ديگر پايگاه‌هاي فرهنگي – تربيتي داشته باشد و بستر تعالي معنوي بشر را فراهم آورد. متأسفانه اين كانون مهم درعصر حاضر درمعرض خطر قرارگرفته و دچار آسيب‌هاي فراواني گرديده است و تنها راه محفوظ ماندن اين پايگاه اثرگذار از اين آسيب‌ها، تمسك جستن به قرآن كريم و اهل بيت (ع) است.

اگر اعضاي هر خانواده به وظايفي كه از سوي خداوند براي آنها تعيين شده عمل كنند، تمام مشكلات آنها برطرف خواهد شد و از گمراهي و سرگرداني نجات خواهند يافت.

عيسي عيسي زاده در اثر حاضر به تبيين ويژگيهاي يك خانواده قرآني و وظايف تك‌تك اعضاي آن، با بهره‌گيري از متن آيات نوراني قرآن و سخنان گرانمايه اهل بيت (ع) پرداخته است.

پيامبر اعظم (ص) در نگاه عرفاني امام خميني (ره)

نويسنده: محمد امين صادقي ارزگاني

ناشر: چاپ و نشر عروج

چاپ اول: 1386

335 ص – 2800 تومان

نوشتار حاضر آراي حضرت امام (ره) را درباره پيامبر اعظم (ص)، با رويكردي عرفاني مورد بررسي قرار داده است و نويسنده محترم سعي نموده تا تلاشي متفاوت از آنچه تاكنون انجام گرفته، ارائه نمايد.

آنچه در نوع گفته‌ها و نوشته‌هاي محققان آمده، تنها بحث از برخي جنبه‌هاي شخصيت پيامبر به لحاظ تاريخي، اخلاقي، اجتماعي و بعضي اوصاف ايشان، نظير عصمت، اعجاز، نبوت و مانند آن است؛ ولي در سخنان امام خميني (ره) قلمرو گسترده‌اي از ساحات وجودي پيامبر (ص) مورد مداقه واقع شده و شخصيت آن حضرت از جنبه‌هاي مختلف بازخواني گرديده كه درجاي ديگر به اين عمق و دقت‌ و جامعيت نيامده يا كمتر مورد بحث قرارگرفته است.

مسائل مطرح شده در اين كتاب در قالب شش فصل تنظيم گرديده است: در فصل اول برخي اوصاف و كمالات وجودي پيامبر (ص)، در فصل دوم جلوه‌اي از حالات و مقامات معنوي آن حضرت، در فصل سوم نقش و جايگاه پيامبر در نظام هستي، در فصل چهارم خلافت الهي آن حضرت، درفصل پنجم نبوت و ولايت پيامبر، به خصوص مسئله خاتميت، به تناسب موضوع تحقيق مورد بحث قرارگرفته و ديدگاه‌هاي امام خميني درباره آنها طرح و تحليل و تبيين شده و از برخي مستندات روايي و مباني عرفاني آن در حد ضرورت سخن رفته است. در فصل ششم برخي از مسائل معراج نبي ‌اكرم (ص) كه درحكمات امام خميني بدانها اشاره گرديده، به اختصار تبيين شده است.

روشنان

«روشنان» اولين مجله قرآني خانواده‌هاي ايراني است كه پانزدهم هر ماه انتشار مي‌يابد. در شماره جديد اين نشريه مطالب زير به چشم مي‌خورد: گفتگوي اختصاصي با طاهره بني‌اسدي، مشاور امور بانوان در صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع)، جستاري در رابطه علم و دين (حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر سيدمحمد جواد حجازي)، گفتگوي اختصاصي با معاون فرهنگي مؤسسه خيريه انفاق ثلث، وصيت در نگاه تفسير ، اخبار قرآني، محرم و عاشورا از نگاه بزرگان، چگونه خدا را به فرزندم معرفي كنم؟ ، تربيت فرزند در قرآن، ويژگي ‌خانواده‌هاي ديني و موفق، ده راهكار اصولي براي متحول كردن زندگي، رابطه وضو و ساختمان مغز، فوايد مصرف يك سبزي پرخاصيت، شناخت طب رنگها در طب سنتي، اثر دعا بر كاهش اضطراب، تزكيه و تعليم و تربيت از ديدگاه قرآن، حل‌المسائل نماز، احكام رستوران‌ها و تالارهاي پذيرايي، احكام و آداب عكاسي، معجزات عددي در قرآن كريم ، تك‌ چشم جادويي دجّال، گزيده‌هايي از سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي پيرامون وصيت، وصيت در نگاه تفسير، امثال و حكم قرآني، سخنان بزرگان دين، دانستني‌هاي قرآني، جوانه‌هاي زندگي و ...

نشريه «روشنان» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي فريده چيت‌ساز و سردبيري سيدرضا مختاري، پنجمين سال انتشارش را پشت سر مي‌گذارد.

درسهايي از

مكتب اسلام

سال 51، شماره 12 ماهنامه ديني، علمي و اجتماعي «درسهايي از مكتب اسلام»، در 74 صفحه منتشر شد. در اين شماره كه ويژه اسفندماه سال جاري است، مطالب زير به چاپ رسيده است: جنگ رواني دشمن (مهدي پيشوايي)، نظريه‌پردازي در علوم اسلامي؛ راهكارها و آسيب‌ها (آيت‌الله جعفر سبحاني)، مروري بر ترفندهاي بني‌اميه و بني‌عباس (احمد بهشتي)، عذرپذيري پيامبر رحمت (يعقوب جعفري)، حضرت ايوب؛ اسوه صبر و مقاومت و شكر (فرج‌الله فرج‌اللهي)، احزاب و جمعيت‌ها در بحرين (غلامرضا گلي‌زواره)، بازگشت به قرآن (5) (محمود حكيمي)، وقتي مدافع كشف حجاب، نماد زن مسلمان ايراني مي‌شود، آيا حضرت آدم خدا را نافرماني كرد؟ (زينب مزرعي‌فراهاني)، اختلال شخصيت «خودشيفتگي» (دكتر منصور و مرتضي اشرفي)، گياهان دارويي (محمد فرج‌اللهي)، فهرست يك ساله (1390).

در يكي از مطالب اين شماره آمده است: «ايمان پيامبر به خدا با باور او به مردم از يك مقوله نيست، بلكه متفاوت است. او به خدا ايمان دارد؛ يعني خدا را به يگانگي مي‌شناسد و وحي او را به طور قطع باور مي‌كند، به طوري كه شكي در آن راه ندارد.

و به مومنان هم ايمان دارد؛ يعني سخنان آنها را باور مي‌كند و در شنيدن سخنانشان شرايط ادب را به جا مي‌آورد، ولي چنين نيست كه به هر سخني ترتيب اثر بدهد و براساس آن تصميم بگيرد.»

نشريه «درسهايي از مكتب اسلام» از سوي مؤسسه تعليماتي و تحقيقاتي امام صادق(ع) و به مدير مسئولي فرج‌الله فرج‌اللهي انتشار مي‌يابد.





شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن