تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817689420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با اربعين شهيد احمدي روشن؛ همايش بزرگداشت شهداي هسته‌يي كشور در اراك برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همزمان با اربعين شهيد احمدي روشن؛ همايش بزرگداشت شهداي هسته‌يي كشور در اراك برگزار شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: انرژي هسته‌يي

همايش بزرگداشت شهداي هسته‌يي همزمان با اربعين شهيد مصطفي احمدي روشن و به همت جهاد دانشگاهي استان مركزي در دانشگاه اراك برگزار شد.

پسري خوب براي پدر و مادر، سربازي خوب براي مردم و پيروي خوب براي رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) پدر شهيد مصطفي احمدي روشن در اين مراسم گفت: به بركت خون مصطفي، عكس يك شهيد به دست مردم آمريكا عليه دولتمردان نابكار آمريكايي به اهتزاز درآمد و اين مهمترين نشانه از تأثير غيرقابل انكار و هميشگي خون به ناحق ريخته شده وي و يارانش در جريان مبارزه با استكبار دارد.

حاج رحيم احمدي روشن افزود: دغدغه رفع مشكلات مردم، انجام كارها براي خدا و احترام وافر و بي‌شائبه به پدر و مادر از ويژگي‌ها و خصال ارزشمند اين شهيد بزرگوار بود.

وي با بيان اين‌كه «توجه به اين اصول جايگاه اين شهيد بزرگوار را در خانواده و جامعه بسيار بالا برد» اظهار كرد: همه كارهاي اين شهيد والامقام با هدف كسب رضاي خداوند متعال صورت مي‌گرفت.

وي افزود: مهمترين ويژگي شخصيتي وي احترام به پدر و مادر بود؛ چراكه اگر شما بخواهيد در كارها موفق شويد بايد به پدر و مادر خود احترام بگذاريد و مصطفي به معناي واقعي كلمه اين‌گونه بود و من و مادرش همواره او را دعا مي‌كرديم.

پدر شهيد مصطفي احمدي روشن اظهار كرد: من و مادر مصطفي در طول شبانه‌روز پنج يا شش بار در حق مصطفي دعا مي‌كرديم و از خداوند متعال مي‌خواستيم كه در دنيا و آخرت چنان آبرويي به او بدهد كه مورد غبطه همگان باشد و خدا را شاكريم كه دعاي ما را مستجاب كرد.

وي افزود: مصطفي پسري خوب براي پدر و مادر، سربازي خوب براي مردم و پيروي خوب براي رهبر معظم انقلاب بود.

حاج رحيم احمدي روشن شهادت را پاداشي دانست كه خداوند متعال در مقابل اقدامات ارزشي و جهادگرانه اين شهيد بزرگوار به او عطا كرده است و افزود: خداوند مهربان بزرگترين خوبي كه همان شهادت بود را به مصطفي كه در آرزوي شهادت بود عطاء كرد.

وي خاطرنشان كرد: اگر ميليون‌ها دلار هزينه مي‌شد تا عكس يك شهيد به دست مردم آمريكا در مقابل كاخ سياه واشنگتن عليه دولتمردان نابكار آمريكا علم شود موفقيتي حاصل نمي‌شد ولي به بركت شهادت مصطفي اين كار صورت گرفت و عكس اين شهيد والامقام در دستان مردم آمريكا به نشانه اعتراض در مقابل كاخ سياه دولتمردان آمريكايي به اهتزاز درآمد.

در پايان صحبت‌هاي پدر شهيد احمدي روشن حاضرين با سر دادن الله اكبر با آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و شهداي عزيز انقلاب، تجديد پيمان كردند.

در اين مراسم با اهداي يك جلد كلام‌الله مجيد و لوح سپاس از سوي جهاد دانشگاهي استان مركزي، از پدر شهيد احمدي روشن قدرداني شد.

امروز در ايران اسلامي شعار استقلال به شعور مردم بدل شده است

به گزارش ايسنا سرپرست جهاد دانشگاهي استان مركزي نيز گفت: امروز شعار دستيابي به استقلال، به شعور ملت ايران تبديل شده است و هر ايراني در هر حوزه سعي مي‌كند وظيفه خود را در راستاي تحقق اين شعار ارزنده به كار ببندد.

ابوالقاسم مرادي با بيان اين‌كه « شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي همواره در صدر شعارهاي انقلاب اسلامي مردم ايران بوده است» افزود: با مروري بر انديشه‌هاي انديشمندان اين سرزمين متوجه مي‌شويم كه اين شعار بهترين و گوياترين شعار مردم ايران در جريان پيروزي انقلاب بوده است.

وي تصريح كرد: استقلال واقعيتي است كه مردم ايران تا به امروز براي نكوداشت و استفاده از آن به همه‌گونه فداكاري دست زدند و استقلال به معني عام كلمه مورد نظر آن‌ها بوده و هست. مستقل بودن چيزي است كه هر ايراني به آن افتخار مي‌كند و ما امروز در هر جاي اين كره خاكي مي‌توانيم اعلام كنيم كه از جهت معنوي، فرهنگي، علمي و ديگر ابعاد مستقل هستيم.

وي با بيان اين‌كه «اين همايش نيز با محوريت و در مسير دفاع از اين آرمان بزرگ برگزار شده است» اظهار كرد: امروز اين شعار به شعور ملت ايران تبديل شده است و هر ايراني در هر حوزه سعي مي‌كند وظيفه خود را در راستاي تحقق اين شعار ارزنده به كار ببندد.

سرپرست جهاد دانشگاهي استان مركزي وظيفه امروز مراكز آموزش عالي و جهاد دانشگاهي را تلاش در راستاي اعتلاي حركت‌هاي علمي به شكلي زيبنده و در شأن نظام و انقلاب اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: اين همايش شروعي براي فعاليت‌هاي هماهنگ و همكاري‌هاي علمي دانشگاه‌هاي استان در آينده است.

خون شهداي هسته‌يي به جرياني نوراني، ماندگار و پايدار در كشور بدل شده است

به گزارش ايسنا نماينده ولي فقيه در استان مركزي نيز در اين مراسم گفت: خون شهيد مصطفي احمدي روشن و ديگر شهداي هسته‌يي ايران اسلامي در پيكر جامعه تأثيرگذار بوده، هست و خواهد بود و به جرياني نوراني، ماندگار و پايدار در اين جامعه تبديل شده است.

آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي با اشاره به آيات قرآن كريم در رابطه با مقام والاي شهدا و زنده بودن آن‌ها در نزد خداوند متعال تصريح كرد: تصوري ساده‌انگارانه است اگر گمان كنيم كه تأثيرگذاري اين انسان‌هاي بزرگ بر مردم و تاريخ با شهادت آن‌ها پايان مي‌پذيرد.

وي افزود: چشم‌هاي باز و انديشه‌هاي روشن كه با نگرشي عميق‌تر به حوادث مي‌نگرند متوجه حضور هميشگي اين خون‌هاي پاك در تاريخ زندگي انسان‌ها خواهند شد و يكي از نمونه‌هاي بزرگ اين تأثيرگذاري هميشگي را مي‌توان در واقعه كربلا و شهادت امام حسين‌(ع) و يارانش مشاهده كرد.

وي با بيان اين‌كه «با شهادت اين دانشمندان ارزنده هزاران دانشجو به سمت اين علم جذب شده و در مسير حركت اين بزرگ‌مردان قرار گرفتند و اين مهم نشان از شكست اقدامات تروريستي دشمن در راستاي توقف فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران دارد» اظهار كرد: بايد با همت‌هاي والا و بزرگ، عالم اسلام را به قلل بلند آرمان‌هاي امام و شهدا برسانيم. امروز اين مسووليت برعهده ماست و بايد بار سنگين رسالت آنان را به دوش كشيده و به مقصد برسانيم.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي ايران را سرزمين مجاهدان راه خدا و شيران بيشه شرف و استقلال دانست و گفت: امام خميني(ره) اين راه را براي ما هموار كرد و اين‌همه بيداري كه امروز جهان اسلام را فراگرفته به بركت انفاس قدسي اين مرد بزرگ تحقق يافته است.

وي دانشگاه و حوزه را از محورهاي اصلي اميد و انگيزه مردم دانست و گفت: جوانان اين كشور بايد از فرصتي كه در اين كشور در اختيار آن‌ها قرار دارد بهره برده و در راستاي اعتلاي علمي و فرهنگي خود و كشورشان بكوشند.

وي خاطرنشان كرد: امروز بايد با همت و جهاد مضاعف در تمامي زمينه‌ها و با پشتوانه اخلاقي، معنوي و ايماني و با الهام از روح شهدا و امام راحل و تبيعت از رهبري در راه خدا و اعتلاي ايران اسلامي قدم برداريم.

بيانيه دانشگاهيان و نخبگان استان مركزي به مناسبت بزرگداشت شهداي هسته‌يي كشور

به گزارش ايسنا در اين بيانيه كه همزمان با اربعين شهيد مصطفي احمدي روشن توسط يكي از دانشجويان دانشگاه اراك قرائت شد، آمده است: رشد شتابنده علمي و پيشرفت‌هاي خيره كننده جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي فناوري و موفقيت‌هاي روزافزون در ميدان نبرد اطلاعاتي و امنيتي و الگو گرفتن مردمان كشورهاي تحت سلطه غرب و صهيونيسم بين‌الملل از انقلاب اسلامي ايران و تولد موج‌هاي عظيم بيداري اسلامي در منطقه، موجب دگرگوني موازنه قدرت در روابط بين‌الملل شده و بر كسي پوشيده نيست كه وحشت و هراس پايگاه‌هاي استكبار و نظام سلطه از اين پيشامدها به تلاش‌هاي مذبوحانه براي مقابله با حركت روبه رشد انقلاب اسلامي مبدل و چهره كريه و دست‌هاي شيطاني خود را در جبهه سرنوشت‌ساز جهاد علمي و فن‌آوري كشورمان نشان داد و هر روز صفحه‌اي به جنايات استكباري خود افزود.

اين نگاه جنايتكار يك روز فرهيخته سربلند شهيد عليمحمدي، روز ديگر قهرمان نستوه شهرياري و ديگر روز فرزانه بزرگوار رضايي‌نژاد را هدف قرار داد و اكنون به ترور ناجوانمردانه دانشمند نخبه كشورمان‌، شهيد مصطفي احمدي روشن مي‌انجامد.

اما فرماندهي جنايتكار استكبار و صهيونيسم خونخوار بايد بداند كه ملت ايران از شهادت و جانبازي در راه خدا با تاسي به پيشواي خود،َ امام حسين(ع) هيچ هراسي ندارد و آن را سعادت و منتهاي آرزوي سالكان در راه حق مي‌داند‌، بايد بدانند اين ترورها خللي درعزم استوار ملت ايران در حركت خود به سمت قله‌هاي پيشرفت به وجود نخواهد آورد و ملت ايران را در دنبال كردن اهداف خود مصمم‌تر و منسجم‌تر خواهد ساخت.

بي‌شك شهادت مهندس احمدي روشن ضايعه‌اي اسف‌بار است اما، مستكبران غافلند كه خون اين شهيد بزرگوار درخت علم و فناوري در ايران اسلامي را تنومندتر خواهد ساخت و اساتيد و پژوهشگران اين مرز وبوم با تكيه بر شور، معنويت و عشق خدمت به مردم راه عزت و اقتدار اين استاد گرانقدر را مصمم‌تر از گذشته ادامه خواهند داد.

ما دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه و نهادها اطمينان مي‌دهيم جوانان و نخبگان ميهن اسلامي راه پرافتخار شهيدان جهاد علمي و هسته‌يي كشورمان را ادامه داده و اجازه نخواهد داد اين پرچم بر افراشته بر زمين بيفتد. به اين جهت روي خواسته‌ها و حقوق به حق ملت ايران اصرار داشته و از مسوولان عزيز كشورمان خواستار اجرايي شدن موارد زير مي‌باشيم:

1-پيگيري مجدانه محكوميت ترور بين‌المللي كه امروز به عنوان دستاويز كشورهاي مدعي حقوق بشر مورد استفاده قرار مي‌گيرد اين منطق زشت ترور و آدمكشي بايد مورد محكوميت همه سازمان‌هاي بين‌المللي قرار گيرد.

2-از مسوولين محترم درخواست داريم كه با جديت و اهتمام بيشتر نسبت به حفاظت از جان دانشمندان كه مايه عزت و افتخار ملت ايران مي‌باشند اقدام نمايند.

3- پيگيري حرفه‌اي و سازمان يافته براي شناسايي هرچه سريعتر عوامل داخلي و خارجي اين جنايات شرم‌آور و انجام اقدامات باز دارنده قانوني جهت جلوگيري از تكرار اين جنايت‌ها را خواستاريم.

4- اصرار و اهتمام بيشتر ديپلماسي كشور جهت تثبيت شعار «فناوري هسته‌يي براي همه و سلاح هسته‌يي براي هيچكس» در مجامع بين‌المللي و افكار عمومي جهان

5- جديت بيشتر در ادامه نهضت علم هسته‌يي كشور با بسيج امكانات لازم تا حصول نتيجه

6- تثبيت حقوق قانوني ملت ايران در بين جوامع و پرهيز از هرگونه پذيرش قاعده‌اي كه سبب تضييع اين حقوق گردد.

7- پيگيري تشكيل كميته بررسي ترور دانشمندان ايران توسط كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل متحدو تاكيد بر كوتاهي آژانس بين‌المللي اتمي در حفظ اطلاعات محرمانه كشورمان توسط آژانس كه زمينه ترور دانشمندان ايراني را فراهم ساخته است.

8- تبيين نقش رسانه و محكوم نمودن سكوت رسانه‌هاي طرفدار حقوق بشر در ترور دانشمندان هسته‌يي ايران

9- تاكيد مي‌گردد كه نهادهاي بين‌المللي از ايفاي نقش قانوني خود دور افتاده‌اند كه بايد اين نقش بازشناسي و تبعيت اين سازمان از كشورهاي غربي كه با اتهام‌هاي واهي و استفاده از حربه حقوق بشر براي منزوي كردن كشورهاي آزاد و مستقل تلاش مي‌كنند خنثي و نقش حمايتي خود را به جا بياورند.

10- در آخر، مسوولين محترم نظام اسلامي ايران بدانند كه دانشگاهيان، نخبگان و به عبارتي آحاد ملت ايران حامي آن‌ها در پيگيري و تداوم همه‌جانبه نهضت هسته‌يي كشور هستند و اميد دارند مسوولين مثل هميشه در ادامه اين مسير بدون هيچ درنگي گام‌هاي خود را محكم‌تر و مصمم‌تر بردارند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن