تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوره آموزشي سواد رسانه اي در سنندج برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دوره آموزشي سواد رسانه اي در سنندج برگزار شد
دوره آموزشي سواد رسانه اي در سنندج برگزار شد
سنندج - خبرگزاري مهر: كلاس هاي دوره آموزشي سواد رسانه اي به مدت دو روز با حضور اعضاي كانون هاي مساجد كردستان در مجتمع فرهنگي و هنري فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان در حاشيه اين كارگاه آموزشي گفت: دوره آموزشي سواد رسانه اي به همت دبيرخانه امور مساجد كردستان و با همكاري جهاد دانشگاني به مدت دو روز با حضور 30 نفر از مديران مسئول و اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري برگزار شد.

كامل گلباغي افزود: سواد رسانه اي آموزش مهارت ‌هاي لازم براي برقراري ارتباطي متفكرانه و آگاهانه با رسانه‌ها و در عين حال به وجود آوردن نگاهي دقيق، نقاد و تحليلي به پيام‌هاي رسانه ‌اي از جمله اولويت هاي اصلي برگزاري اين دوره آموزشي در استان كردستان است.

وي با اشاره به اينكه سواد رسانه ‌اي، بستري منطقي براي تجزيه و تحليل توليدات رسانه ‌اي در اشكال گوناگون است، بيان كرد: در فضاي پيچيده و شرايط اشباع رسانه ‌اي جهان امروز همه مخاطبان نياز دارند بدانند كه چگونه در برابر حجم انبوه اطلاعات و پيام ‌هاي مختلف رسانه ‌‌اي واكنش نشان داده و با كاربرد مهارت هاي لازم، گزينش ‌هاي صحيحي از پيام‌ها داشته باشند.

مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان اظهار داشت: اين ‌گونه از سواد، با توانمند كردن انسان بر درك نحوه كار رسانه ‌ها و نحوه معني‌ سازي آنها، ماهيت و اهداف توليد پيام رسانه‌ها و تاثيرات و تكنيك‌ هاي رسانه‌هاي گوناگون، او را از مصرف ‌كنندگي صرف خارج كرده و در برابر اثرات رسانه‌ها مقاوم مي ‌سازد.

گلباغي، هدف اصلي سواد رسانه اي را افزايش قدرت تفسير مخاطبان و تعبير و نقد پيام هاي رسانه اي عنوان كرد و افزود: سواد رسانه اي به افراد توانايي مي بخشد تا ضمن اينكه متفكراني منتقد باشند خود نيز به مولدان خلاق پيام ها تبديل شوند كه اين مهم بهترين ابزار در مقابله با جنگ نرم است.

وي با اشاره به موضوعات اين كارگاه آموزشي عنوان كرد: تعريف، هويت شناسي و روش شناسي سواد رسانه اي، شناساندن انواع رسانه ها، آسيب ها و فرصت ها، سواد رسانه اي به عنوان ابزار برتر قدرت و سلطه و ظرفيت شناسي سواد رسانه اي از موضوعات تدريس در اين دوره است.

وي در پايان اظهار داشت: جليل سحابي، مسعود زندي، بختيار عباسي و فواد حبيبي از استادان دانشگاه عهده دار تدريس موضوعات سواد رسانه اي در اين كلاس هاي آموزشي بودند.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن