تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820993195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدگاه برخي شخصيت ها در ارتباط با تحولات اخير سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ديدگاه برخي شخصيت ها در ارتباط با تحولات اخير سوريه
دمشق - برخي از كارشناسان سياسي و شخصيت هاي مذهبي لبنان و سوريه در گفت و گو با خبرگزاري سوريه (سانا) ديدگاه هاي خود را در ارتباط با تحولات اين كشور بيان كردند.


"سليمان فرنجيه " تحليلگر سياسي و عضو پارلمان لبنان در اين ارتباط گفت : هدف از فشارهاي بين المللي عليه دمشق تفكيك ارتباط موجود بين سوريه و مقاومت است .

وي افزود : غرب پس از نزديك شدن به دمشق براي تغيير مواضع سوريه در ارتباط با مقاومت و نااميدي در اين سياست اكنون اقدام به ضربه زدن و مداخله در امور داخلي اين كشور كرده است.

اين تحليلگر سياسي نسبت به تاثير و عواقب وخيم تحولات و مسايل جاري سوريه بر آينده منطقه هشدار داد.

شيخ "احمد قبلان" مفتي جعفري لبنان نيز گفت كه سوريه دستخوش حمله ظالمانه و وديوانه وار شده است كه هدف از آن برهم زدن جايگاه راهبردي سوريه در ارتباط با تنش عربي - اسراييلي است .

وي نسبت به دخالت و ورود لبنان و لبناني ها در ارتباط با تحولات اخير سوريه نيز هشدار داد.

"حسن جوني " استاد حقوق بين الملل نيز در ارتباط با تحولات اخير در سوريه اعلام كرد كه با توجه به تغيير برخي معادلات در سطح بين المللي كه در آن حاكميت ملي و تماميت ارضي كشورهاي مختلف ناديده گرفته مي شود ، اكنون خطر فقط در ارتباط با سوريه نيست بلكه كل جهان را تهديد مي كند.

به گفته وي ، سوريه امروز مورد حمله اشغالگرانه قرار گرفته كه به فضل همبستگي مردم سوريه و رد مداخله خارجي اين حمله ناكام مانده است .

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اين كه بر اساس ميثاق سازمان ملل اين سازمان نبايد در امور داخلي كشورها مداخله كند و حاكميت آنها را ناديده بگيرد ، افزود : كشيده شدن پرونده سوريه به سازمان ملل موجب از بين رفتن جايگاه و شخصيت اين سازمان در جهان شده است و اين يك خطر براي نظام بين المللي است و ادامه چنين وضعيتي موجب ايجاد يك نظام جديد خواهد شد كه در آن ميثاق سازمان ملل ناديده گرفته مي شود.

شيخ "محمد سعيد رمضان البوطي" شخصيت برجسته سوري و امام جمعه و جماعت مسجد جامع دمشق نيز در ارتباط با تحولات جاري در سوريه گفت : مشكلات و مسايلي كه جامعه سوريه امروز با آن مواجه است در نتيجه مجازات ها و تحريم هاي اقتصادي غرب عليه اين ملت مي باشد.

وي تاكيد كرد : مردم فقير سوريه اولين كساني هستند كه از اين مجازات ها و تحريم ها دچار مشكل شده و بايد به اين موضوع اهميت داده و به مردم براي خروج از اين مشكل و فاجعه كمك كرد.

خاورم**ا.ا**1436**2047**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30824400

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن