تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821184807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ستاد ديه:آزادي 8900 زنداني20 هزار زنداني مهريه ميهمان 2 ساله زندانها


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس ستاد ديه:آزادي 8900 زنداني20 هزار زنداني مهريه ميهمان 2 ساله زندانها
رئيس ستاد ديه كشور با تشريح آخرين وضعيت زندانيان جرائم غيرعمد گفت: هشت هزار و 900 زنداني با اعتبار 305 ميليارد تومان در سال جاري آزاد شدند اما هنوز هشت هزار و 650 زنداني جرائم غيرعمد در زندانها به سر مي‌برند.


آفتاب: اسدالله جولايي در پاسخ به اينكه آيا بر اساس وعده مسئولان بانك مركزي تمامي زندانيان ديه آزاد مي شوند گفت: برخي وقتها پيش مي آيد كه برخي دستگاهها از عواطف خوب مردم سوء استفاده مي كنند در حالي كه متولي آزادي زندانيان دستگاه قضائي، سازمان زندانها و ستاد ديه است ولي برخي از آقايان از راههاي ديگر وارد مي شوند.

اعتراض به اظهارات رئيس بيمه مركزي

وي افزود: شناسايي، بررسي و كمك براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در كشور با هر ديني كه باشند بر عهده ستاد ديه بوده است. اين ستاد از سال 1369 توسط شهيد لاجوردي بنيانگذاري شد. حال اگر يك مدير يا نهاد ديگر اعلام كند تمام زندانيان ديه را آزاد مي كنيم بسيار تعجب برانگيز است و براي همين هم به گفته هاي اين مدير اعتراض كرديم.

صندوق تامين خسارت بدني مكلف به پرداخت ديه براي موارد خاص قانون است

مديرعامل ستاد ديه كشور اظهار داشت: پس از اصلاح و تصويب قانون جديد بيمه ها مكلف شدند در مقابل پولي كه در ازاي بيمه شخص ثالث دريافت مي كنند در برابر مردم مسئول باشند و صندوق تامين خسارت بدني كه با حضور پنج مسئول شامل رئيس بيمه مركزي و چهار وزير مديريت مي شود نسبت به قربانيان ديه متعهد باشند. يعني به عنوان مثال اگر راننده اي پس از تصادف و صدمه زدن به شهروندي فرار كرد به قرباني تصادف خسارت پرداخت كند چرا كه در طول سال اين صندوق پول هنگفتي را براي انجام اين امور ذخيره مي كند.

سوء استفاده از صداي رئيس ستاد ديه

اسدالله جولايي با هشدار نسبت به سوء استفاده برخي از گروهها، خيريه ها و نهادها براي جلب مشاركتهاي مردمي به بهانه كمك به آزادي زندانيان ديه گفت: در برخي موارد حتي ستاد ديه از اين نهادها شكايت كرده است. در يك مورد حتي صداي بنده را براي جمع آوري وجوهات مردمي پخش كرده بودند و شماره حسابهاي خود را اعلام كردند.

وي خطاب به شهروندان گفت: ستاد ديه كشور در 31 استان و شهرستان كشور دفتر دارد و شماره حسابهاي ستاد ديه هم مشخص است و مردم مي توانند براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد به حسابهاي 7474 شعبه مركزي بانك ملت و 7777 شعبه مركزي بانك تجارت وجوه خود را واريز كنند.

10 ميليون ايراني از طريق خودپردازهاي بانكها كمكهاي خود را به ستاد ديه واريز كردند

مديرعامل ستاد ديه كشور با بيان اينكه بيش از 10 ميليون شهروند ايراني به عنوان خير در 6 ماهه گذشته كمكهاي نقدي خود را از طريق خودپردازها به حساب ستاد ديه واريز كرده اند گفت: در طول سال 200 مراسم گلريزان برگزار مي شود كه مردم از طريق اين برنامه هاي كمكهاي خوبي براي آزادي زندانيان انجام مي دهند.

آزادي 8900 زنداني جرائم غيرعمد در سال جاري

جولايي در خصوص آخرين آمارها از آزادي زندانيان ديه در كشور گفت: در 9 ماهه سال جاري هشت هزار و 874 زنداني جرائم غيرعمد از زندان آزاد شدند.

305 ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد در سال 90

وي اظهار داشت: خيرين، دولت، بيمه و بخشودگيها در مجموع مبلغ 305 ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در سال جاري در كارنامه سال 90 ثبت كردند كه بر اساس جدول ذيل تقسيم بندي شده است.

منبع كمك براي آزادي 8600 زنداني جرائم غير عمد /ميزان كمك

پرداخت بيمه شخص ثالث از سوي بيمه ها 8/5 ميليارد تومان
قبول اعصار و پرداخت توسط بيت المال 20 ميليارد تومان
صندوق تامين خسارت بدني 8 ميليارد تومان
كمك خيرين و مردم نيكوكار كشور 9/4 ميليارد تومان
رضايت اولياي دم و شاكيان پرونده 158 ميليارد تومان
كمك دولت 59 ميليارد تومان
كميته امداد 1 ميليارد تومان
تسهيلات قرض الحسنه بانكها 21 ميليارد تومان
توان مالي محكومان 18/5 ميليارد تومان

جولايي گفت: همچنين بانكها يك ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد به ستاد ديه كمك كرده اند. اين در حالي است كه اگر قانون اصلاح نمي شد امروز شاهد حضور 50 هزار زنداني ديه در زندانهاي كشور بوديم.

8650 زنداني جرائم غيرعمد در زندانهاي كشور

وي در پاسخ به اينكه هم اكنون تعداد زندانيان جرائم غيرعمد در زندانهاي كشور چه تعداد است گفت: بر اساس آخرين آمارها تا ديماه سال جاري هشت هزار و 652 زنداني جرائم غيرعمد در زندانهاي كشور محبوس هستند كه يكهزار و 500 نفر از آنها را زندانيان ديه تشكيل مي دهند.

3500 زنداني مهريه پشت ميله هاي زندان

مديرعامل ستاد ديه كشور از وجود سه هزار و 500 زنداني مهريه در زندانهاي كشور خبر داد و افزود: متاسفانه مهريه هاي نامتعارف موجب شده تا جوانان پشت ميله هاي زندان عمر خود را هدر دهند چرا كه در بسياري از پرونده هاي مهريه از 1600 سكه تا 300 هزار سكه مشاهده مي شود كه اين مهريه ها معقولانه نيست.

به گزارش مهر،وي افزود: ستاد ديه نمي تواند هر پرونده مهريه اي را دنبال كرده و براي آزادي آن اقدام كند زيرا سقف كمكها 5 تا 10 ميليون تومان است و نمي شود تمام بودجه ستاد ديه را براي آزادي يك زنداني مهريه كه 3000 سكه مهريه همسرش كرده هزينه كرد. بايد خانواده ها كمك كنند تا مشكل اين جوانان زنداني هر چه زودتر برطرف شود.

كد مطلب : 146136

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن