تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخبار مصر/توافق محرمانه براي نامزدي العربي/اظهارات موسي درباره كمپ ديويد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آخرين اخبار مصر/توافق محرمانه براي نامزدي العربي/اظهارات موسي درباره كمپ ديويد
توافق محرمانه براي نامزدي العربي/اظهارات موسي درباره كمپ ديويد
توافق محرمانه براي رياست جمهوري دبير كل اتحاديه عرب و اظهارات جديد عمرو موسي درباره معاهده سازش با رژيم صهيونيستي از آخرين اخبار مصر به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه المصري اليوم، منابع آگاه مصر روز گذشته اعلام كردند حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين، احزاب ليبرال و شوراي نظامي مصر اخيرا به صورت روزانه نشستهاي محرمانه اي را براي توافق درباره انتخاب رئيس جمهور برگزار كرده اند.

اين منابع كه خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: گروه هاي مذكور توافق كرده اند كه نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب به عنوان گزينه مورد نظر آنها براي تصدي رياست جمهوري معرفي شود.

به گفته اين منابع، گروه هاي مذكور همچنين توافق كرده اند قانون انتخابات رياست جمهوري مصر كه اخيرا از سوي شوراي عالي نظامي اين كشور تصويب شده است اصلاح نشود.

بر اساس اعلام اين منابع، برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس نقش مهمي در طرح نامزدي نبيل العربي براي رياست جمهوري ايفا كرده اند و اين كشورها معتقدند وي از توانايي بسياري براي رهبري مصر برخوردار است.

از سوي ديگر "عمرو موسي" نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر در گفتگو با نشريه"فارين پالسي" اصلاح توافقنامه صلح با رژيم صهيونيستي را خواستار شد.

دبيركل سابق اتحاديه عرب در ادامه گفت : تجديد نظر در برخي مفاد توافقنامه صلح با اسرائيل اجتناب ناپذير است چرا كه توافقنامه اي كه در سال 1979 به امضا رسيد قديمي است و نمي تواند در شرايط كنوني اجرا شود.

موسي خاطرنشان كرد: بايد در برخي بندهاي معاهده كمپ ديويد به ويژه در بخش مربوط به امنيت صحراي سينا تجديد نظر شود چرا كه اين معاهده در شرايط فعلي به ناتواني دولت مصر در اعمال حاكميت قانون در صحراي سينا و مرزها منجر شده است و اين در حالي است كه مصر بايد به عنوان يك كشور داراي حاكميت قادر به تامين امنيت كامل مرزهاي خود باشد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن