تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821107431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاههاي خودرو ‌پر مخاطب ترين نمايشگاههاي ايران و جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاههاي خودرو ‌پر مخاطب ترين نمايشگاههاي ايران و جهان است
اصفهان- نمايشگاههاي خودرو يكي از پرمخاطب ترين نمايشگاهها در سطح جهان به شمار مي آيند و هر ساله صدها هزار نفر در سراسر دنيا از اين نمايشگاه ها استقبال مي كنند.


خودروسازان در اين نمايشگاهها، محصولات جديد خود را در رده هاي مختلف در معرض ديد علاقه مندان مي گذارند كه با توجه به اهميت خودرو در زندگي امروز ، از جذابيت و اهميت خاصي برخوردار است.

با وجود بحرانهاي اقتصادي در سراسر دنيا و گريبانگير شدن كارخانه هاي بزرگ خودروسازي با اين بحران هنوز هم صنعت خودرو يكي از مهمترين و پردرآمدترين صنايع كشورهاي بويژه كشورهاي صاحب نام در اين زمينه به شمار مي آيد.

خريد خودرو نيز بعنوان يكي از اولويتهاي زندگي مردم بخصوص در جوامعي كه با توسعه شهرنشيني مواجه هستند محسوب مي شود و آنها همواره به دنبال مدلهاي جديد و پيشرفته تر خودرو در بازار هستند.

بر اساس اين گزارش، از مهمترين و بزرگترين نمايشگاههاي خودرو در جهان مي توان به نمايشگاه بين المللي فرانكفورت اشاره كرد كه به صورت دوسالانه برگزار مي‌شود.

نمايشگاه خودروي فرانكفورت توسط انجمن صنعت خودروي آلمان سازماندهي مي شود و از سال 1991 ميلادي به دو نمايشگاه ماشين‌هاي صنعتي و ماشين‌هاي شخصي تقسيم شده است.

در سالهاي زوج نمايشگاه ماشين‌هاي صنعتي و تجاري در هانوفر و در سالهاي فرد نمايشگاه ماشين‌هاي شخصي و بعضي از موتورسيكلت‌ها در فرانكفورت برگزار مي‌ شود.

شصت و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي خودرو در فرانكفورت در سال 2011 از 15 تا 25 ماه سپتامبر با حضور بيش از يكهزار شركت فعال در عرصه‌ خودروسازي و محصولات خودرو از 32 كشور جهان برگزار شد.

شركتهاي بزرگ خودروسازي در اين نمايشگاه در مساحتي بالغ بر 235 هزار متر مربع جديدترين مدلها و فناوري هاي مربوط به صنعت خودرو را به جهان معرفي كرد.

200 مدل جديد از خودروهاي مختلف توسط شركت هاي اتومبيل سازي و برغم بحران اقتصادي در جهان در نمايشگاه فرانكفورت 2011 عرضه شد.

نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس نيز يكي از بزرگترين نمايشگاههاي خودرو در جهان است كه خودروهاي به نمايش‌درآمده در آن جزو بهترين‌هاي جهان هستند.

نمايشگاه خودرو لس‌آنجلس (LA Auto Show) يكي از معتبرترين نمايشگاه‌هاي خودرو در سطح جهان و منطقه آمريكاي شمالي است كه بطور سالانه و به مدت 10 روز برگزار مي شود.

اين نمايشگاه براي نخستين بار در سال 1907 ميلادي با نمايش 99 خودرو برپا شد و هر سال با حضور گسترده شركت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان برگزار مي شود.

در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس 2011، بيش از 50 شركت از سراسر دنيا شركت داشتند و بيش از يكهزار دستگاه خودرو، كاميون و ساير محصولات خود را به نمايش گذاشتند.

با توجه به بحران اقتصاد جهاني، تعداد خودروهاي مفهومي در اين نمايشگاه بسيار كم بود.

خودروهاي مفهومي معمولا توسط شركت هاي خودروسازي بزرگ براي نشان دادن توانايي اين گونه خوروسازان ساخته مي شود و هيچ گاه به توليد انبوه نمي رسد.

نمايشگاه خودرو لس آنجلس 2011 شاهد رونمايي جديدترين توليدات شركت هاي مطرح صنعت خودرو سازي نظير مرسدس بنز، بي ام و، هيونداي، هوندا، پورشه، آئودي، كاديلاك، ميتسوبيشي، جگوار، سوبارو، دوج، لوتوس، شورلت، لندروور، تويوتا، بوگاتي، فورد، اينفينيتي و كيا موتورز بود كه از سوي بازديدكنندگان استقبال رضايت بخشي را بدنبال داشت.

نمايشگاه بين‌المللي خودرو آمريكاي شمالي يا همان نمايشگاه خودرو "ديترويت" نيز از معتبرترين نمايشگاه‌هاي جهان به شمار مي‌رود كه همواره مورد توجه شركت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان است.

در اين نمايشگاه، خودروسازان سراسر جهان محصولات جديد خود را در كلاس‌هاي مختلف خودروهاي سدان (صندوق‌دار)، خودروهاي اسپرت و خودروهاي مفهومي به معرض ديد مي گذارند.

نمايشگاه خودرو ديترويت آمريكا 2012 در ماه ژانويه برگزار شد و استقبال اندكي كه همچون سايه مرگ بر چند نمايشگاه بين‌المللي خودرو اخير آمريكاي شمالي سايه افكنده بود در آن از بين رفت و نمايشگاه با استقبال پرشوري مواجه شد.

اين نمايشگاه بين المللي معتبر كه ساليانه برگزار مي شود امسال در صدو پنجمين سالگرد تولدش شاهد رونمايي از 40 مدل از تازه ترين مدل هاي مفهومي و باز طراحي شده توسط شركت هاي اتومبيل سازي جهان بود.

بيشتر مدل هاي عرضه شده در اين نمايشگاه از فورد، فولكس واگن، كاديلاك، هيونداي، آئودي، شورلت، بي ام و ، لكسوز، تويوتا، هوندا، نسل جديد نيسان، پورشه، مرسدس بنز و دوج دارت بود.

در ايران نيز نمايشگاههاي بزرگ خودرو در شهرهاي مختلف كشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد و تبريز برگزار مي شود.

نمايشگاه بين المللي خودرو در تهران تا شش دوره به طور منظم تا سال 1383 برگزار مي شد اما چند سال پس از آن به دلايلي اين نمايشگاه تعطيل بود و بيشتر تمركز بر روي نمايشگاههاي استانهاي ديگر بود.

نمايشگاه خودروي تهران بزرگترين و با اهميت ترين نمايشگاه خودرو در خاورميانه است و بيشتر شركت هاي بزرگ خودرو ساز و قطعات وابسته به آن در اين نمايشگاه شركت مي كنند.

بيشترين جاذبه نمايشگاه خودرو تهران، پرداختن به فناوري و صنعتي بودن آن است و فقط جنبه تجاري ندارد و در داخل كشور نيز اين نمايشگاه پس از نمايشگاه كتاب بيشترين بازديدكننده را به خود اختصاص داده است.

مشهد نيز بعنوان يكي از قطبهاي صنعت خودروسازي كشور تا كنون 11 دوره نمايشگاه خودرو را برگزار كرده است.

يازدهمين نمايشگاه خودرو مشهد در سال جاري با بيش از 210 شركت در فضايي به وسعت 18 هزار متر مربع و فضاي باز به وسعت 27 هزار متر مربع برگزار شد.

تبريز نيز بعنوان يكي ديگر از قطبهاي صنعت خودروسازي كشور تا كنون 15 دوره نمايشگاه بين‌المللي خودرو و قطعات يدكي را برگزار كرده است.

در پانزدهمين نمايشگاه تبريز 35 واحد خودروسازي و صنعت قطعه سازي خودرو از تركيه، چين و امارات به صورت مستقيم و نمايندگاني از فرانسه، آلمان، تايلند، تايوان و بلاروس در زمينه انواع خودروهاي سواري و سنگين و دستگاه هاي تعميرگاهي حضور داشتند.

300 واحد داخلي ازاستانهاي آذربايجان شرقي، غربي، تهران، خراسان رضوي، اصفهان، البرز، زنجان، يزد و كردستان نيز در اين نمايشگاه شركت كردند.

اين نمايشگاه به مساحت حدود 25 هزار مترمربع مسقف و 12 هزار مترمربع فضاي باز برپا شد.

نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو در اصفهان نيز از سال 83 تا كنون برگزار شده و امسال شاهد هشتمين دوره برگزاري آن هستيم.

هفتمين نمايشگاه خودرو اصفهان دي ماه سال گذشته در فضايي به مساحت هشت هزار و 500 متر مربع با حضور 120 شركت از ايران ، چين، هندوستان، تايوان، امارات متحده عربي، فرانسه، ژاپن، كره جنوبي و آلمان برگزار شد.

هشتمين نمايشگاه "صنعت خودرو" ( Isfahan AUTO 2012) اصفهان نيز از 27 تا 30 بهمن ماه جاري در شركت نمايشگاههاي بين المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار مي شود.

اين نمايشگاه با حضور 80 شركت از كشورهاي ايران، آلمان، كره جنوبي و چين در فضايي به مساحت 9 هزار متر مربع برگزار خواهد شد.

اين شركتها بيشتر شامل مديران خودرو ( نماينده MVM)،رامك خودرو ( نماينده "سانگ يانگ" كره جنوبي) ، ديار خودرو، سايپا ديزل، ماموت ديزل (نماينده هيونداي)، اپل ( نماينده آلمان)، ليفان، MG و فناباد خودرو طوس ( نماينده هاي چين) است.

7148/1042

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30819015

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن