تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816452951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل تحولات امروز بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گزارش كامل تحولات امروز بحرين
منامه پايتخت بحرين امروز شاهد تظاهرات گسترده مردم اين كشور در سالروز آغاز قيام عمومي عليه ديكتاتوري آل خليفه بود كه ايت تظاهرات با تهاجم ماموران آل سعود و آل خليفه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، در آستانه اولين سالگرد انقلاب بحرين دهها هزار نفر از مردم اين كشور طي تظاهرات مسالمت آميزي به سمت ميدان اللوءلوء روانه شدند اما با تهاجم همه جانبه ماموران نظامي و امنيتي رژيم آل خليفه و آل سعود مواجه شدند كه از زمين و هوا به سمت تظاهرات كنندگان شليك مي كردند.

بنا بر اين گزارش در حالي كه رژيم استبدادي حاكم بر بحرين تمام توان خود را براي سانسور اعتراضات موجود در اين كشور بكارگرفته بود، جمعيت متراكم تظاهر كنندگان به سمت ميدان شهدا كه حالا در تسخير نظاميان آل سعود است، آغاز كردند و بار ديگر حماسه اي مهم آفريدند.

*حركت مردم به سمت ميدان اللوءلوء

به گزارش فارس، هزاران بحريني در راستاي آمادگي براي بزرگداشت سالروز قيام مردمي بحرين در 14 فوريه به سمت ميدان اللؤلؤة (شهدا) به حركت در آمدند تا با برگزاري تظاهراتي مسالمت‌اميز اعتراض خود را نسبت به سركوبگري‌هاي رژيم آل‌خليفه بيان كنند.

اين تظاهرات همچون ديگر اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز مردمي در بحرين با يورش نيروهاي امنيتي و نظامي آل‌خليفه مواجه شد كه با هدف متفرق كردن تظاهرات‌كنندگان و ممانعت از ورود آنها به ميدان اقدام به شليك انواع گاز اشك‌اور و سمي به سوي آنها كردند.

اما ديگر مناطق بحرين نيز ديروز، روز ناآرامي را پشت سرگذاشت، در منطقه "السنابس" درگيري‌هاي شديدي بين نيروهاي امنيتي آل‌خليفه كه توسط نيروهاي سپر جزيره به شدت حمايت مي‌شدند، با معترضان بحريني به وقوع پيوست.

شاهدان عيني تاكيد مي‌كنند كه در اين درگيري‌ها نيروهاي آل‌خليفه و سپر جزيره براي سركوب معترضان بحريني از گلوله‌هاي تحريم‌شده بين المللي استفاده كردند.

اين درحالي است كه فعالان بحريني ظرف چند روز گذشته از اقدام عربستان براي ارسال سلاح براي سركوب معارضان بحريني سخن گفته و از اين حيث به شدت ابراز نگراني كرده بودند.

از سوي ديگر در منامه، پايتخت بحرين نيروهاي امنيتي آل‌خليفه منطقه "البرهامه" در نزديكي ميدان اللؤلؤة را محاصره كردند و نيروهاي امنيتي و نظامي بيمشاري در اين منطقه كه سال گذشته شاهد به شهادت رسيدن شماري از تظاهرات‌كنندگان بحريني بود، مستقر شدند.

شاهدان عيني مي‌گويند: نيروهاي امنيتي هركس كه قصد حركت به سمت ميدان اللؤلؤة را داشته باشد، بازداشت مي‌كنند و به همين منظور تمام راه‌ها و خيابان‌هاي منتهي به ميدان را مسدود كرده‌اند.

همچنين روز گذشته هزاران بحريني به رهبري نبيل رجب،‌ فعال بحريني راهپيمايي اعتراض آميزي را از خيابان خليفه بن سلمان به سمت ميدان اللؤلؤة آغاز كردند كه با وجود ممانعت نيروهاي امنيتي و بستن پل "السيف" منتهي به اين ميدان تظاهرات‌كنندگان موفق شدند، از موانع موجود گذشته و خود را به اللؤلؤة برسانند.

همچنين نيروهاي امنيتي آل‌خليفه "زينب الخواجه" فعال بحريني را كه 15 دسامبر گذشته با كشيدن آن بر روي زمين با استفاده از زور و خشونت بازداشت كرده بودند، براي دومين بار بازداشت كردند.

"زينب الخواجه" دختر "عبد الهادي الخواجه"، از فعالان برجسته بحريني است كه پس از ده بازداشت در ماه دسامبر آزاد شد تا روز گذشته در يكي از موانع امنيتي ايجاد شده برسر يكي از راه‌هاي اصلي منامه، پايتخت بحرين توسط نيروهاي امنيتي آل‌خليفه بازداشت شود.

امروز 14 فوريه مصادف با اولين سالروز قيام مردمي بحرين عليه رژيم آل‌خليفه است، ‌اين قيام در ابتدا خواسته‌هاي خود را بر انجام اصلاحات جدي در قانون اساسي و دولت و پارلمان مطرح كرد، اما چون با سركوب شديد بر حق خواسته‌هايش توسط رژيم آل‌خليفه مواجه شد، هم اكنون شعار سرنگوني رژيم را سرمي‌دهد.

*بحرين به پادگان نظامي تبديل شد/سانسور شديد اخبار انقلاب مردم بحرين

به گزارش فارس، خبرگزاري رويترز نيز در سالروز قيام مردمي بحرين در 14 فوريه سال 2011 بحرين را به پايگاه نظامي تشبيه مي‌كند كه در گوشه گوشه و جاي جاي اين كشور نيروهاي نظامي و امنيتي آل‌خليفه مجهز به انواع سلاح‌‌ها را مستقر مي‌بيني.

رويترز در ادامه گزارش خود تاكيد مي‌كند كه با فرا رسيدن 14فوريه نيروهاي امنيتي و نظامي علاوه بر استقرار در مناطق مختلف كشور از جمله منامه، پايتخت اقدام به ايجاد موانع امنيتي ايست و بازرسي كرده‌اند.

رويترز مي‌نويسد: مطبوعات محلي و داخلي بحرين پوشش شرم‌آوري از تحولات داخل كشور دارند و با وجود اين همه اعتراض‌ها فقط به درج چند خبر كوتاه اكتفا مي‌كنند،‌ موضوعي كه در مورد مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي نيز مصداقيت پيدا مي‌كند.

خبرگزاري رويترز گزارش خود را اينگونه ادامه مي‌دهد كه با فرارسيدن سالروز انقلاب 14 فوريه رژيم بحرين از ورود بسياري از خبرنگاران و عكاسان خبرگزاري‌هاي مختلف جهان جهت پوشش خبرهاي بحرين ممانعت كرد و در اين خبرنگاراني هم اكنون مي‌توانند حوادث اين كشور را پوشش دهند كه يا پيش از در اين كشور خبرنگار و عكاس ثابت داشته‌اند يا در كشورهاي همجوار داراي خبرنگاراني بوده‌اند. اين درحالي است كه بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه برخي از خبرنگاران و عكاسان نيز به صورت مستقل و داوطلب به بحرين سفر كرده و حوادث جاري در اين كشور را پوشش مي‌دهند.

رويترز در ادامه به ممانعت ورود خبرنگاران خارجي به بحرين اشاره مي‌كند و سخنان "فواز آل‌خليفه"، رئيس هيئت امور اطلاع رساني بحرين ياد آور مي‌شود كه گفته بود به دليل ميزان تقاضاي زياد درخواست‌ها براي سفر به بحرين و عدم امكان رسيدگي به همه آنها حكومت بحرين مجبور به لغو برخي از سفر و رد برخي از درخواست‌ها شده و تاكيد مي‌كند، ‌اين سخنان از جانب اين مقام بحريني بهانه‌اي بيش نيست.

اين خبرگزاري انگليسي در ادامه به گوشه‌اي از سخنان "نيك كريستوف"،‌ روزنامه‌نگار نيويورك تايمز را درباره ممانعت از ورود خبرنگاران خارجي مي‌آورد كه در اين‌باره گفته بود، اين اقدام از اين جهت به واسطه رژيم صورت گرفت تا با عدم حضور خبرنگاران خارجي دستش در سركوب هرچه شديدتر اعتراض‌هاي مردمي باز باشد و در اين ميان سازمان "خبرنگاران بدون مرز" اين ادعاي رژيم بحرين را ادعاي دروغين و مضحك خواند.

رويترز در ادامه گزارش خود به برخورد رژيم آل‌خليفه با خبرنگاران و عكاسان خارجي ظرف يك ‌سالي كه از انقلاب مردمي بحرين مي‌گذرد، اشاره و تاكيد مي‌كند كه طي سال گذشته بسياري از خبرنگاران و عكاسان خارجي در حين پوشش خبري حوادث به ويژه در ميدان اللؤلؤة در معرض تعرض و حمله نيروهاي امنيتي و نظامي آل‌خليفه قرار گرفته و حتي به سمت آنها شليك هم شده است.

به همين منظور رويترز تاكيد مي‌كند: عدم صدور ويزا براي ورود خبرنگاران و عكاسان خارجي به بحرين بيانگر سانسور خبري و تبليغاتي اعمال شده توسط رژيم آل‌خليفه در سالروز انقلاب مردمي 14 فوريه بحرين است.

از ميان خبرنگاراني كه اكيدا از ورود به بحرين منع شدند اين‌بار بايد از "نيك كريستوف" و از ميان عكاسان بايد از "آدام اليك" هر دو از روزنامه نيويورك تايمز نام برد كه گزارش‌ها و اخبار و عكس‌هاي آنها از تجاوزات نيروهاي رژيم آل‌خليفه به مردم بي‌دفاع و بي‌پناه بحرين در طول سال گذشته براي آل‌خليفه بسيار آزاد دهنده بود.

همچنين باي از "كريستين نيك" خبرنگار روزنامه "كريستين ساينس مونيتور" و "كارا سويفت" از بي بي سي و گريك كارلستروم" از شبكه الجزيرة و "الكس دلمار مورگان" از روزنامه وال استريت ژورنال كه در مارس 2011 در بازداشت رژيم آل‌خليفه هم بود، نام برد، كه از ديگر خبرنگاران ممنوع از ورود به بحرين به شمار مي‌آيند.

اما رژيم آل‌خليفه براي ممانعت از درز حوادث جاري در كشور تنها به جلوگيري از ورود خبرنگاران خارجي اكتفا نكرد، بلكه در اين ميان اقدام به فليترينگ و تعطيلي بسياري از سايت‌هايي كرد كه پوشش خبري زنده‌اي از حوادث بحرين ارائه مي‌دادند كه در راس آنها بايد از تعطيلي تمام سايت‌هاي مورد استفاده توسط جمعيت معارض بحريني الوفاق ياد كرد، با اينكه اين سايت‌ها تمام مجوز فعاليت‌ خود را از دولت دريافت كرده بودند.

به همين منظور سازمان خبرنگاران بدون مرز رژيم بحرين را در ليست رژيم‌ها و حكومت‌هاي دشمن آزادي مطبوعات و دسترسي به اينترنت قرار داده است.

اما مطبوعات جهان با وجود تلاش‌هاي رژيم آل‌خليفه و غرب براي سانسور مطبوعاتي و رسانه‌اي از حوادث جاري در اين كشور با اين حال كم بيش به پوشش‌ خبري سركوب مردم بحرين توسط رژيم آل‌خليفه پرداختند و نكته مهم در تمام گزارش‌هاي ارائه شده، تاكيد اين روزنامه‌ها بر اين نكته بود كه اين سركوب‌ها تماما با اطلاع آمريكا انجام مي‌شود و اين بدين معناست كه آمريكا در كشتار و سركوب مردم بحرين دخيل است.

نگاهي به مهمترين عناوين داده شده به حوادث جاري در بحرين طرف يك‌سال اخير خالي از لطف نخواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست در مطلبي با عنوان "بحرين جزيره اندوه" به اوضاع پس از 14 فوريه 2011 در اين كشور پرداخته و تاكيد كرده كه اين سياست‌ها بي‌ترديد سرنگوني رژيم حاكم بر بحرين را به دنبال خواهد داشت.

اين روزنامه آمريكايي سپس به تظاهرات روزانه مردمي و اوضاع امنيتي بحراني اين كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس اشاره كرده و آورده است كه هر چند دقيقه صداي بالگردهاي ساخت آمريكا براي فراز مناطق مسكوني بحرين شنيده مي‌شود و زره پوش‌ها و نيروهاي امنيتي و ضد شورش در همه مناطق حضور دارند.

روزنامه فوق سپس مصاحبه‌اي از "رولا الصفار"، رئيس جمعيت پرستاران بحريني را انعكاس داده كه در آن اين زن بحريني از علل واهي بازداشت خود از سوي نيروهاي امنيتي سخن مي‌گفت.

اين روزنامه مي‌نويسد: رولا الصفار تنها به دليل معالجه مصدومان حملات ارتش و پليس رژيم و دموكراسي طلبي‌اش در بازداشت رژيم آل‌خليفه بسرمي‌برد.

اما روزنامه نيوريورك تايمز در چندين گزارش به اوضاع زنان بحريني و نقش بارز آنها در تظاهرات روزانه و فعاليت سياسي پرداخته و آورده بود كه زنان بحريني به فعاليت سياسي مي‌بالند.

اين روزنامه مي‌افزايد: نقش آفريني زنان بحريني جاي شگفتي ندارد، زيرا از مدت‌ها قبل در عرصه سياسي حضور داشته‌اند و تظاهرات تنها صحنه حضور آنها نيست. آنها با وجود دشواري‌هايي كه برسر فعاليت‌هاي خود مي‌بينند به نقش آفريني سياسي خود افتخار مي‌كنند به ويژه كه بيشتر آنها طعم زندان و شكنجه را چشيده‌اند.

بنابر گزارش نيويورك تايمز، بسياري از اين زنان شركت در تظاهرات را يك وظيفه ملي بشمار مي‌آورند، اگرچه بسياري از آنها حداقل چند ماهي را در زندان‌هاي رژيم بوده و در معرض انواع شكنجه‌ها از جمله شوك برقي قرار گرفته‌اند.

نيويورك تايمز سپس به مصاحبه خود با "فريده غلام" 52 ساله اشاره مي‌كند كه در گفت‌وگو با اين روزنامه گفته بود: همسر من از اهل تسنن است و جمعيت عمل ملي دموكراتيك را در سال 2001 تاسيس كرده است.

وي مي‌افزايد: پس از آغاز قيام مردمي بحرين به اتهام براندازي رژيم به پنج سال زندان محكوم شد، در حالي كه جمعيت فوق الذكر اصلا به مسائل ديني و مذهبي نمي‌پردازد، بلكه موضوعات حقوق سياسي زنان و اصلاحات را مورد بررسي قرار مي‌دهد، اين نشان مي‌دهد برخلاف آنچه رژيم ادعا مي‌كند، قيام مردمي بحرين قيامي خاص يك طايفه يا پيروان يك آيين نيست، بلكه خواست تمام مردم بحرين از هر نژاد و طايفه و مذهبي است‌.

*رهبر انقلابيون 14فوريه بحرين در گفت‌وگو با فارس:انقلابيون بحرين تدابير امنيتي آل‌خليفه را به چالش كشيدند

شيخ "صادق الجمري" در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل فارس با اشاره به فرا رسيدن اولين سالروز آغاز انقلاب مردم بحرين عليه رژيم آل خليفه گفت: سال گذشته در چنين روزي يعني 14 فوريه انقلاب مردمي با شعار "رژيم آل خليفه سرنگون بايد گردد" آغاز شده است.

وي در پاسخ به سئوالي درباره اهداف اوليه انقلاب مردم بحرين، گفت: مردم به منظور "نه" گفتن به موضوع موسوم به همبستگي ملي 14 فوريه سال 2001 و همچنين نه گفتن به قانون اساسي كه در 14 فوريه سال 2002 بر ملت بحرين تحميل شده است، به خيابان‌ها آمدند."

اين رهبر انقلابيون ائتلاف 14 فوريه بحرين، مخالفت با پادشاهي تماميت خواه و سرنگوني رژيم منامه را از ديگر خواسته‌هاي اوليه انقلابيون بيان كرد و تاكيد كرد كه همه گروه‌هاي سياسي بحرين از جمله جنبش حق، آزادگان ،‌جبهه عمل اسلامي و... در ائتلاف 14 فوريه شريكند و نداي لزوم سرنگوني رژيم آل خليفه را سر مي‌دهند.

وي با بيان اينكه انقلابيون بحرين پس از گذشت يك سال از آغاز فعاليت‌هاي خود به سرنگوني رژيم آل خليفه نزديك شده‌‌اند،‌ افزود: امروزه موضوع سرنگوني رژيم حاكم براي همه مردم بحرين دست يافتني شده است و به نظر مي‌رسد فاصله چنداني به برگزاري جشن‌‌هاي پيروزي انقلاب نداريم.

الجمري 14 فوريه را براي مردم بحرين "يوم الله" خواند و در پاسخ به سئوالي درباره آخرين تحولات امروز انقلاب بحرين در اولين سالروز آغاز انقلاب مردم گفت: امروز مردم انقلابي ما با پوشيدن كفن‌ها همه تدابير امنيتي رژيم‌هاي آل خليفه و آل سعود را به چالش كشيده و به قدرت هر چه تمام به سمت ميدان اللؤلؤة در حركتند.

وي شعارهاي "رژيم حمد بن خليفه سرنگون بايد گردد" و "مردم سرنگوني رژيم را خواستارند" از جمله خواسته‌هاي امروز انقلابيون بحرين برشمرد و افزود: انقلابيون ضمن اعلام مخالفت خود با هر گونه گفت‌وگوي موسوم به آشتي ملي، سرنگوني هر چه سريع‌تر رژيم منامه را خواستار شده‌اند.

الجمري با تاكيد بر نامشروع بودن رژيم آل خليفه گفت: رژيم بحرين از نظر سياسي ساقط شده و خروج سيل انقلابيون به سمت ميدان اللؤلؤة ناكارآمدي گزينه امنيتي و نظامي را ثابت كرد.

وي يادآور شد كه امروزه پير و جوان، زنان و مردان و كودكان در كنار فعالان سياسي و علماي ديني كفن پوشان به خيابان‌ها ريخته و سرنگوني رژيم آل خليفه را فرياد مي‌‌زنند زيرا اين رژيم مرتكب جنايات جنگي و نسل كشي عليه مردم بحرين شده است و كشور را دو دستي تقديم اشغالگران سعودي كرده است.

الجمري با بيان اينكه تاريخ مصر آل خليفه در بحرين پايان رسيده است، از به پرواز در آمدن جنگنده‌هاي آل خليفه بر فراز آسمان بحرين سخن گفت و تاكيد كرد كه تنها چند گام كوتاه به سرنگوني رژيم حاكم منامه باقي مانده است.

وي با بيان اينكه رژيم منامه از كفن پوشي مردم به هراس افتاده است، از آماده باش كامل و اتخاذ تدابير شديد امنيتي از سوي آل سعود و آل خليفه خبر داد و افزود: اقدامات امنيتي ديگر نمي‌تواند مردم را به خانه‌هايشان بازگرداند بلكه مردم همه گزينه‌هاي امنيتي و نظامي را به چالش مي‌كشند.

* سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين توسط نيروهاي آل خليفه

به گزارش فارس، منابع خبري از به خشونت كشيده شدن راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز و مسالمت‌آميز مردم بحرين توسط نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم آل‌خليفه خبر مي‌دهند.

اين منابع تاكيد مي‌كنند كه نيروهاي آل‌خليفه با شليك گلوله و گازهاي اشك‌آور و سمي به تظاهرات‌كنندگان حمله مي‌كنند كه موجب مجروح شدن ده‌ها نفر در اثر آن شده است.

اين درحالي است كه تظاهرات‌كنندگان بحريني با پوشيدن كفن آمادگي خود را براي شهادت اعلام و تاكيد كرده‌اند،‌ اهميتي به حملات و يورش‌هاي مزدوران آل‌خليفه نمي‌دهند و تا سرحد مرگ بر تحقق خواسته‌هاي مشروع و برحق‌اشان ايستاده‌اند.

امروز 14 فوريه و به مناسبت اولين سالروز قيام مردمي بحرين، مردم اين كشور از مناطق مختلف كشور روي به سوي ميدان اللؤلؤة آورده‌اند، در حالي كه رژيم بحرين با اعلام حكومت نظامي و استقرار نيروهاي ضد شورش و امنيتي در مناطق مختلف اين كشور، بحرين را پايگاهي نظامي تبديل كرده است.

شاهدان عيني تاكيد مي‌كنند كه نيروهاي آل‌خليفه در حملات خود به مردم معترض اين كشور فقط به شليك انواع و اقسام گلوله‌ها اكتفا نمي‌كنند،‌ بلكه در مناطق مسكوني با حمله به منازل مخالفان خانه‌ها و مايملك آنها از جمله طلا و وسايل با ارزش را غارت مي‌كنند، اين موضع به شكلي ويژه در دو منطقه السنابس و البرهامه كه مورد تعرض مزدوران رژيم آل‌خليفه قرار گرفته است.

مشابه چنين حملات و سركوب‌هايي از ديگر شهرها و روستاهاي بحرين از جمله الديه و جد حفص و العكر و بني جمرة و الدراز و عذاري و الصالحية و البلاد القديم نيز گزارش شده است.

اين شاهدان عيني در ادامه مي‌افزايند: صرف نظر از غارت و چپاول خانه‌هاي مسكوني معارضان و حمله به آنها نيروهاي امنيتي بحرين اقدامات به بازداشت گسترده در صفوف معارضان زده‌اند.

پايگاه اطلاع رساني جمعيت الوفاق در اين‌باره اعلام كرد كه مزدوران آل‌خليفه دو زن بحريني را در جزيره ستره بازداشت كرده و آن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اين پايگاه اطلاع رساني تاكيد مي‌كند كه تنها اتهام افراد بازداشت شده توسط نيروهاي آل‌خليفه شركت در راهپيمايي‌هاي مسالمت‌آميز بوده است و اين افراد پس از بازداشت به مكاني نامعلوم انتقال داده شده‌اند.

همچنين منابع آگاه از كاهش سرعت اينترنت در تمام مناطق بحرين و همچنين قطع ارتباطات تلفن‌هاي همراه خبر مي‌دهند.

به همين منظور جنبش انقلاب 14 فوريه بحرين با انتشار بيانيه‌اي از مردم بحرين در تمام شهرها و روستاهاي اين كشور خواست همزمان با اعلام ساعت صفر شعار الله اكبر سر دهند.

اين درحالي است كه منابع خبري گزارش مي‌دهند، مردم بحرين در پاسخ به اين فراخوان جنبش انقلاب 14 فوريه در سراسر مناطق منامه، ‌پايتخت و مساجد منطقه راس الرمان و المعامير شعار الله اكبر سرداده و از مردم بحرين خواسته‌اند،‌ راهپيمايي خود به سمت ميدان اللؤلؤة را ادامه دهند.

همچنين خبر مي‌رسد كه نيروهاي آل‌خليفه براي سركوب تظاهرات كنندگان بحريني با بيش از 25 زره‌پوش به سوي ميدان اللؤلؤة در پايتخت بحرين در حركت هستند.

*مردم بحرين مرحله دوم راهپيمايي‌ خود را آغاز مي‌كنند

به گزارش فارس، منابع خبري از به خشونت كشيده شدن راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز و مسالمت‌آميز مردم بحرين توسط نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم آل‌خليفه خبر مي‌دهند.

اين منابع تاكيد مي‌كنند كه نيروهاي آل‌خليفه با شليك گلوله و گازهاي اشك‌آور و سمي به تظاهرات‌كنندگان حمله مي‌كنند كه موجب مجروح شدن ده‌ها نفر در اثر آن شده است.

اين درحالي است كه تظاهرات‌كنندگان بحريني با پوشيدن كفن آمادگي خود را براي شهادت اعلام و تاكيد كرده‌اند،‌ اهميتي به حملات و يورش‌هاي مزدوران آل‌خليفه نمي‌دهند و تا سرحد مرگ بر تحقق خواسته‌هاي مشروع و برحق‌اشان ايستاده‌اند.

امروز 14 فوريه و به مناسبت اولين سالروز قيام مردمي بحرين، مردم اين كشور از مناطق مختلف كشور روي به سوي ميدان اللؤلؤة آورده‌اند، در حالي كه رژيم بحرين با اعلام حكومت نظامي و استقرار نيروهاي ضد شورش و امنيتي در مناطق مختلف اين كشور، بحرين را پايگاهي نظامي تبديل كرده است.

شاهدان عيني تاكيد مي‌كنند كه نيروهاي آل‌خليفه در حملات خود به مردم معترض اين كشور فقط به شليك انواع و اقسام گلوله‌ها اكتفا نمي‌كنند،‌ بلكه در مناطق مسكوني با حمله به منازل مخالفان خانه‌ها و مايملك آنها از جمله طلا و وسايل با ارزش را غارت مي‌كنند، اين موضع به شكلي ويژه در دو منطقه السنابس و البرهامه كه مورد تعرض مزدوران رژيم آل‌خليفه قرار گرفته است.

مشابه چنين حملات و سركوب‌هايي از ديگر شهرها و روستاهاي بحرين از جمله الديه و جد حفص و العكر و بني جمرة و الدراز و عذاري و الصالحية و البلاد القديم نيز گزارش شده است.

اين شاهدان عيني در ادامه مي‌افزايند: صرف نظر از غارت و چپاول خانه‌هاي مسكوني معارضان و حمله به آنها نيروهاي امنيتي بحرين اقدامات به بازداشت گسترده در صفوف معارضان زده‌اند.

پايگاه اطلاع رساني جمعيت الوفاق در اين‌باره اعلام كرد كه مزدوران آل‌خليفه دو زن بحريني را در جزيره ستره بازداشت كرده و آن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اين پايگاه اطلاع رساني تاكيد مي‌كند كه تنها اتهام افراد بازداشت شده توسط نيروهاي آل‌خليفه شركت در راهپيمايي‌هاي مسالمت‌آميز بوده است و اين افراد پس از بازداشت به مكاني نامعلوم انتقال داده شده‌اند.

همچنين منابع آگاه از كاهش سرعت اينترنت در تمام مناطق بحرين و همچنين قطع ارتباطات تلفن‌هاي همراه خبر مي‌دهند.

به همين منظور جنبش انقلاب 14 فوريه بحرين با انتشار بيانيه‌اي از مردم بحرين در تمام شهرها و روستاهاي اين كشور خواست همزمان با اعلام ساعت صفر شعار الله اكبر سر دهند.

اين درحالي است كه منابع خبري گزارش مي‌دهند، مردم بحرين در پاسخ به اين فراخوان جنبش انقلاب 14 فوريه در سراسر مناطق منامه، ‌پايتخت و مساجد منطقه راس الرمان و المعامير شعار الله اكبر سرداده و از مردم بحرين خواسته‌اند،‌ راهپيمايي خود به سمت ميدان اللؤلؤة را ادامه دهند.

همچنين خبر مي‌رسد كه نيروهاي آل‌خليفه براي سركوب تظاهرات كنندگان بحريني با بيش از 25 زره‌پوش به سوي ميدان اللؤلؤة در پايتخت بحرين در حركت هستند.

*ممانعت نيروهاي آل‌خليفه از ورود تظاهرات‌كنندگان بحريني به ميدان اللؤلؤة

به گزارش فارس، منابع خبري بحريني اعلام كردند، همزمان با فراخوان جنبش ائتلاف 14 فوريه بحرين جهت آغاز مجدد راهپيمايي مردم اين كشور به سوي ميدان شهدا (الؤلؤة) نيروهاي امنيتي و ضد شورش بحريني با پشتيباني اشغالگران سعودي مستقر در اين ميدان از ورود مردم به اين ميدان ممانعت كردند.

منابع بحريني اعلام كردند كه انقلابيون بحريني مستقيما با زره پوش‌هاي رژيم آل‌خليفه مقابله مي‌كنند و درگيري‌هاي شديدي بين آنها با نيروهاي آل‌خيلفه رخ داده است.

اين منابع در ادامه افزودند: گروهي از انقلابيون بحريني از سمت منطقه النعيم به سمت ميدان اللؤلؤة در حركت هستند، اما حركت آنها با اقدامات سركوبگرانه نيروهاي آل‌خليفه روبرو شده است.

منابع بحريني همچنين از ترافيك سنگين به سبب حركت گسترده خودروها به سمت پل "السيف" مشرف به ميدان اللؤلؤة در منامه و در پاسخ به فراخوان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه خبر دادند.

اما از منطقه "السهله" خبر مي‌رسد كه درگيري‌هاي شديدي پس از حمله نيروهاي رژيم بحرين به راهپيمايي مسالمت‌آميز مردم در اين منطقه روي داده است.

منابع بحريني همچنين از محاصره شديد روستاي "كرانه" توسط نيروهاي رژيم آل‌خليفه و گلوله باران شديد اين روستا خبر مي‌دهند، به گفته اين منابع نيروهاي آل‌خليفه در كنار گلوله باران كرانه به بازداشت گسترده مردم ادامه مي‌دهند.

نيروهاي آل‌خليفه با حمايت اشغالگران سعودي مانع حركت مردم منطقه السهله و كرانه به سمت ميدان اللؤلؤة مي‌شوند، با اين حال حركت مردم از مناطق مختلف به سمت اين ميدان براي برگزاري تظاهرات گسترده عليه رژيم همچنان ادامه دارد.

يكي از شاهدان عيني در اين‌باره گفت كه صدها نفر از فعالان بحريني در كنار مردم اين كشور با پوشيدن كفن و در دست داشتن پرچم بحرين ضمن حركت به سمت ميدان شهدا شعارهايي عليه رژيم حاكم به وي‍ژه "مرگ بر حمد" را دادند.

هم اكنون ميدان شهداي بحرين با اينكه تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد اما مردم از مناطق مختلف اين كشور از جمله السنابس و الديه و جد حفص به سمت اين ميدان به حركت درآمده‌اند كه نيروهاي آل‌خليفه با استفاده از گاز اشك‌آور و بمب‌هاي صوتي گروهي از تظاهرات‌كنندگان را كه به 500 متري ورودي اين ميدان رسيده بودند، متفرق و از ورود به آن منع كردند.

هنوز خبري درباره اينكه اين اقدام نيروهاي امنيتي آل‌خليفه، تلفاتي بين تظاهرات‌كنندگان بحريني داشته است يا خير منتشر نشده است.

مسئولان بحريني پس از قيام مردم بحرين و مبدل شدن اين ميدان به سمبل انقلاب 14 فوريه نماد موجود در آن را تخريب و ميدان را به يك تقاطع عادي تبديل و آن را چهار راه "فاروق" ناميده‌اند.

مخالفان بحريني بعد از ظهر روز گذشته با صدور بيانيه مشتركي تاكيد كردند كه ميدان اللؤلؤة اگرچه سمبل جنبش اعتراض‌آميز مردم بحرين به شمار مي‌آيد اما فقط اين ميدان نيست كه مخالفان سياسي در آن، خواسته‌هاي خود را مطرح كنند.

جميعت الوفاق بحرين نيز انتشار بيانيه‌اي با اعلام اينكه نيروهاي امنيتي با حمله به مناطق السنابس و البرهامه مرتكب جنايات ضد بشري شدند، از ادامه حضور اين نيروها در اين مناطق خبر داد.

الوفاق در بيانيه خود اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي بحرين موج گسترده‌اي از بازداشت‌ها را در مناطق متشنج آغاز كرده و تعداد فراواني از اين نيروها در اين مناطق مستقر شده‌اند.

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن