تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيامدهاي داخلي و خارجي راهپيمايي 22 بهمن پژواك حماسه حضور


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: پيامدهاي داخلي و خارجي راهپيمايي 22 بهمن پژواك حماسه حضور
مجتبي حدادي

راهپيمايي ميليوني و با شكوه 22 بهمن ماه سال 90 يكي از حساس ترين راهپيمايي ها در طول تاريخ سياسي جمهوري اسلامي ايران به حساب مي آمد. پس از شكست پروژه انقلاب مخملي سبز در ايران و سرخوردگي پايگاه اجتماعي فتنه سبز ،
تئوريسين هاي جنگ نرم آمريكا درصدد هستند تا نوع و دامنه اعتراضات در ايران را تغيير دهند. آنها سعي دارند تا اين بار توده مردم و قشر‌هاي ضعيف جامعه را تحت فشار قرار دهند . موضوع تحريم ها و يا تهديد ايران و تلاش براي القاي بحران در فضاي اقتصادي كشور از جمله تلاش هاي افسران جنگ نرم و عملياتي دشمن است. در چند ماهه اخير نيز غربي ها به رهبري آمريكا هجمه اي كاملا هدفمند و شديد را عليه ايران در همه زمينه ها آغاز كردند. اگر زماني
آمريكايي‌ها تنها به تحريم صرف اكتفا مي كردند امروز ايران از مسائل حقوق بشر و تروريسم گرفته تا فروش نفت آماج حملات سياسي غربي ها قرار گرفته است.

غربي ها به دنبال آن هستند كه اقتصاد ايران را فلج كنند و جبهه اي جهاني عليه ايران به راه بيندازند. امروز ايران به عنوان قلب و كانون بيداري اسلامي مطرح است و غربي ها كه معادلات خاورميانه اي آنها به شدت برهم ريخته است، تلاش دارند تا به هر نحو ممكن مانع از افزايش قدرت ايران در سطح منطقه شوند و يكي از اصلي ترين
راهكارها در اين خصوص نيز ايجاد فشار بر توده‌هاي مردم ايران و گسترش نارضايتي ها بود. اما حضور گسترده و ميليوني مردم بصير ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال بار ديگر توطئه‌هاي چند ماهه غربي ها را بر باد داد و معادلات را به نفع ايران رقم زد. 22 بهمن امسال حماسه‌اي
رقم خورد كه در حمايت از نظام و در برابر
خواست هاي استكبار بود.

مردم با حضور پرشور و گسترده خود در اين راهپيمايي كه به نوعي تاييد سياست هاي نظام است نشان دادند كه بين مردم و حكومت هيچ گونه فاصله اي وجود ندارد و ضديت با دنياي استكبار خواست ملت ايران است و در اين راه نيز در برابر فشار هاي سياسي كوتاه نخواهند آمد. مردم نشان دادند كه مي دانند تحريم ها براي چه عليه ايران وضع شده است. مردم آمده بودند كه بگويند پشت سر رهبرشان هستند تا كشور در برابر زياده خواهي ها و قلدري هاي آمريكا و اروپا كوتاه نيايد.

از ديگر سو حضور گسترده مردم به بسياري از توطئه هاي برخي از نفوذي هاي دشمن در داخل نيز پايان داد.موضوع اختلاس بزرگ تنها يك فساد اقتصادي نبود. اين اتفاق با حمايت ها و هدايت دشمنان انقلاب صورت گرفت تا وجهه نظام جمهوري اسلامي در برابر ديدگان مردم تخريب شود. اما مردم با حضور گسترده خود در اين راهپيمايي با شكوه نشان دادند كه عزم نظام را براي مقابله با مفسدين ستوده اند.

از ديگر سو اين حضور تاثير به سزايي بر جايگاه ايران اسلامي در تحولات منطقه خواهد داشت.آمريكايي ها هم اكنون به دنبال تخريب وجهه الگويي نظام جمهوري اسلامي هستند .اگر نگاهي به تحولات اخير در خاورميانه بيندازيم به اين نكته مي رسيم كه مقطع فعلي زماني است كه كشورهايي مانند مصر ، تونس و ليبي بايد به سمت نظام سازي حركت كنند . به طور كلي و با توجه به فرهنگ اسلامي كشورهاي خاورميانه بسيار بعيد است كه حكومت هاي آينده مانند ديكتاتورها دين ستيز باشند . اما در اين ميان آمريكا به شدت در تلاش است تا نظام هاي سكولار را در اين كشور‌ها توسعه دهد و به شدت در صدد است تا ايران را يك الگوي افراطي و پر خطر نشان دهد.در اين ميان آمريكايي ها درصدد بودند تا نظام لائيك تركيه را به عنوان يك الگو براي ملت هاي منطقه معرفي كنند. مطمئنا اگر امسال نيز راهپيمايي 22 بهمن با حضور كم مردم شكل مي گرفت وجهه الگويي نظام صدمه مي ديد و راه براي ادامه تخريب ها عليه ايران آغاز مي شد.

اما حضور بي نظير مردم در حماسه 22 بهمن نشانه و نمادي از جلا و قدرت مردم سالاري ديني بود. زماني كه تصاوير حضور ميليوني و
با‌شكوه مردم در حمايت از نظام جمهوري اسلامي ايران به سرتاسر منطقه و جهان مخابره شد برق شوقي در چشمان آزادي خواهان مسلمان زده شد. چرا كه ايران اسلامي كه نمونه نادر تلفيق دين و سياست است ضمن كارآمد و ايستادگي در برابر غرب از حمايت هاي پرشور مردم نيز برخوردار است. ايران طي سه دهه گذشته توانسته است در برابر جبهه استكبار قرار گيرد و از حقوق خود دفاع كند و از همه مهمتر دموكراسي را مستقر سازد.ملت هاي جهان امروز به وضعيت ايران نگاه مي كنند و آينده خويش را در آينده ايران جستجو مي كنند .

ايران در سه دهه گذشته با وجود كارشكني ها و سنگ اندازي استكبار جهاني، در عرصه هاي مختلفي از جمله علمي همچون ساخت ابررايانه‌هاي ملي، نانوسكوپ، طرح رصد خانه ملي، توليد سلول هاي بنيادين، داروهاي نوتركيب، علم شبيه‌‌سازي، انرژي هسته اي، نانو تكنولوژي ، هوافضا و بخش هاي ديگر دستاوردهاي قابل ملاحظه ، شگفت انگيز و چشمگيري داشته است . امروز ايران اسلامي بدون كمترين وابستگي به كشورهاي پيشرفته در جايگاه ويژه و رفيعي در عرصه علم و تكنولوژي جهاني قرار دارد.

امروز بعد از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، جوانان برومند اين مملكت، ايران را به بالاترين رتبه هاي علمي جهان رسانده و سبب شده اند كه ما در جامعه علمي جهان حرفي براي گفتن داشته باشيم و به صورت يك قدرت شاخص علمي مطرح شويم.به طوري كه محققان كشورمان در پايان پنجمين ماه سال 2011 با توليد بيش از 3/1 درصد مستندات علمي براي نخستين بار به رتبه بيست و يكم توليد علم جهان صعود كردند.

اما اهميت ديگر حضور مردم در راهپيمايي امسال را بايد در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ارزيابي كنيم. حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن به نوعي تقويت اين انتخابات و نشانه مردمي بودن نظام مقدس جمهوري اسلامي بود .
انتخابات اسفند 90 كه اولين انتخابات پس از حوادث سال 88 به حساب مي آيد از جهات مختلفي داراي اهميت است.در بدايت امر موضوع حضور حداكثري مردم در انتخابات و تحقق مشاركت حداكثري مطمح نظر مي باشد كه دشمنان نيز به شدت درصدد تخريب حضور مردم بودند. اما حضور با صلابت مردم در سرتاسر ايران نشان داد كه انتخابات اسفندماه نيز به برگ زريني ديگر در دفتر انقلاب اسلامي ايران بدل خواهد شد و هرچه دشمنان در اين چند مدت برنامه ريزي كرده بودند نقش بر آب شده است.به زعم راقم اين سطور دليل اصلي پديد آمدن چنين حماسه‌اي را تنها بايد در بصيرت و ولايتمداري ملت ايران جستجو كنيم و لاغير.

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن