تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817193956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر معاون رييس جمهور چين به آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سفر معاون رييس جمهور چين به آمريكا
معاون رئيس جمهور چين در حالي امروزعازم واشنگتن خواهد شد كه چالش‌هاي اقتصادي و سياسي از جمله كسري تراز تجاري آمريكا در برابر چين و موضوع ايران و سوريه روابط دو كشور را شديدا تحت تاثير قرار داده است.
يك هيات چيني به رياست "شي جين پينگ" معاون رئيس جمهور چين به منظور گفتگو و مذاكره با مقامات كاخ سفيد در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي و بين المللي از 13 فوريه عازم واشنگتن خواهد شد.

ژينپينگ در سفرش به واشنگتن احتمالا با انتقاد رهبران آمريكا درباره موضوعات مختلف و پيچيده مواجه خواهد شد.

كارشناسان معتقدند مقام هاي آمريكايي خود را آماده كرده اند تا با مرد شماره دو دستگاه رهبري چين كه از وي حتي به عنوان رييس جمهور و دبيركل آينده حزب كمونيست كشورش ياد مي شود؛ گفتگوهاي مهم و صريحي در مورد ايران و سوريه داشته باشند.

در همين حال در محافل رسانه اي و كارشناسي چين نيز اين سخن باب است كه پكن اكنون در مسيري قرار گرفته كه بايد ديپلماسي فعال تري در قبال مسايل بين المللي از خود نشان دهد و به عبارتي براي حل منازعات " راه حل چيني " ارائه كند.

اهميت سفر " شي " براي مقام هاي آمريكايي از آنجا ناشي مي شود كه "كري لارك " سفير آمريكا در پكن كه يك چيني الاصل است ؛ بيش از يك ماه قبل براي تدارك اين رويداد به واشنگتن رفته است.

"جان يه سوي "؛ سفير چين در آمريكا نيز اعلام كرد كه ديدار معاون رييس جمهور كشورش از آمريكابراي پيشبرد روابط همكاري دو كشور حائز اهميت فراوان است و اظهار داشت: دولت چين و آمريكا به اين ديدار بسيار اهميت مي دهند.

شي در حالي امروز (دوشنبه ) به آمريكا مي رود كه دولت متبوعش از يك برگ برنده يعني وتوي قطعنامه ضد سوري غرب در شوراي امنيت استفاده كرده است.

بسياري از كارشناسان معتقدند؛ پكن كه با واشنگتن در آستانه يك جنگ تجاري قرار دارد و در سيبل راهبرد نظامي دولت اوباما نيز قرار گرفته؛ هنوز قدم اول را در ورود به دو موضوع حساس جهاني يعني ايران و سوريه برداشته است.

همزمان با وتوي قطعنامه ضد سوري كه "سوزان رايس " نماينده آمريكا در سازمان ملل گفت: حالش از اقدام هاي چين و زوسيه به هم مي خورد؛ پكن براي تلطيف اوضاع هفته گذشته يك هيات از مخالفان حكومت بشار اسد را به چين دعوت كرد.

همزمان سخنگوي دستگاه ديپلماسي چين نيز تصريح كرد كه پكن از هيچ گروهي در سوريه نه حمايت مي كند و نه با آن مخالف است، در اين ميان رسانه هاي مهم دولتي در چين پيام هايي را منعكس كردند كه در آن تاكيد شده است كه دستگاه ديپلماسي اين كشور بايد روي دو مسئله ايران و سوريه بيش از پيش متمركز شود.

برخي از صاحب نظران نيز اين سوال را مطرح كرده اند كه آيا دستگاه ديپلماسي چين در مسير جديدي در قبال تحولات خاورميانه قرار گرفته و مي خواهد وارد يك نقش بين المللي فعال شود و " الگويي چيني " براي حل مسايل ارائه كند ؟

"دينگ دنگ "؛ خبرنگار ارشد روزنامه "مردم " در مقاله اي تحت عنوان سياست خارجي چين بايد نقشه راه پيشروي را مطرح نمايد؛ در ارتباط با راي وتو در خصوص قطعنامه غرب بر عليه سوريه نوشت : اينكه چين تصميم گرفت به اين قطعنامه راي منفي بدهد؛ به خودي خود تصميم سخت و دشواري بوده است.

وي با اشاره به اينكه دستگاه ديپلماسي چين اين امر سخت را پذيرا شد و به اين ترتيب مسير جديدي را در ديپلماسي گشود؛ افزود: اين مسير موجب مي شود تا صداي چين بلندتر شود و همچنين اين انتظار براي خيلي از
كشورها ايجاد شده كه بتوانند روي راي و نظر چين در زمان هاي حساس و كليدي حساب باز كنند.

اين كارشناس چيني تاكيد كرد: اما سخت تر از اين راي منفي ؛ ارائه راه حل و نظر براي حل مشكلاتي است كه چين راي منفي به عدم استفاده از زور جهت حل آن داده است.

وي ادامه داد: بايد در اين خصوص نقشه راه ارائه دهد و هم فعالانه براي حل مشكلات مشاركت نمايد.

نويسنده در ادامه مي نويسد: حالا كه چين قدم اول (دادن راي منفي ) راتجربه كرده است ؛ پس بايد خود را براي برداشتن قدم هاي بعدي هم آماده كند.

اين مقاله در ادامه مي افزايد: چين همواره بر توسعه صلح آميز سياست خارجي اش تاكيد داشته اما اين سياست راه حل مسئله نيست و بايد براي حل مسايل و مشكلات بين المللي تحرك و دخالت بيشتري نمود؛ به خصوص تلاش كرد تا با ارائه راه حل هايي كه از انديشه و فكر چيني نشات گرفته وارد عرصه فعاليت بين اللملي شد.

نويسنده چيني تاكيد كرد: به نظر من در حال حاضر آنچه براي پكن مهم است اينكه بتواند الگويي چيني از خود جهت حل مسايل و مناقشات بين الملل ارائه دهد.

در همين حال برخي منابع خبري با اشاره به اين نكته كه چين بايد روش ديپلماسي خاورميانه اي خود را تغيير دهد به تحليل دليل اتخاذ موضع وتو در قبال قطعنامه غرب بر عليه سوريه و اثرات آن بر رفتار خارجي اين
كشور در آينده مي پردازند.

خبرگزاري بلومبرگ نيز در مقاله اي نوشت: استفاده چين از راي وتو در مورد قطعنامه پيشنهادي در مورد سوريه نشانگر نياز مبرم چين به ايجاد تغيير در ديپلماسي خاورميانه اي اين كشور است.

اين مقاله در ادامه مي نويسد: مساله چين براي حفاظت از منافع روز افزون در سراسر جهان ؛ كنار گذاشتن سياست عدم مداخله در امور داخلي كشورها نيست بلكه اين است كه اين سياست سنتي را در چه زماني كنار
بگذارد.

اين مقاله در ادامه مي افزايد: سياست سنتي چين در تضاد روز افزون با رشد اقتصادي و نيازهاي روز افزون اين كشور به انرژي قرار گرفته است.

با اين حال برخي كارشناسان و تحليل گران اين روزهاي نظر مي دهند كه چين پس از گسترش روابط خود با كشورهاي واقع در دو سوي خليج فارس يعني ايران وشوراي همكاري خليج فارس ؛ قدمي شگفت انگيز برداشته و ناگهان با پرشي بلند قصد دارد نقشي منحصر بفرد در صحنه ژئوپلتيك خاورميانه برعهده بگيرد.

از اين ديدگاه ؛ در حاليكه آمريكا بدنبال مهار پكن در درياي جنوب چين است ؛ چين با حضور در سرپل استراتژيك خاورميانه قصد دارد تاثيرات عميقي در معادلات اين منطقه بر جاي بگذارد.

يك روزنامه اروپايي اخيرا در مقاله اي نوشت : در واقع چين در زمينه ي ديپلماسي خاورميانه اي خود راهكار انعطاف پذير سه محوره ايران؛ شوراي همكاري خليج فارس و اسراييل را در پيش گرفته است.

مزيت چين بر آمريكا در اين سه محور اين است كه هر سه بدنبال بهبود وگسترش روابط حداكثري خود با چين هستند واين موجب سردرگمي قدرت هاي ديگر كه اميدوار به گسترش نفوذ خود در خاورميانه هستند از غرب گرفته تا تركيه و يا روسيه شده است.

به هر حال ؛ ديدار پنج روزه آقاي " شي جين پينگ " معاون رييس جمهوري چين از آمريكا كه مصادف با چهملين سال برقراري روابط ديپلماتيك بين دو كشور نيز هست بدون شك مورد توجه جهان قرار خواهد گرفت هدف ديپلماسي چين در خاورميانه را شفاف تر خواهد كرد.

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن