تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتخاري ديگر براي مهد نام‌داران و دليران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افتخاري ديگر براي مهد نام‌داران و دليران
خبرگزاري فارس: با برگزاري آيين افتتاح دبير خانه، اصفهان به طور رسمي به عنوان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي ايران زمين معرفي شد تا ديار پهلوانان نامدار به شايستگي پرچمدار ورزش باستاني در سطح كشور شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، چندي پيش با تصميم فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه‌اي، شهر اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي ايران زمين انتخاب شد و در ادامه نيز مقرر شد دبيرخانه دائمي آن در اصفهان مستقر شود.

چهارشنبه شب نيز مراسم افتتاحيه دبيرخانه دائمي در محل سراي ورزشكاران اصفهان با حضور معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان، معاون هماهنگي امور مناطق شهرداري اصفهان، مدير كل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونان وي، مشاور استاندار در امور ورزش، رئيس هيئت باستاني و جمعي از ورزشكاران باستاني استان اصفهان و شهرهاي ديگر برگزار شد.

در اين آيين معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان با اشاره به قدمت چند هزار ساله ورزش پهلواني و زورخانه‌اي گفت: اين ورزش كه به ثبت يونسكو نيز رسيده است همراه با تاكيدات رهبر معظم انقلاب و عنايت ويژه ايشان همراه بود.

حبيب‌الله تحويل‌پور در اين نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اين رو شوراي فرهنگ عمومي با تصويب آيين‌نامه ترويج فرهنگ پهلواني 13 دستگاه كشوري و استاني را براي ترويج فرهنگ پهلواني به اين ماموريت گماشت.

وي با اشاره به اهميت اين رشته ورزشي تاكيد كرد: اميدواريم در سطح استاني نيز با حمايت استاندار اين شورا تشكيل شده و فعاليتش را آغاز كند.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان به نام‌گذاري روز 17 شوال به نام روز فرهنگ پهلواني اشاره كرد و گفت: قرار دادن دروس فرهنگ پهلواني در سرفصل دروس دانشگاه تربيت‌بدني گام موثري براي علمي كردن اين رشته ورزشي است.

وي ادامه داد: از طرف فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه‌اي نامه‌اي خطاب به شهرداري اصفهان ارسال شد كه در آن نامه پيشنهاد شده بود اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه‌اي معرفي شود، پيش از اين نيز اصفهان عنوان پايتختي فرهنگي جهان اسلام در سال 2006، پايتختي فرهنگ و تمدن و پايتختي صنايع دستي كشور را در اختيار داشته و انتخاب اخير چهارمين پايتختي اصفهان است.

*ظرفيت مطلوبي براي گسترش رشته باستاني وجود دارد

در ادامه اين مراسم معاون هماهنگي امور مناطق شهرداري اصفهان ورزش زورخانه‌اي را نماد تمدن ايراني و داراي سابقه چهار هزار ساله دانست و عنوان كرد: ظرفيت خوبي براي گسترش اين رشته در سطح بين‌المللي وجود دارد.

وي با بيان اينكه اخيرا حركت‌هاي مطلوبي در سطح بين‌المللي براي ترويج ورزش پهلواني صورت گرفته است، ورزش پهلواني و زورخانه‌اي را تلفيقي از هنر و ورزش دانست و افزود: ورزش پهلواني و زورخانه‌اي ميراث فرهنگي ماست، از اين رو شهرداري وظيفه دارد در راستاي توسعه اين رشته قدم بردارد.

وي افزود: برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در كشورهاي ديگر و هفته‌هاي فرهنگي كشورهاي ديگر در اصفهان، بهترين موقعيت براي ترويج اين رشته است.

*ورزشكاران بايد خصلت پهلواني داشته باشند

مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: بايد هرگاه از ورزشكاران اصفهاني سخن به ميان مي‌آيد، آنها به واقع لياقت پهلواني را داشته باشند.

رشيد خدابخش عنوان پايتختي فرهنگي را افتخار ديگري براي ورزش اصفهان دانست و گفت: اينكه شهر اصفهان بر اساس شايستگي به حق به عنوان پايتخت اين رشته عنوان مي‌شود، جنبه ارزشمند و زيبايي است اما بايد اين شكل زيبا به محتواي قابل اعتبار و خصلت تبديل شود.

انتهاي پيام/و۱۰

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن