تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه اعتراضي دانشجويان تجمع كننده در دانشگاه آزاد تهران شمال


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بيانيه اعتراضي دانشجويان تجمع كننده در دانشگاه آزاد تهران شمال
دانشجويان تجمع كننده در دانشگاه آزاد تهران شمال با صدور بيانيه اي ضمن انتقاد از رويكرد مسئولان اين دانشگاه در خصوص مباحث فرهنگي تاكيد كردند:چرا بايد معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد به مامني براي اقوام و خويشاوندان روساي قبلي تبديل شود كه با صرف بودجه‌هاي هنگفت، كار غير فرهنگي انجام پذيرد؟


به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، متن كامل بيانيه اعتراضي دانشجويان تجمع كننده در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال به شرح ذيل است:

اين روزها كه بوي دهه فجر بر مشام ما پر شده است ياد آن روحيه انقلابي جوانان دهه شصت به خير، آن روحيه‌اي كه اين روزها در بين ملت ما كم‌رنگ‌تر شده است. اهميت قشر جوان تا آن حدي است كه براي انقلاب يك كشور مي‌بايست نسل جوان يك كشور به پا خيزد و اين مفهوم در فتنه 76 و 88 با دست دشمنان به عرصه عمل آمد. حال پس از فتنه‌‌ها نوبت به خيزش نسل جوان حزب‌الله است! اما نه خيزشي از جنس 76 و 88 بلكه از جنس متفاوت.

بعد از 30 سال حكومت بر مديريتي دانشگاه آزاد، فرصتي براي دانشگاه پديد آمده است تا فضاي فرهنگي خود را دستخوش‌ تغيير كند و شايد بتواند شرايط لازم را براي يد‌ك‌كش نام اسلامي بر اسم خود فراهم كند و يا حداقل نام اسلامي را از اسم خود حذف كند!

اسلام ليبرالي كه اين‌ آقايان بنيان نهادند، به گونه‌اي در درون جامعه و دانشگاه ما رسوخ كرده است كه مقابله با آن طاقت فرساست. اما جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي فعال در دانشگاه، با اين جريان مقابله خواهند كرد و مصداق آيه انا فتحنا لك فتحاً مبينا را با هم خواهيم ديد.

اين‌ها همان كساني هستند كه اقتصاد ليبرالي را در كشور نهادينه كردند. ترويج بي‌بندو باري اخلاقي در جامعه، در زمان رياست اين آقايان به اوج خود رسيد، كه ظهور و بروز آن را هم‌اكنون در دانشگاه‌ها به عنوان نماينده اجتماع شاهد هستيم.

همان‌گونه كه رياست دانشگاه آزاد به يك حكومت موروثي تبديل شده بود، معاونت‌هاي اين دانشگاه نيز از اين قضيه مستثني نبوده‌اند. چرا بايد معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد با مامني براي اقوام و خويشاوندان روساي قبلي تبديل شود كه با صرف بودجه‌هاي هنگفت، كار غير فرهنگي انجام پذيرد؟

درست است كه آقايان با حضور در برخي از پست‌ها، سعي كرده‌اند تا با رانت‌بازي‌ اطرافيان خود را به نان و نوايي برسانند،‌اما اين رويه غلط بايد زماني پايان پذيرد؛ و حال زمان آن فرا رسيده است و اين كار بزرگ از دانشگاه آزاد شروع خواهد شد با نيروي و اراده شما جوانان امت حزب‌الله…

آقايان در زمان تاسيس دانشگاه به علت شخصيت حقوقي‌شان در هيئت مديره دانشگاه آزاد بودند و حال ادعاي مالكيت مي‌كنند! ديگر بس است… سنگ‌اندازي‌ها و كارشكني‌ها بايد پايان پذيرد. آقايان خوب گوش كنند، ديگر اجازه دخالت در امور مرتبط دانشگاه آزاد به آنها داده نخواهد شد…

بسيج دانشجويي با تمام وجود، رياست جديد دانشگاه را، در ايجاد تغيير و تحول اساسي در امور فرهنگي و سياسي دانشگاه ياري خواهد كرد.

از آنجا كه تحقق دانشگاه اسلامي و بهبود اوضاع فرهنگي دانشگاه‌ها از خواسته‌هاي جدي رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالي) است كه به كرات آن را بيان نموده و بسيج دانشجويي را يكي از اركان تحقق آن مي‌دانند، موارد ذيل و ده‌ها نمونه ديگر از سنگ اندازي‌هاي دانشگاه در راه انجام وظيفه بسيج به مسئله‌اي سئوال برانگيز و قابل تأمل تبديل شده است، آيا ارتباطي ميان فعاليت‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي انتخاب رياست جديد دانشگاه آزاد اسلامي وجود دارد؟! آيا تلاش‌هاي از سال 84 دولت نهم حال جواب داده است؟ و آيا اين جريانات و تلاش رياست براي سازماندهي شرايط دانشگاه در مدت باقي‌مانده به نفع اهداف جناحي خويش و يا شرايط حساس سياسي انتخاباتي مجلس نهم نيست؟ اما پشت پرده اين جريان هر چه باشد مي‌توان به وضوح تضعيف بسيج به عنوان سدي مستحكم در مقابل اهداف سياسي مسموم، را مشاهده نمود.

به هر تقدير جناب آقاي دكتر يعقوب نژاد بسيج دانشجويي تا به امروز شما را مديري نسبتاً مطلوب مي‌دانست و با شما با اين ذهنيت به فعاليت و همكاري پرداخته است و اميد داشت كه در اين مرحله نيز با مديريت مورد انتظار گام‌هاي موثر در جلوگيري از بحراني شدن شرايط برداشته و در راستاي روشنگري ابهامات بي‌شمار و ترديد زداي موجود قدم‌هاي موثري برداريد كه متاسفانه نه تنها هيچ اقدام مثبتي شكل نگرفت بلكه هنوز روز به روز به موارد و ابهامات بي‌شماري افزوده مي‌شود.

ابهاماتي گاهاً به صورت مكتوب و شفاهاً حضور شما عرضه شده است، گرچه ما اين موارد را برحسب وظيفه از كانال‌هاي ديگر به مسئولين مرتبط بالاتر خواهيم رساند اما براي اتمام حجت در ذيل به مواردي از اين دست اشاره شده است.

1- ادامه فعاليت اساتيد سكولار و موثر در جريانات دو سال گذشته پس از تذكرات متعدد بسيج مستضعفين و نهادهاي ذيربط كه شديداً در پي القاي افكار انحرافي خود و ترويج آن در ميان دانشجويان هستند.

مانند آقايان نوربخش، عبدالكريمي، پورناجي، بهاري و ....

2-عدم اجراي مفاد قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص وضعيت ظاهري و پوششي دانشجويان علي رغم مصوبه و بخشنامه شوراي فرهنگي واحد و تذكرات متعدد بسيج دانشجويي

3- برگزاري همايش‌هاي جهت‌دار محرك سياسي در جهت ملتهب كردن فضاي سياسي دانشگاه، مانند حضور زهرا رهنورد در همايش انتخاباتي ميرحسين موسوي و همايش 6/10/90 دانشكده مديريت و علوم انساني در زمان مديريت شما كه هيچ‌گاه از صفحات انقلاب و اذهان عمومي دانشجويان پاك نخواهد شد.

4-فروش ساختمان ستادي حوزه بسيج دانشجويي و عدم اختصاص فضاي مناسب و در شأن بسيج در پرديس دانشگاهي جامع جديد واحد و عدم اهميت به اين سازمان مردم نهاد كه موسس آن امام راحلمان است.
5- تلاش براي تعطيلي كشاندن چندين فعاليت پايگاه بسيج به بهانه انتقال مكان و عدم پيگيري سرانجام امور مرتبط آنها.

6-كارشكني‌ معاونت‌هاي مختلف دانشگاه در خلال اجراي برنامه‌هاي مختلف بسيج و عدم هماهنگي لازم

7-رعايت نكردن قوانين عفاف و حجاب و شئونات اسلامي توسط بخش عمده‌اي از كارمندان و اساتيد دانشگاه كه اين درد سنگيني بر قشر حزب الله است گرچه وظيفه شما مي‌باشد كه حجاب دانشجويان را كنترل كنيد اما ما توقع نداريم و نخواهيم گذاشت كه شما حتي بر پرسنل خود كنترل نداشته باشيد.

8-عدم برخورد قاطع و تأثيرگذار با دانشجويان خاطي و سابقه‌دار و شناخته شده در زمينه‌هاي فرهنگي و سياسي و اعتقاد داشتن مسئولين دانشگاه به تسامح با دانشجويان سياسي كه موجب تكرر جرائم شده است.

در نهايت بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد تهران شمال به انتظار جواب رسمي بيانيه خود خواهد بود و در صورت امهال مجدد به ادامه پيگيري‌هاي خود از طريق كانال‌هاي قضايي مي‌پردازد.

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن