تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812133270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي نكو داشت استاد احمد سميعي گيلاني در دانشگاه گيلان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: همايش علمي نكو داشت استاد احمد سميعي گيلاني در دانشگاه گيلان برگزار شد
همايش علمي نكو داشت استاد احمد سميعي گيلاني عصر روز گذشته با حضور قهرماني چابك استاندار گيلان در تالار حكمت دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه گيلان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار برنا از گيلان، در اين مراسم كه استاد احمد سميعي گيلاني عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي ، مديران دستگاههاي اجرايي استان، حاتم زاده رئيس دانشگاه گيلان، يوسف پور دبير علمي همايش، اعضاي كميته علمي همايش، اساتيد و جمع زيادي از دانشجويان زبان و ادبيات فارسي از سراسر كشور حضور داشتند، قهرماني چابك استاندار گيلان ضمن ابراز خوشحالي و خوشبختي از حضور خود در مراسم نكوداشت گفت: استاد سميعي انساني است كه همه زندگي اش فايده، آرامش و تسكين خاطر است و زندگي را زيبا مي كند.

وي افزود: در دنيايي كه مرارت ها ، ناملايمات و ضد ارزش ها زياد شده، بودن در كنار شايستگاني همچون استاد سميعي جاي بسي مباهات و افتخار است و انشاء ا... حاصل اين نكوداشت ميراث ماندگاري شود به پاس شخصيتي كه خود از چهره هاي ماندگار ايران و مايه افتخار اهالي فرهنگ است.

استاندار گيلان ادامه داد: براي اينكه اداي وظيفه و احترام نموده همچنين احساس و اشتياق خودم را به شخصيت هاي گرانقدرنشان بدهم در اين نكوداشت شركت كرده ام و اميدوارم حضور ايشان در همه جا مايه كمال فرهنگي و راهگشاي پژوهشگران گردد.

وي هدف زيستن انسانها را آدم شدن دانست و افزود : بزرگ‌ترين آرزوي انسان‌هاي پاك و مخلص آدم شدن و كامل شدن بوده به‌طوري‌كه ديگران از مصاحبت آنان لذت برده و جامعه از حضورشان مفتخر و خودشان نيز از خودشان راضي باشند و در اين راه بايد از اساتيدي چون سميعي كه در حال ساختن دنياي ديگر و آدم‌هاي ديگر هستند بهره كافي و لازم را برد.

قهرماني چابك گفت: بعضي ها كارشان بيشتر براي ديگران و جامعه است و اين امر يك كار ارزشي بوده و همچنين در جهت رشد و تكامل خودشان راه نزديكتري را طي كرده اند و رضاتيمندي خود و جامعه را بدست آورده اند.

وي ياد آوري كرد: استاد سميعي از لحظه لحظه هاي زندگي خود استفاده كرد و براي كامل كردن كارها تمامي امور را دنبال كردند و در بند هيچ چيزي باقي نماندند به‌طوري‌كه كارشان در منفعت رساندن به جامعه و خودشان ماندگار شده است.

استاندارگيلان الگو شدن استاد سميعي گيلاني براي همه مردم متذكر شد و تصريح كرد: ايشان از افتخارات گيلان هستند و از وجود ايشان بسيار خوشحال و زنده ايم و ياد ايشان آرامش ايجاد كرده و بسياري ازنامرادي ها در دنيا با يك ديدار و لبخند و يا حتي از طريق نوشته هاي ايشان جبران مي‌شود و لذا در قدرداني از چنين شخصيتي بايد بيشتر بكوشيم و بايد نگاه همه به ايشان به عنوان يك الگو باشد.

در ادامه اين مراسم استاد احمد سميعي گيلاني گفت: شهرت يك دام است و مي خواهند ما را امتحان كنند هرچه داريم از خدا است استعداد، حافظه، هوش و حتي انگيزه هاي ما نيز از اوست و لذا نبايد غره شويم و فريب وگول شهرت را بخوريم و بدانيد شهرت يك بلا است.

وي افزود: همه بايد در يك راه و يك هدف همگراه باشيم و اعتماد به نسل جوان در اين راه از اهميت بسزايي برخوردار است و امروزه ممتازان گذشته ما در دانشكده ادب و فارسي مديران حال حاضر اين دانشكده هستند بايد كار را به جوان‌ها سپرد.

استاد احمد سميعي گيلاني تصريح كرد: از آقاي قهرماني چابك استاندار بومي كه از خود ما گيلانيان مي باشند و به اداره كردن اين استان مشغول هستند و با وجود تمامي توقعات و محدوديت‌هاي كاري كه ايشان با آن روبرو هستند و مشغله هاي فراوان در اين همايش شركت كردند تشكر مي كنم.

وي ياد آوري كرد كه بالا بردن فرهنگ مردم در اداره كردن امور بسيار موثر خواهد بود و ايجاد فرهنگ سراها نقش بسيار در اشاعه فرهنگ ايفاء مي كند و لذا بالا رفتن سطح فرهنگ استان بصورت ساده تري اداره خواهد شد.

وي توضيح داد: ادبيات يكي از وسايل بالا بردن فرهنگ مردم است آثارهاي ادبي ما پراز آموزش‌هاي فرهنگي است و براي هرچيزي آدابي داشته ايم و بايد اين تحول فرهنگي به جايي هدايت شود كه آثار نيك داشته باشد.

استاد سميعي گيلاني عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي نقش مهم ادبيات در فرهنگ سازي براي مردم و جامعه را تأكيد كرده و افزود: ادبيات يكي از وسايل مهم نشر فرهنگ بوده و بايد استعدادي كه در مردم گيلان است و مي تواند در از بين بردن فاصله طبقاتي و فرهنگي ميان مردم تأثير به‌سزايي داشته است را محقق كنيم.

شايان ذكر است اين همايش به همت دانشگاه گيلان و به پاس بيش از شِش دهه خدمات پرارج استاد احمد سميعي گيلاني به زبان، ادبيات و فرهنگ ايراني – اسلامي برگزار شده است و همچنين بيش از70 مقاله به دبيرخانه همايش واصل و 40 مقاله كامل براي چاپ در مجموعه مقالات همايش به چاپ خواهد رسيد.

يادآور مي‌شود استاد احمد سميعي گيلاني در سال 1299 شمسي به‌دنيا آمده و هم اكنون در آستانه 90 سالگي همچنان نو مي بيند، نو مي انديشد و هم اكنون نيز مديريت گروه ادب معاصر را در فرهنگستان زبان و ادب فارسي به عهده دارند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//174 - 174 - 73//www.BornaNews.ir

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن