تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 دليل ناموجه بودن جنگ افروزي عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: 10 دليل ناموجه بودن جنگ افروزي عليه ايران
"كريس نانهام"، از فعالان ضدجنگ در انگليس و عضو گروه "ائتلاف براي جنگ را متوقف كنيد"، در يادداشتي كه در اختيار پايگاه اينترنتي استاپ وار قرار گرفته، ده مورد از دلايل ناموجه بودن جنگ افروزي بر ضد ايران و پيامدهاي فاجعه بار آن را به شرح زير اعلام كرد:


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،

1- ايران تهديد محسوب نمي شود.
اين كشور بيش از 200 سال است كه به هيچ كشوري حمله نكرده است. ايران به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه داده است از تاسيسات هسته اي آن بازديد كنند و موافقت خود را براي مذاكره با غرب در خصوص همه مسائل اعلام كرده است. لفاظي هاي كنوني غرب بر ضد ايران يادآور تهاجم به عراق است. آن زمان نيز غرب براي توجيه حمله به عراق تهديدهايي را بهانه قرار داد كه در واقع وجود نداشت.

2- سياستهاي غرب دوگانه است.
بسياري از متحدان غرب از جمله اسرائيل تسليحات هسته اي دارند. همانطور كه گزارش سال گذشته آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد، هيچ مدركي دال بر اينكه ايران سرگرم توليد و توسعه تسليحات هسته اي است وجود ندارد. ايران بر خلاف اسرائيل و پاكستان، از امضاكنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي است و به موجب اين پيمان حق توليد انرژي هسته اي براي اهداف غيرنظامي را دارد.

3- تحريمها به وقوع جنگ منجر مي شود.
همانطور كه بن بست نظامي اخير نشان داده است، تحريمها روز به روز بر شدت تنش و بي اعتمادي مي افزايد و موجب تشديد احتمال جنگ بر ضد ايران خواهد شد. تحريم عراق نيز نتيجه اي نداشت جز بر جا گذاشتن تلفات گسترده غيرنظاميان و مرگ و بدبختي عراقي ها. تحريمها گامي در جهت صلح نيست، بلكه موجب جنگ افروزي مي شود.

4- جنگ و تحريمها بر ضد ايران پيامدهاي فاجعه باري دارد.
هر گونه حمله به ايران، به تلفات هزاران تن منجر خواهد شد كه آثار ويرانگري در سراسر منطقه بر جاي خواهد گذاشت. تحريمها و جنگ بر ضد ايران موجب افزايش قيمت نفت و هرج و مرج بيشتر در اقتصاد جهان خواهد شد كه هم اكنون با بحران دست و پنجه نرم مي كند.

5- بايد از گذشته عبرت گرفت.
حمله به افغانستان، عراق و ليبي نشان داد كه مداخله نظامي در كشورها هيچ نتيجه اي جز مرگ و بدبختي به همراه ندارد. سي هزار نفر در ليبي، دهها هزار تن در افغانستان و بالغ بر يك ميليون نفر در عراق كشته شدند و هم اكنون خشونت در هر سه كشور همچنان ادامه دارد.

6- هزينه هاي مالي تهاجم غرب به ايران، موجب كاهش هزينه هاي ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان غربي مي شود.

باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا به تازگي متعهد شده است كه ميزان هزينه هاي نظامي را از دوره رياست جرج دبليو بوش، رئيس جمهور سابق بيشتر كند. انگليس نيز صدها ميليون پوند صرف بمباران ليبي كرد و هم اكنون نيز شش ميليارد پوند در سال براي جنگ افغانستان هزينه مي كند. حمله به ايران ممكن است تبعات مالي بيشتري داشته باشد و دولتهاي اين كشورها را مجبور كند بودجه ارائه خدمات اجتماعي به شهروندان خود را بيش از پيش كاهش دهند.

7- تهاجم به ايران با وجود نارضايتي شهروندان انگليس و آمريكا، نشانه كاستي ها در اجراي دموكراسي در اين دو كشور است.

جنگهايي كه آمريكا و انگليس در سالهاي اخير در كشورهاي مختلف به راه انداخته است، با نارضايتي گسترده شهروندان آنها رو به رو شده است و حاكي از ضعف مقامات غربي در اجراي دموكراسي است. مقامات آمريكا و انگليس بي آنكه با سياستمداران منتخب در پارلمان خود و راي دهندگان رايزني كنند، طرح حمله به ايران را ارائه كرده اند.

8- جنگ افروزي بر ضد ايران، امنيت جهان را تهديد مي كند.

عمليات بين المللي نظامي به رهبري آمريكا و انگليس با حمايت ناتو و كشورهاي ديگر موسوم به "جنگ با تروريسم"، جهان را به مكاني بي ثبات تر و خطرناك تر از گذشته تبديل كرده است. حمله به ايران تنها موجب انزجار بيشتر از قدرتهاي غربي خواهد شد.

9- تهاجم نظامي به ايران، محكوميت جامعه مسلمانان و محدود شدن آزاديهاي مدني را در اين كشور به بهانه مبارزه با تروريسم در پي خواهد داشت.

10- عامل اصلي در بازداشتن جنگ طلبان بر ضد ايران، بسيج افكار عمومي است.
حتي جرج بوش نيز در دوره تصدي خود مخالف حمله اسرائيل به ايران بود، چرا كه مي دانست مردم آمريكا با اين اقدام مخالفند. مخالفان جنگ بر ضد ايران در انگليس بايد جنبش گسترده اي تشكيل دهند تا سران سياسي اين كشور را وادار به پايان دادن به سياستهاي جنگ طلبانه خود كنند./ا

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن