تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل راه و ترابري خوزستان خبرداد: بهره‌برداري از90 پروژه در استان همزمان با دهه فجر آغاز عمليات اجرايي اتوبان غربي خوزستان از ابتداي سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير كل راه و ترابري خوزستان خبرداد: بهره‌برداري از90 پروژه در استان همزمان با دهه فجر آغاز عمليات اجرايي اتوبان غربي خوزستان از ابتداي سال آينده
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

مدير كل راه و ترابري خوزستان گفت: اميدواريم از ابتداي سال آينده، شاهد آغاز عمليات اجرايي اتوبان غربي خوزستان باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خوزستان، خيراله خادمي در نشست با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي، افزود: در دهه فجر امسال، 90 پروژه به بهره‌برداري مي‌رسد و براي بهره‌برداري از اين پروژه‌ها حدود 69 ميليارد و 100 ميليون تومان هزينه مي‌شود كه از اين تعداد 25 پروژه با اعتبار 51 ميليارد و 600 ميليون تومان در بخش راه سازي، 59 پروژه با اعتباري معادل 13 ميليارد و 700 ميليون در بخش راه روستايي و 6 پروژه با اعتباري معادل سه ميليارد و 700 ميليون تومان در زمينه راهداري به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها، 385 كيلومتر از راه‌هاي خوزستان روكش آسفالت شده و پنج دستگاه پل به تعداد پل‌هاي استان و با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها، 233 كيلومتر راه جديد به سرجمع راه هاي استان خوزستان اضافه مي‌شود و اين پروژه‌ها روشنايي21 كيلومتر از راه‌هاي خوزستان را نيز تامين مي‌كند.

خادمي اظهار كرد: در حال حاضر حدود يك هزار و 150 كيلومتر مسير شرياني در استان خوزستان وجود دارد و در محورهاي شرياني كار لكه‌گيري‌ها انجام شده است و سعي شده به ورودي‌هاي استان بيشتر توجه شود.

وي عنوان كرد: براي كاهش تعداد تصادفات، ايجاد شيارهاي جاده‌اي را در محل‌هاي پرخطر در برنامه داريم و اين شيارها هشياري رانندگان را در نقاط پرخطر افزايش مي‌دهد و امسال با حدود يك ميليارد تومان اعتبار، اجراي اين شيارها را در برنامه داريم.

خادمي خاطرنشان كرد: در سال جاري اصلاح و ايمن سازي 57 نقطه در راه‌هاي خوزستان را با اعتباري معادل پنج ميليارد تومان پيگيري مي‌كنيم و در حال حاضر حدود 70 درصد پيشرفت را در كل اين پروژه شاهد هستيم كه اميدواريم هر چه سريعتر شاهد بهره‌برداري از تمام اين پروژه باشيم.

وي تصريح كرد: همچنين در سال جاري، اصلاح زيربنايي 13 نقطه در راه‌هاي استان را در حال اجرا داريم و براي اين موضوع 2 ميليارد و 200 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني و پنج ميليارد و 300 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني هزينه خواهد شد كه تاكنون هشت نقطه از اين تعداد به بهره‌برداري رسيده و اميدواريم باقي مانده اين نقاط نيز تا پايان سال مالي جاري به بهره‌برداري برسد.

خادمي يادآور شد: در حال حاضر 13 هزار و 400 كيلومتر جاده در استان وجود دارد و از اين ميزان پنج هزار و 200 كيلومتر بين شهري و هشت هزار و 400 كيلومتر راه روستايي است و از ابتداي سال تاكنون اعتباري معادل 157 ميليارد و 200 ميليون تومان به بخش راه و ترابري خوزستان اختصاص يافته است.

مدير كل راه و ترابري خوزستان با اشاره به اتوباني كه ساخت آن در غرب استان خوزستان برنامه‌ريزي شده است، خاطرنشان كرد: با توجه به توسعه فعاليت‌هاي وزارت نفت در غرب استان، ساخت اتوبان از مسير عبدالخان ـ بوستان ـ سوسنگرد ـ هويزه ـ خرمشهر را در برنامه داريم كه ساخت اين اتوبان به طول 120 كيلومتر در فهرست پروژه‌هاي مصوب هيات دولت قرار دارد.

وي ادامه داد: قرار است اين اتوبان با اعتباري در حدود 63 ميليارد تومان توسط وزارت نفت ساخته ‌شود و در هفته گذشته، مناقصه انتخاب پيمانكار اين اتوبان برگزار و پيمانكار مشخص شد.

وي با بيان اين كه براساس پيش بيني‌ها حدود 36 ماه زمان براي ساخت اين راه نياز است، ابراز اميدواري كرد: از ابتداي سال آينده، شاهد آغاز عمليات اجرايي اتوبان غربي خوزستان باشيم.

خادمي همچنين درباره اجراي طرح مطالعات ساخت بزرگراه حاشيه زاگرس در خوزستان، گفت: در حاشيه زاگرس هميشه دچار مشكل بوده‌ايم. اين منطقه بسيار بكر و زيباست. براي اين موضوع احداث مسيركمربندي شمالي استان خوزستان را در برنامه داريم. اين مسير، شهرهاي دزفول ـ سردشت ـ لالي ـ انديكا ـ قلعه خواجه ـ پيون ايذه را به يكديگر متصل مي‌كند.

وي افزود: در هفته گذشته فاز نخست مطالعات اين راه انجام شده است و اين جاده ورودي‌هاي استان خوزستان در مسير ايذه ـ شهركرد، انديمشك ـ پل زال و مسجدسليمان ـ شهركرد را به يكديگر متصل مي‌كند.

وي ادامه داد: براي بهره‌برداري از اين راه حداقل به 200 ميليارد تومان اعتبار نياز است و فاز دوم مطالعات اين احداث جاده در حال انجام است كه اميدواريم اواخر سال آينده و يا ابتداي سال 89 عمليات اجرايي پروژه ساخت اتوبان حاشيه زاگرس آغاز شود.

مدير كل راه و ترابري خوزستان تصريح كرد: اميدواريم با توجه به فعاليت‌هاي در حال انجام، شاهد بهره‌برداري از جاده مسجدسليمان ـ شهركرد تا پايان تيرماه سال آينده باشيم. هم اينك تنها هفت كيلومتر از اين جاده آسفالت نشده و تردد به صورت محلي از مسير انجام مي‌شود، البته از مردم مي‌خواهيم بدليل خطرات موجود و تكميل نشدن اين جاده، از اين مسير تردد نكنند.

خادمي با اشاره به اين كه ساخت بزرگراه جنوب شرق استان در برنامه قرار دارد، افزود: اين بزرگراه از سه راهي رامهرمز به دو قسمت تقسيم مي‌شود كه قسمت نخست از سه راهي كوپال ـ رامهرمز ـ بهبهان مي‌گذرد و براي اين قسمت رديف اعتباري ويژه‌اي مشخص شده است كه اميدواريم از سال آينده عمليات اجرايي اين قسمت از بزرگراه آغاز شود.

وي ادامه داد: قسمت دوم بزرگراه جنوب شرق استان از سه راهي كوپال ـ رامشيرـ اميديه تا ورودي ديلم مي‌گذرد. در اين مورد با وزارت نفت براي ساخت اين جاده هفته گذشته توافقاتي ميان دو وزارتخانه نفت و راه و ترابري صورت گرفته است. بر اساس اين توافق نامه، قرار شده 50 درصد از ساخت اين بزرگراه سهم وزارت راه و ترابري و50 درصد سهم وزارت نفت باشد كه اميدواريم در چهار سال آينده تمام محورهاي برنامه‌ريزي شده به بهره‌برداري برسد و به چهار پروژه مهم بخش راه در لايحه بودجه سال آينده رديف اعتباري اختصاص يافته است.

خادمي تصريح كرد: همچنين رامهرمز ـ بهبهان، اهوازـ ‌حميديه ـ سوسنگرد ـ مرز شلمچه، كمربندي جنوب به غرب اهواز، كمربندي آبادان ـ خرمشهر از جمله پروژه‌هاي بخش راه است كه براي نخستين بار از رديف اعتبارات ملي در لايحه بودجه سال آينده بر خوردار شده‌اند.

وي با اشاره به اعتبارات سال جاري راه و ترابري خوزستان، گفت: امسال 157 ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار به راه و ترابري خوزستان اختصاص يافته است و 45 ميليارد تومان از اين ميزان اعتبار در بخش راه روستايي و 25 ميليارد تومان در بخش راهداري و نگهداري راه‌هاي خوزستان هزينه مي‌شود و باقي مانده اين ميزان اعتبار به بخش راه‌سازي اختصاص يافته است.

خادمي با اشاره به لزوم رعايت فرهنگ ترافيك در ميان مردم تاكيد كرد: نبايد از سرعت‌هاي غيرمجاز براي تردد در جاده‌ها استفاده كرد و اين موضوع مي‌تواند مرگبار باشد.

وي درباره تاثير ورود كالاي قير به بورس بر پروژه‌هاي بخش راه در خوزستان، گفت: اين موضوع در جلوگيري از قاچاق قير به خارج از كشور بسيار سياست خوبي است، البته بايد توجه داشت با اجراي اين سياست در بخش راه‌سازي، قيمت قير در پروژه‌ها چهار برابر شد و هم اينك قيمت روكش آسفالت 100 درصد افزايش يافته است و بايد در بخش پروژه‌هاي راه نيز همزمان با گران شدن قير شاهد افزايش اعتبارات باشيم.

خادمي ادامه داد: بسياري از پروژه‌هاي راه بدليل مشكل قير در بخش آسفالت، طولاني مدت شده‌اند و براي حل اين موضوع با تدابيري حل مشكل را در برنامه داريم كه دريافت ضمانتنامه بانكي از پيمانكاران در قبال تحويل قير از جمله راهكارهاي پيش بيني شده براي اين موضوع است.

مديركل راه و ترابري خوزستان با اشاره به مصوبه سفر دوم هيات دولت به استان خوزستان، در زمينه ورود ماشين‌آلات راه سازي بدون عوارض گمركي از طريق منطقه آزاد اروند، تصريح كرد: اجراي اين مصوبه حدود 10 تا 15 درصد قيمت ماشين آلات را در پروژه‌ها كاهش مي‌دهد و با اين موضوع قيمت راه‌سازي در استان نيز كاهش مي‌يابد. همچنين با اجراي اين مصوبه هيات دولت، تمايل به كار در خوزستان نيز افزايش مي‌يابد.

وي تصريح كرد: يكي از مشكلات استان، مبادي ورودي به خوزستان است و وجود مشكل در اين مبادي، هزينه ترانزيت به استان را افزايش داده است كه با توجه به اين مسئله، ساخت آزادراهي از خوزستان به سمت مركز كشور در دستور كار قرار گرفت.

خادمي ادامه داد: از چهار سال پيش ساخت آزاد راه در مسير خرم آباد-پل زال با اعتباري در حدود 550 ميليارد تومان در برنامه قرار گرفت و بر اساس اين طرح 24 كيلومتر تونل در مسير رفت و برگشت اين راه ايجاد مي‌شود. وي افزود: با توجه به برنامه‌ريزي‌ها، سرعت عبور در اين آزاد راه 5/2 برابر سرعت تردد اتومبيل‌ها در مسير كنوني پل زال ـ خرم آباد است و اتومبيل هاي سواري مي‌توانند با سرعت حدود 120 كيلومتر در ساعت از اين محور عبور كنند و مسير در اين آزاد راه حدود 60 كيلومتر از مسير قديم كوتاه‌تر است. آزاد راه خرم آباد ـ پل زال، از پشت كوههاي پل دختر در استان لرستان عبور مي‌كند.

مديركل راه و ترابري خوزستان عنوان كرد: كارهاي بزرگي براي ساخت اين آزاد راه در حال انجام است. در حال حاضر 75 درصد در عمليات اجرايي اين پروژه پيشرفت وجود دارد و اميدواريم تا پايان سال آينده شاهد تردد خودروها از اين محور باشيم.

انتهاي پيام

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن