تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817002181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهرام كلهرنيا:نمايشگاه فجرآفرينان، اداي احترام به مبارزان انقلابي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بهرام كلهرنيا:نمايشگاه فجرآفرينان، اداي احترام به مبارزان انقلابي است
گروه هنر: نمايشگاه هنرهاي تجسمي فجرآفرينان، نوعي اداي احترام به زندانيان سياسي و مبارزاني است كه در راه آزادي ايران و جهان مبارزه كردند.
«بهرام كلهرنيا»، پيكره‌ساز، گرافيست و عضو شوراي دبيري و داور جشنواره «نخستين نمايشگاه هنرهاي تجسمي فجرآفرينان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، ضمن بيان اين مطلب گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان متولي، اين موضوع را پيشنهاد داد و تأكيد بسيار داشت كه اين كار به نحو احسن انجام شود. اين كار پروژه بسيار سنگين و عظيمي بود كه در سطح ملي برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال جدي قرار گرفت.

كلهرنيا ضمن اشاره به نحوه برگزاري اين جشنواره تأكيد كرد: فراخوان سه ماه پيش اعلام شد و ظرف مدت كوتاهي حجم بسيار زيادي از آثار به دبيرخانه جشنواره رسيد كه از ميان آن، 1200 اثر برگزيده شد و خوشبختانه كارها از تنوع بسيار بالايي برخوردار بود.

وي در ادامه افزود: علاوه بر اين نمايشگاه يك بخش مسابقه هم تدارك ديده شده است كه در اين بخش آثار نقاشي، تصويرسازي و گرافيك به نمايش گذاشته شده است. يك بخش ديگر نيز با حضور استادان برگزار مي‌شود كه در تمام اين بخش‌ها به علاوه بخش هنر جديد، بخش عكاسي و اسناد مربوط به زندانيان سياسي و ساواك دوره پيش از انقلاب را داريم كه مجموعه كارهايي است كه در اين جشنواره به نمايش درآمده است.

دبير نخستين جشنواره تجسمي فجرآفرينان در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر اين‌كه آيا براي اين آثار هنري ويژگي خاصي در نظر گرفته شده است، گفت: در متن فراخواني كه حدود سه ماه پيش اعلام شده بود ويژگي‌هاي مشخصي براي نحوه توليد آثار ذكر شده بود و در اين راستا پيشنهاداتي به هنرمندان داده شد، همچنين از آنها خواسته شد روي مفاهيم، معاني و موضوعات مشخصي متمركز شده و روي آن كار كنند، اما طبيعي است كه وقتي فراخواني اعلام مي‌شود هنرمندان ترجيح مي‌دهند با توجه به ذهن خودشان و چشم‌انداز و زاويه نگاهي كه نسبت به موضوع دارند آثاري را به تصوير بكشند و خلق كنند كه قطعا براي ما قابل پيش‌بيني نيست.

وي در تكميل مطالب فوق يادآور شد: هميشه در جشنواره‌ها چنين اتفاقي رخ مي‌دهد. زيبايي جشنواره‌هاي هنري نيز در همين مسأله است كه وقتي يك ايده در مركز جشنواره اعلام مي‌شود آن ايده به ذهن، مهارت، طرز فكر و ديدگاه هنرمندان تبديل و ترجمه مي‌شود و تنوع آثار گرافيكي و تصويرسازي و نقاشي نتيجه اين تلاش هنري است.

اين گرافيست در ادامه به امسال كه سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي است اشاره كرد و درباره اين‌كه اين نمايشگاه مي‌تواند چه نتايج و اثراتي در بر داشته باشد، تصريح كرد: هر نمايشگاهي رفتارهاي گوناگون و نتايج مختلفي را مي‌سازد و به‌وجود مي‌آورد. از طرفي اثرات هنري باعث ايجاد يك اتمسفر نيرومند در جشنواره مي‌شود. صرف‌نظر از اينكه يك ايده مربوط به گذشته بازآفريني مي‌شود و روايت‌هاي جديدي از آن شكل خواهد گرفت. افرادي با سنين متفاوت كه حتي در آن زمان به دنيا نيامده بودند در برابر موضوع و واقعيت‌هاي آن دوران قرار مي‌گيرند و اينها همه باعث مي‌شود اتفاقات انساني گوناگوني رخ بدهد.

كلهرنيا متذكر شد: ما امروز نمي‌توانيم اين اتفاقات را شمرده و ليست كنيم، ولي قطعا هرگونه نمايشگاه و جشنواره‌‌اي نتايج آموزشي دارد و باعث مي‌شود توسعه انساني، توسعه فكر و باور و خاصيت‌هايي در حوزه اين ماجرا تحقق پيدا كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه پيش‌بيني استقبال مردم از نمايشگاه چه‌قدر است، توضيح داد: استقبال مردم از افتتاحيه بسيار خوب و فو‌ق‌العاده بود و تصور من اين است كه در روزهاي آينده شاهد استقبال چشمگيري باشيم. البته در روز افتتاحيه و اختتاميه انبوهي از جمعيت در نمايشگاه حاضرند و به كارها خيلي دقت نمي‌كنند. دوستداران واقعي نمايشگاه معمولا روزهاي بعد براي بهره‌مندي از آثار به نمايشگاه مراجعه مي‌كنند.

كلهرنيا در خاتمه اظهار كرد: براي روز اختتاميه نيز برنامه‌هايي در نظر گرفته‌ايم كه به‌زودي اعلام خواهد شد.

يادآوري مي‌شود، نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر آفرينان با 384 اثر نقاشي، تصويرسازي، پوستر، عكاسي، آثار حجم و هنر جديد برپا شده است. در اين نمايشگاه آثار هنرمنداني چون صادقي، مصطفي گودرزي، احمد خليلي، كاظم چليپا، احمد خليلي فرد و غلامعلي طاهري در بخش نقاشي و ابراهيم حقيقي، امرالله فرهادي، مهدي سپهر و ... در بخش پوستر به نمايش درآمده است و تا 28 بهمن‌ماه جاري در مؤسسه فرهنگي هنري صبا واقع در خيابان طالقاني، خيابان شهيد مظفر برپاست.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن