تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس موسسه بوستان كتاب قم خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس موسسه بوستان كتاب قم خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس موسسه بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: اين موسسه آمادگي دارد كه طرح فروش اقساطي كتاب را در حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و نيز در سطح دانشگاه‌ها اجرا كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام اسماعيل اسماعيلي در نشست خبري با اصحاب رسانه كه ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار شد، اظهار كرد: بيداري اسلامي در منطقه و نيز تفكرات مردم در آمريكاي لاتين از انديشه‌هاي انقلاب اسلامي تاثير پذيرفته‌اند.

وي افزود: رسانه‌هاي داخلي فعاليت‌هاي زيادي براي معرفي انقلاب به سراسر دنيا انجام مي‌دهند اما هنوز كاستي‌هايي وجود دارد زيرا نتوانسته‌ايم انقلاب را به طور كامل حتي در ايران بشناسانيم.

رئيس موسسه بوستان كتاب با اشاره به چاپ كتاب‌هاي ارزشمند در كشور گفت: شناخت انقلاب در گرو شناخت رهبر آن است بنابراين براي معرفي انقلاب اسلامي بايد به تبيين و معرفي شخصيت امام خميني(ره) پرداخت كه در اين زمينه هم عقب ماندگي‌هايي مشاهده مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: هفته وحدت از مسائل راهبري به شمار مي‌رود و امام راحل نيز بر اين موضوع تاكيد داشتند زيرا رمز موفقيت نظام اسلامي در گرو اتحاد همه جانبه بوده و انحراف از آن موجب شكست است.

اسماعيلي با اشاره به تلاش دشمنان به منظور ايجاد دشمني در ميان مردم مسلمان ايران و تفرقه افكني ميان اقشار مختلف افزود: خداوند در قرآن همه مردم را به وحدت و چنگ انداختن به حبل الله دستور مي‌دهد كه برخي نماز جماعت و نماز جمعه را حبل‌الله تفسير مي‌كنند و برخي نيز منظور از آن را قرآن مي‌دانند زيرا قرآن كتاب آسماني مسلمانان بوده و اتحاد ميان امت اسلامي بايد بر محور آن صورت گيرد.

رئيس موسسه بوستان كتاب قم تصريح كرد: نسل سوم انقلاب و جوانان پرشور ايراني بايد با عوامل وقوع انقلاب اسلامي و تفاوت‌هاي آن با ديگر جريان‌هاي اخير آشنا شوند.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي 30 ساله بوستان كتاب افزود: بيش از پنج هزار و 60 عنوان كتاب توسط اين موسسه به چاپ رسيده است ضمن اينكه بوستان كتاب 29 بار به عنوان ناشر برتر شناخته شده كه هفت دوره آن كشوري بوده است.

اسماعيلي عنوان كرد: آثار مربوط به 800 نفر از اصحاب قلم و نويسندگان حوزوي و دانشگاهي توسط موسسه بوستان كتاب منتشر شده است كه 25 نفر آنها از شخصيت‌هاي طراز اول حوزه و از مراجع تقليد بوده‌اند.

رئيس موسسه بوستان كتاب قم ارتقاي كيفي آثار عرضه شده را يكي از اهداف پيش روي اين ناشر دانست و گفت: برنامه‌هايي نيز به منظور نقد آثار تدارك ديده شده و در اين زمينه نشست‌هاي تخصصي برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: توسعه خدمات به جامعه علمي كشور را مي‌توان يكي ديگر از اهداف موسسه بوستان كتاب دانست و در اين ميان طرح فروش اقساطي كتاب به طلاب در شهرهاي قم، مشهد و اصفهان با استقبال خوبي مواجه شده است ضمن اينكه اين موسسه آمادگي تعميم اين طرح را به حوزه‌هاي سراسر كشور و مجامع دانشگاهي نيز دارد.

اسماعيلي با اشاره به برگزاري جلساتي با رئيس حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و نيز رئيس دانشگاه قم به منظور گسترش طرح فروش اقساطي كتاب اظهار كرد: تفاهم نامه‌اي نيز در همين موضوع با دانشگاه قم به امضا رسيده است.

رئيس موسسه بوستان كتاب قم گفت: اين موسسه با بيش از 170 ناشر در سراسر كشور همكاري داشته و مي‌تواند نيازهاي مطالعاتي بسياري از اقشار جامعه را از طريق فروش قسطي كتاب تامين كند.

وي به نشر الكترونيك به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي پيش روي اين موسسه اشاره كرد و افزود: در جهان امروز اهميت نشر الكترونيك به خوبي روشن شده است بنابراين مديران موسسه بوستان كتاب در صدد هستند كه اين موضوع را پيگيري كنند و در همين راستا تاكنون آثار علامه طباطبايي به صورت نرم افزار ارائه شده و طرح ارائه كتاب‌هاي آيت‌الله حسن‌زاده آملي و آيت‌الله اميني نيز در دستور كار قرار دارد.

اسماعيلي از ارائه تمام آثار بوستان كتاب به صورت نرم افزار در آينده نزديك خبر داد و اظهار كرد: در نظر داريم فهرست و مقداري از محتواي تمام آثار منتشر شده را در سايت خود قرار دهيم تا علاقمندان بتوانند با اطمينان خاطر بيشتري نسبت به تهيه كتاب‌هاي مورد نظر خود اقدام كنند.

رئيس موسسه بوستان كتاب قم گفت: تمام علاقمندان به آثار ارائه شده توسط اين موسسه مي‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه و نمايندگي‌هاي بوستان كتاب، كتاب‌هاي مورد نظر خود را به صورت آنلاين و از طريق سايت موسسه خريداري كنند.

انتهاي پيام/و۱۰

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن