تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور سياسي ماهاتير محمد: جنگ افروزي غرب در كشورهاي مختلف نمونه كامل افراط گرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشاور سياسي ماهاتير محمد: جنگ افروزي غرب در كشورهاي مختلف نمونه كامل افراط گرايي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيا - خاورميانه

يك تحليلگر مالايي از كشورهاي اسلامي خواست تا اقدامات غرب را محكوم كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ماتياس چانگ ـ استاد دانشگاه و مشاور سياسي ماهاتير محمد، در مقاله‌اي نوشت: كشورهاي اسلامي و ديگر كشورهاي غربي به دليل ترس از دست دادن منافع خود در ارتباط با آمريكا سكوت كرده‌اند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه در دنياي امروز تعريف درستي از ميانه روي و افراط گرايي وجود ندارد بر لزوم بازنگري در اين تعاريف و رسيدن به معناي حقيقي آن تاكيد كرد.

وي با اشاره به برگزاري همايش بين‌المللي " جنبش جهاني ميانه روي" درمالزي به ابتكار نخست وزير اين كشور، افزود: بايد از نجيب رزاق پرسيد منظور او از ميانه روي چيست؟

وي با بيان اينكه در دنياي امروز به اشتباه افراط گرايي را با فعاليت‌هاي مسلمانان تندرو مترادف مي‌دانند، افزود: متاسفانه از ديگر گروه‌هاي تندروي مسيحي و يهودي در تعريف افراط گرايي كلامي به ميان نمي‌آيد.

چانگ در ادامه جنگ افروزي كشورهاي غربي در كشورهاي مختلف را نمونه كامل افراط گرايي دانست و گفت: بايد از نخست وزير مالزي پرسيد كه سكوت كشورهاي مسلمان و عضو سازمان كنفرانس كشورهاي اسلامي (OIC) در خصوص تهاجم اخير ناتو به ليبي و حمايت بي چون و چرا از آن نشانه ميانه روي آنهاست؟

وي به تجربه جنگ افروزي آمريكا در زمان جورج بوش در عراق و افغانستان اشاره كرد و گفت: متاسفانه رييس جمهوري آمريكا بدون هيچ منطقي سياست "يا با ما هستيد يا با تروريست‌ها" را مطرح كرد و كشورهايي كه با حمله آمريكا به عراق و افغانستان مخالفت كردند حامي تروريسم لقب گرفتند.

وي به برگزاري دادگاه نمادين براي رسيدگي به جنايات جنگي جورج بوش و توني بلر در زمان جنگ عراق در كوالالامپور به پيشنهاد ماهاتير محمد اشاره كرد و گفت: نخست وزير مالزي كه خود مدعي ترويج ميانه روي در جهان است هيچ موضع گيري در خصوص برگزاري اين دادگاه نكرد.

وي در ادامه ميانه روي اصولگرا را به عنوان نمونه‌اي از ميانه روي توصيف كرد كه ماهاتير محمد نيز خود را مسلماني اصولگرا مي‌داند و گفت: بايد مشخص شود كه آيا يك مسلمان كه بر اعتقادات خود بر مبناي قرآن كريم پافشاري مي كند افراط گرا محسوب مي‌شود؟

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن