تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826270244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دیالوگ‌های ماندگار «سینمای حاتمی» به انتخاب اهالی هنر


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: دیالوگ‌های ماندگار «سینمای حاتمی» به انتخاب اهالی هنر
عزت الله انتظامی
آغداشلو، انتظامی، هنرمند و... نظر دادند؛  گروهی از چهره‌های فرهنگی-هنری و اهالی سینما، دیالوگ‌هایی را از بین دیالوگ‌های شاخص كارهای سینمایی و تلویزیونی «علی حاتمی» انتخاب كردند. نگارش دیالوگ‌های فاخر و ادیبانه از ویژگی‌های فیلمهای مرحوم «علی حاتمی» است.همین موضوع باعث شده‌است كه منتقدان به او لقب «سعدی سینما» را بدهند. برخی چهره‌های فرهنگی، هنری در آستانه سالگرد درگذشت این سینماگر، در گفت‌و‌گو با فارس، دیالوگ‌های برگزیده خود را از آثار این كارگردان بیان كرده‌اند. - محمدرضا هنرمند: در فیلم «مادر» چندین دیالوگ به‌یادماندنی وجود داشت، از جمله: «شب رو باید بی‌چراغ روشن كرد». - محمد نوری‌زاد: نگاه «علی حاتمی» به تاریخ، ما را متوجه گذشته خودمان می‌كرد و هیچ جامعه‌ای نیز بی‌نیاز از اندیشه گذشته خود نیست. در فیلم كمال‌الملك، مظفرالدین شاه دیالوگی دارد كه می‌گوید:«اكثر عمر ما در دوران ولیعهدی گذشت و رسم پادشاهی را خوب نمی‌دانیم.» - سعید امیرسلیمانی: به نظر من زیباترین دیالوگ، یكی از دیالوگ‌های فیلم «كمال‌الملك» است كه مظفرالدین شاه می‌گوید: «همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید» كه من این دیالوگ بسیار دوست دارم و در زندگی روزمره نیز استفاده می‌كنم. - عبدالله اسكندری: دیالوگ «همه عمر دیر رسیدم» از سوته دلان كه می‌توان گفت كه یكی از ماندرگارترین دیالوگ‌های علی حاتمی است. - عبدالحسین مختاباد: دیالوگی مربوط به گفت‌وگوی كمال الملك با فرش باف با این مضمون كه تقابل هنر شرق و غرب است و فروتنی و تواضع هنرمندان شرقی را به رخ می‌كشد؛ «استاد تویی! هنر این فرشه، شاهكار این تابلوست، دریغ همه عمر یك نظر به زیر پا نینداختم. هنر این فرش گسترده است. شاهكار كار توست یار محمد نه كار من!» - حسن حسندوست: دیالوگی مربوط به كمال‌الملك، كه ناصرالدین شاه خطاب به مدیر مدرسه هنر می‌گوید «هنر مزرعه بلال نیست، كه محصولش بهتر شود از ستاره‌های آسمان هم یكی می‌شود كوكب درخشان، الباقی ای، سوسو می‌زند» - فرهاد فخرالدینی: من فقط در كمال‌الملك با ایشان كار كردم فكر می‌كنم تمام دیالوگ‌های علی حاتمی زیباست و من واقعا نمی‌توانم یكی را تفكیك كنم، علی حاتمی اصلا به لحاظ دیالوگ‌هایش شهرت داشت دیالوگ‌هایی روان و صریح. -عزت‌الله انتظامی: من نمی‌توانم تنها یكی از دیالوگ‌ها را مجزا كنم زیرا تمامی دیالوگ‌ها زیباست و اینكه نمی‌توانم تنها یك یا چند جمله در بیان شخصیت علی حاتمی بگویم، باید ساعت‌ها در مورد حاتمی صحبت كرد تا بتوان حق مطلب را ادا كرد. - فتحعلی اویسی: دیالوگ بسیار زیبایی از «دلشدگان» از علی حاتمی كه همیشه در خاطرم هست «آیین چراغ خاموشی نیست». - محبوبه بیات: تمام دیالوگ‌های علی حاتمی بسیار زیباست به ویژه تمام دیالوگ‌های اكبر عبدی در فیلم «مادر» به ویژه سكانس‌های مربوط به صحنه حمام، كه دیالوگ‌های عبدی به صورت برعكس نوشته شده كه این موضوع دیالوگ‌نویسی بسیار دشوار است. - جواد طوسی: تمام دیالوگ‌های او زیباست. دیالوگ‌های فیلم خواستگار كه مهجور ماند به ویژه دیالوگ‌های رضا خاوری و اگر بخواهیم یكی از دیالوگ‌ها را به عنوان ماندگارترین انتخاب كنیم. دیالوگ «همه عمر دیر رسیدیم» و دیالوگ آخر امیركبیر در حمام فین كاشن كه كلام آخر اوست و پیامی است به همه نسل‌ها و دوران‌ها. در سلطان صاحبقران ؛ «مرگ حق است ولی به دست شما بسی مشكل، اما شوق از میان شما رفتن مرگ را آسان می‌كند». - شاهرخ دولكو: فكر می‌كنم كه ماندگارترین دیالوگی كه در ذهن همه هم هست «همه عمر دیر رسیدیم» است در سوته‌دلان و یك دیالوگ زیبای دیگر از همین فیلم كه بسیار بامزه است. «ما هر دو از یك خمیریم ولی تنورمان علی حده است». - چنگیز جلیلوند: دیالوگی كه لوتی و بابا شمل اول فیلم راجع به مراد و مرید صحبت می‌كنند. دیالوگی است شعر گونه و بسیار زیبا «لوتی امشب دل پردردی داره، ناله سردی داره زیر سایه علی، دیو جلودارش نیست». - رضا درستكار: همه دیالوگ‌های حاتمی زیبا و ماندگار است. منحصر دیالوگی در «سوته دلان» كه در پایان فیلم حبیب ظروفچی به برادر مرده‌اش می‌گوید «همه عمر دیر رسیدیم» و باید بگویم همچنان «همه عمر دیر رسیدیم» و این وصف حال اهل هنر است و وصف حال علی حاتمی و همه ما. - محمدرضا دلپاك: دیالوگی در فیلم كمال‌الملك. صدر اعظم می‌گوید: تو می‌خواهی جای ما را بگیری؟، كمال‌الملك می‌گوید: «من آرزو طلب نمی‌كنم، آرزو می‌سازم». - جلال مقامی: تمام دیالوگ‌های حاتمی زیباست، دیالوگ‌های حاتمی مانند غزلی است كه كل غزل زیباست. - جهانگیر الماسی: ابتدا از نظر من ماندگارترین دیالوگ علی حاتمی زندگی اوست و ماندگارترین دیالوگ، دیالوگی كوتاه از «كمیته مجازات». جایی كه می‌گوید: «این ملت خواب، این ملت بنگی و افیونی و خواب» علی حاتمی برگذشتگان ما خرده می‌گیرد كه چرا به جای مبارزه عقب نشستند و اسیر افیون شدند.». - حمیده خیرآبادی: تمام دیالوگ‌های او شیرین و جذاب هستند و در ذهن حك می‌شوند. طی همكاری كه من در حسن كچل داشتم هم چنین اتفاق افتاد. در «حسن كچل» دیالوگ بسیار زیبایی به یادم هست: «شاعر و تاجر كه با هم فرق نداره، تاجر ورشكسته شاعر میشه، شاعر پولدار میره تاجر میشه!». - آیدین آغداشلو: بسیاری از سكانس‌های سوته‌دلان به ویژه قسمت‌هایی كه مجید تصنیف می‌فروشد و تصنیف‌هایی را كه می‌فروشد می‌خواند و وقتی جمشید مشایخی حبیب را می‌بیند شروع به پراكنده‌گویی‌هایی در مورد خودش می‌كند كه این قسمت بسیار زیبا در آمده است. - مرتضی احمدی: چه در سینما و چه در تلویزیون، دیگر كسی مانند علی حاتمی نیامد، دیالوگ‌های علی حاتمی مانند مینیاتوری بسیار زیبا بود، دیالوگ‌هایی بسیار روان كه كسی با آنها مشكل پیدا نمی‌كرد. منبع : خبرگزاری فارس 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2690]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن