تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804459675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دزدان دریای كارائیب


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: دزدان دریای كارائیب
دزدان دریای كارائیب
دزدان دریای كارائیب: آخر دنیا   At Word’s Endكارگردان: گور وربینسكی. نویسندگان فیلمنامه: تد الیوت و تری روسیو . مدیرفیلمبرداری: داریوز ولسكی . موسیقی: هانس زیمر. بازیگران: جانی دپ‏ٌٌ ، اورلاندو بلوم ، كایرا نایتلی، جفری راش، چاو یون- فت ، جك داونپورت، بیل نایی، جاناتان پرایس، كوین- ر- مك نالی، تام هولاندر، نائومی هریس‌ ، لی آرنبرگ ، مكنزی كروك . كمپانی توزیع كننده: والت دیسنی پیكچرز. محصول : آمریكا 2007 زمان : 2 ساعت و 48 دقیقهوقتی به دقایق پایانی فیلم جدید "دزدان دریای كارائیب : آخردنیا" می رسیم ، شصت دقیقه آخر پر از ماجراهایی است عجیب و غریب ، شبیه همان چیزهایی كه در قسمت‌های قبلی ( دزدان دریای كارائیب و صندوقچه مرد مرده) چرت آدم را پاره می‌كردند. اما متأسفانه در ادامه فیلم دیگر از این عناصر جذاب و نفس گیر خبری نیست.
دزدان دریای كارائیب
در طول این دو ساعت ، میزان كمی از اكشن و جذابیت دیده می‌شود.می توان مطمئن بود كه دقایق به یاد ماندنی وجود دارند اما حس غالب این است كه فیلم، مثل چرخ ریسندگی ضعیف و ناموفق است كه چرخ‌هایش به سختی  تلاش می‌كنند تا حركت كرده و تماشاگر را از طریق وقوع اتفاقات غیرمنتظره، شگفت زده کند .  برای به پایان رساندن این سه گانه ، "آخر دنیا" كارش را خوب انجام می دهد. گرچه  از نظر ابتكار و صرفه اقتصادی كم‌تر از آن چیزی است كه امیدش می‌رفت.  پلان‌های بی شماری از شخصیت‌های باقی مانده گرفته می‌شود درجایی كه داستان‌های آن‌ها می‌تواند به پایان برسد یا ادامه پیدا كند، همانطور كه نتایج آتی می‌طلبد. مثل دو قسمت دیگر ، این قسمت نیز بسیار طولانی و همراه با پیچیدگی‌هایی است كه نیازی به آن‌ها نیست اما نسبت به دو قسمت قبلی وزین‌تراست. كیفیت  توصیف شده درفیلم‌های "نفرین مروارید سیاه" و "صندوقچه مرد مرده"، حسی شادی بخش  و سرگرم كننده است.اما  قسمت سوم این حس را كم دارد. شاید به این خاطر كه میزان انتظاری كه از آن می‌رود تا بهتر از قسمت‌های قبل باشد، بیش‌تر است. ساعت پایانی به اندازه كافی هیجان آور است تا بیننده فراموش نكند كه چه میزان نیروی انسانی به سختی، زحمت كشیده است كه البته در قسمت اول و دوم نیز این مسئله تقریباً مشهود است اما نه كاملاً به اندازه این بخش.
دزدان دریای كارائیب
اولین حركت فیلم بر نجات كاپیتان جك اسپارو ( جانی دپ)‌از صندوق دیوی جونز متمركز است ، در حالی كه او در پایان قسمت دوم، پس از دوئل با كراكن اژدهای افسانه‌ای، مرده بود.جك و كشتی‌اش، مروراید سیاه در برزخ گیر افتاده‌اند، آن جا كه وی خرچنگی را می‌بیند كه مثل یك سنگ به نظر می‌رسد و او را تعقیب می‌كند. در این میان، همراهان سابق او شامل: ویل ترنر ( اورلاندو بلوم) ، الیزابت سوآن ( كایرا نایتلی) و كاپیتان باروسا ( جفری راش) كه اخیراً نجات یافته است، به سمت شرق در حركت هستند تا از كاپیتان سائوفنگ ( چاو یون- فت) طلب كمك نمایند. هدف آن‌ها سفر به سرزمینی است ماورای مرگ و و بازیافتن جك . با همراهی جك آن‌ها می توانند در اجتماع  Nine Lords of the Brethren ،  برای تعیین آینده راهزنی دریایی در دریای كاراییب، شركت كنند.
دزدان دریای كارائیب
لرد بكت ( تام هولاندر) با بندگی دیوی جونز ( بیل نایی) و نوكری آدمیرال جیمز نورینگتون ( جك داونپورت)، كنترل دریاها را در اختیار خود دارند. هیچ كشتی عادی نمی تواند در برابر شبح كشتی افسانه‌ای مقاومت نماید. "آخر دنیا" آمیزه  شوخ طبعی و جسارت قسمت‌های قبلی‌اش را ندارد و در بیش‌تر بخش‌ها ، طنزهای موجود، ضعیف هستند و  كاپیتان جك نیز قدرت سابقش را از دست داده است. ممكن است دلیل آن ، این باشد كه او در پایان قسمت قبلی، مرده بود. زمانی كه  كاپیتان جك روی صحنه است بیش‌تر صرف توجه به دیگران می‌گردد ، در واقع او دیر وارد می‌شود و زیادی درگیر داستان‌های حاشیه‌ای است كه تمركز قهرمان ما را از بین می‌برد و این چیز خوبی نیست.
دزدان دریای كارائیب
سه فیلم می توانند زیادی طول بكشند ( به همان طولانی كه در صدر جدول قرار می‌گیرند و هنرپیشه‌ها محبوب می مانند). نقشی كه جانی دپ بازی می‌كند، كاملاً برای او مناسب و راحت است. این بار كم‌تر او را به بازی می‌گیرند اما او هنوز هم یك بازیكن خط شكن خوب است و یا حتی بازیكن ذخیره‌ای كه در مواقع ضروری می‌توان به راحتی روی او حساب كرد.كایرا نایتلی به پیشرفتی كه در فیلم "صندوقچه مرد مرده" آغاز شده بود، ادامه می‌دهد و از قالب یك زن معمولی بیرون آمده و مثل یك راهزن شمشیرباز ، تكامل می‌یابد. ناراحت كننده حسی است كه بین او و دپ وجود داشته و در این زمان وجود ندارد. و بالاخره ویل ترنر چیزی بیش‌تر از یك قهرمان تك بعدی جذاب شده است. آدم بدهای فیلم بیش‌تر مضطربند تا یك گروه ارعاب گر.
دزدان دریای كارائیب
بدون اژدهای كراكن، دیوی جونز فقط یك تركیب   CGI  ماهی گونه است. مثل كالتر بكت ، تام هولاندر، كریه بودنش را به خوبی نمایش می‌دهد و این حس را به بیننده القا نمی‌كند كه می‌تواند بهتر از جك باشد. توصیف آدم‌های نقش منفی دیگر داستان، می تواند خیلی گمراه كننده باشد چرا كه كاراكترها بیش‌تر از یك بار چهره عوض می‌كنند و در هر لحظه لازم است كه ببینیم هر شخصیت در همان لحظه عضو كدام گروه است ، پس بهتر است از توصیف كلی آن صرف نظر كنیم.بخش اعظم بودجه جلوه‌های ویژه فیلم در 45 دقیقه پایانی آن صرف شده ، جایی كه آخرین قسمت از سه گانه دزدان دریایی کارائیب هرچه را كه بیننده ازیك  فیلم دزدان دریایی انتظار دارد، در اختیارش قرار می‌دهد. شمشیرزنی در كشتی، طوفان‌های دریایی، نبرد كشتی‌ها و ناوگان‌هایی كه در حال گذر هستند و ... برای آن هایی كه شكیبا هستند و مشتاقانه هفت دقیقه پایانی فیلم را سرجایشان می نشینند این پاداشی شیرین در انتها است. اما من برای این صحنه ، چیزی نمی‌گویم به جز اینكه اعتبار و ارزش آن ، بیش‌تراز آنچه بود كه در قسمت "صندوقچه مرد مرده" مطرح شد. نیاز به طولانی‌تر ساختن و خاتمه‌ای شلوغ روندی نامطلوب است.
دزدان دریای كارائیب
                                                              فیلم اول، ضربه غیرمنتظره‌ای بود. نیاز به انجام كارهای بزرگ‌تر و تماشایی‌تر باعث ایجاد شكاف در فیلم دوم شد كه این شكاف‌ها در قسمت پایانی یعنی فیلم حاضرگسترده‌تر وعمیق‌تر گردید. بیش‌تر طرفداران دزدان كارائیب شكایتی نخواهند داشت .( حداقل نه زیاد) این یك شانس بود برای دوباره دیدن دوست قدیمی و دیدن جایی كه داستان‌های آن‌ها به پایان می‌رسد. شانسی برای سفر با كشتی همراه با كاپیتان جك از مرگ به زندگی و ملاقات با پدر او ( با بازی كیت ریچاردز ، همانطور كه در تمام جاها گزارش شده بود) .  فیلم به اندازه كافی امتیازاتی دارد كه طرفداران سینه چاكش سالن را با دل سردی ترك نكنند. متأسفانه آن قدر چیزهای بد هم دارد كه مانع شود تا من صادقانه پیشنهاد دیدنش را بدهم.
دزدان دریای كارائیب
فیلم می توانست بهتر از این باشد و یا حتی بدتر. ما می‌توانیم سپاسگذار باشیم که همانند قسمت دوم نشده ، یعنی بدتر از این و از سویی دیگر می‌توانیم گله مند باشیم كه چرا مانند قسمت اول نشد، یعنی بهتر از این . منبع : سینما تئاتر  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 560]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن