تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812163115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي بانك‌ها كارآفرينان را ممنوع‌الخروج مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: برخي بانك‌ها كارآفرينان را ممنوع‌الخروج مي‌كنند
جهرمي:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير كار و امور اجتماعي گفت: بعضي بانك‌ها خيال مي‌كنند كه با ممنوع‌الخروج كردن كارآفرينان و صنعتگران مي‌توانند طلب‌هاي خود را نقد كنند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمد جهرمي" شنبه شب در مراسم تقدير از كارفرمايان، كارگران و زنان سرپرست خانوار نمونه خراسان رضوي در مشهد تصريح كرد: بايد نگاه سازمان‌هاي دولتي حمايت از توليد باشد.

وي افزود: نگاه سازمان‌ها و دستگاه هاي دولتي بايد به سمت حمايت از توليد و كارآفريني باشد چرا كه در سايه توليد و كارآفريني است كه بسياري از مشكلات كشور از جمله معضل بيكاري حل مي‌شود.

جهرمي با انتقاد از نگاه ضدتوليد بعضي از سازمان‌ها خاطرنشان كرد: متاسفانه بعضي دستگاه‌هاي دولتي به جاي حمايت از توليد كنندگان و بخش صنعت، چوب لاي چرخ آنان مي‌گذارند و موانعي سر اين بخش ايجاد مي‌كنند.

وي با اشاره به تزريق نقدينگي به بخش صنعت توسط كشورهاي غربي براي نجات از بحران اخير جهاني اظهار داشت: متاسفانه در كشور ما عكس دنيا عمل شده، نقدينگي در كشور جمع‌آوري مي‌شود و بعضي سازمان‌ها نيز روزانه دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي جديد براي خواباندن توليد صادر مي‌كنند.

جهرمي با انتقاد از سياست بعضي بانك‌ها در فشار به بخش صنعت كشور ادامه داد: بعضي بانك‌ها خيال مي‌كنند كه با ممنوع‌الخروج كردن كارآفرينان و صنعتگران مي‌توانند طلب‌هاي خود را نقد كنند در حالي كه اين طور نيست و تعطيلي كارخانجات نه تنها باعث نقد شدن بدهي آنان نمي‌شود كه باعث عدم فروش كارخانه براي پرداخت بدهي‌ها مي‌شود.

وزير كار و امور اجتماعي افزود: تفكر ضد توليد و ايجاد موانع در صنعت و كارآفريني باعث ايجاد مشكلات در كشور از جمله بيكار شدن كارگران مي‌شود.

وي خطاب به بعضي دستگاه‌هاي اجرايي گفت: بايد دستگاه‌هاي دولتي براي حل مشكل بيكاري به عنوان معضل بزرگ جامعه، با حمايت از بخش صنعت و كارآفريني در تلاش به منظور تثبيت شغل‌هاي موجود و ايجاد شغل‌هاي جديد باشند.

وي با بيان اينكه سالانه در كشور يك ميليون و 200 هزار نفر وارد بازار كار مي‌شوند اظهار داشت: در صورت تعطيلي صنعت و كارآفريني نرخ بيكاري سالانه چهار درصد افزايش مي‌يابد.

جهرمي با انتقاد از واردات بي‌رويه در كشور آنرا ضد توليد و كارآفريني برشمرد و گفت: واردات توسط دولت حمايت از توليد و كارآفريني نيست و باعث ايجاد مشكلاتي در توليدات داخلي مي‌شود.

وزير كار و امور اجتماعي به عنوان مثال افزود: واردات شكر به دليل بالا بودن اندك قيمت شكر داخلي با شكر وارداتي باعث كاهش توليد شكر داخلي شد و همچنين باعث شد كه توليد چغندرقند از 6 ميليون به 4 ميليون تن در سال كاهش يابد؛ ضمن آنكه باعث شد كه در تامين علوفه نيز نيازمند واردات شويم در حالي كه با حمايت از صنعت شكر در كشور ضمن حمايت از اين صنعت علوفه دام‌ها نيز تامين مي‌شد.

وي همچنين با اشاره به عدم تناسب رشته‌هاي دانشگاهي با بازار كار گفت: زماني كه ارتباط ميان آموزش در دانشگاه‌ها و بازار كار وجود نداشته باشد بايد فرد فارغ‌التحصيل به دنبال آموزش و مهارت ديگر باشد.

وي با بيان اينكه فارغ‌التحصيلان دانشگاهي نبايد توقع ورود به سازمان‌هاي دولتي را داشته باشند افزود: دستگاه‌هاي دولتي ديگر كشش جذب نيروهاي انساني جديد را ندارند زيرا اضافه شدن نيرو به سازمان‌هاي دولتي باعث ايجاد مشكلاتي براي جامعه مي‌شود.

جهرمي ادامه داد: بايد دولت را كوچك، پويا، منعطف و كارآفرين كنيم تا مشكلي از مشكلات مردم را حل كند و بعضي تصدي‌ها را به بخش خصوصي واگذار كرد چراكه واگذاري بعضي تصدي‌ها به بخش خصوصي باعث جهش اقتصادي در كشور مي‌شود.

وي با تاكيد بر فرهنگسازي در موضوع كارآفريني گفت: بايد از الگوهاي نمونه كارگري، كارفرمايي، زنان سرپرست خانوار و... قدرداني شوند تا جامعه بداند كه الگوهايي وجود دارد؛ ضمن آنكه ديگران براي ما الگوهاي تحميلي و غربي كه به درد جامعه و خانواده نمي‌خورد، تجويز نشود.

وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به وجود الگوهاي بسيار در جامعه ادامه داد: الگوهاي زيادي در زمينه كارآفريني در كشور وجود دارد كه بايد آنان را به مردم شناساند.

وي با تاكيد بر تبديل تهديدها به فرصت در كشور خاطرنشان كرد: بايد فرصت‌سوزي در جامعه را به فرصت‌سازي و تهديدها را به فرصت تبديل كرد چراكه جامعه‌اي در دنيا پيشرفت مي‌كند كه تهديدها را به فرصت تبديل كند.

جهرمي همچنين با تاكيد بر كارآفريني افزود: كارآفريني مختص به اقتصاد نيست و شامل تمامي بخش‌هاي كشور مي‌شود ضمن آنكه با اسلام نيز تاكيد فراواني به اين مقوله دارد.

وي با اشاره به جايگاه بالاي كارگر در كشور اضافه كرد: كارگري كردن ضعف و ناشي از ناتواني افراد نيست چنانچه سرگذشت اين افراد را مطالعه كنيد مي‌بينيد كه از كارگري به كارآفريني رسيده‌اند.

جهرمي با الگو دانستن كارآفرينان در كشور خاطرنشان كرد: خوشبختانه سرگذشت كارآفرينان نمونه كشور جمع‌آوري شده است و قرار است در آينده نزديك به صورت كتاب درآيد.

انتهاي پيام//

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن