تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812769937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش: 20 درصد دانش آموزان در مقطع اول دبيرستان مردود مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير آموزش و پرورش: 20 درصد دانش آموزان در مقطع اول دبيرستان مردود مي شوند
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 20 درصد از دانش آموزان در مقطع اول دبيرستان مردود مي شوند، گفت: اشكالي در اين زمينه متوجه معلم و دانش آموزان نيست، بلكه كتاب ها و برنامه ريزي ها داراي اشكال هستند.
به گزارش ايسنا، حاجي بابايي در مراسم نواختن "گلبانگ انقلاب"، با بيان اينكه تمام كتب درسي تغيير كرده و به سمت تفكر، خلاقيت و نوآوري مي روند، اظهار كرد: در سال هاي آينده، كتاب هاي مقطع دوم ابتدايي تغيير و مقطع ششم ابتدايي تدوين مي شود و اين كتاب ها رنگ و بوي فلسفي مي گيرند و اين به اين معني است كه كتاب هاي درسي مفاهيم را در قالب داستان تعريف مي كنند تا به ذهن دانش آموزان شكل دهند.
وي در ادامه به شش ساله شدن مقطع ابتدايي اشاره كرد و گفت: به اين ترتيب دانش آموز 12 ساله اي كه از اين مقطع خارج مي شود، فونداسيونش محكم شده و بعيد است مواضع فكري اش در مقاطع بالاتر حتي مقطع دانشگاه، تغيير كند.
حاجي بابايي با اشاره به دانش آموزان دبستان رفاه نيز گفت: دانش آموزاني كه در مقطع چهارم دبستان چادر به سر دارند در راهنمايي، دبيرستان و حتي دانشگاه تغيير نمي كنند و اگر هم تغيير كنند، اين تغييرات ناچيز است.
وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برخي مشكلات موجود در آموزش و پرورش تصريح كرد: اگر همه كارهاي فرهنگي رها شوند و تنها به آموزش و پرورش پرداخته شود، مشكلات و مسايل فرهنگي كشور حل مي شود، چرا كه در حال حاضر آموزش و پرورش در اين زمينه به علت فقدان سرمايه گذاري كافي مشكلاتي دارد و ديگر متوليان امور فرهنگي تلاش مي كنند تا كارهايي كه در آموزش و پرورش انجام شده است را به انجام برسانند. حاجي بابايي افزود: 70 درصد مشكلات موجود مديريتي هستند و مردم مشكلي ندارند و تحول در آموزش و پرورش به اين معناست كه برخي جاهايش به طور كامل عوض مي شوند.
وزير آموزش و پرورش در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر 53 هزار و 700 مدرسه در كشور وجود دارد، با اعلام هوشمند شدن 20 هزار مدرسه تا پايان خرداد سال آينده، گفت: هوشمندسازي مدارس نه از سر ذوق و خوشحالي و اختيار، بلكه از روي اضطرار است.

الزام مدارس به برگزاري كلاس هاي جبراني براي دانش آموزان ضعيف

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از تصويب دستورالعمل جديدي براي مدارس مبني بر «الزام شناسايي دانش آموزان با پايه تحصيلي ضعيف و برگزاري كلاس هاي جبراني» در جلسه روز گذشته اين شورا خبر داد.
مهندس مهدي نويد ادهم در گفت وگو با ايسنا، گفت: در راستاي استقرار نظام جديد آموزشي (3 3 6) وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل هاي جديدي را براي اجراي بهتر اين نظام در نظر گرفته است.
وي افزود: براي تقويت دانش آموزان ابتدايي، بايد تدابير لازم اتخاذ شود تا اين دانش آموزان با بنيه علمي قوي بتوانند وارد مقاطع بالاتر شوند.
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش تصريح كرد: بر اساس يكي از بند هايي كه در قالب دستورالعمل در شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب شد، مدارس ملزم به شناسايي و تقويت دانش آموزان با پايه علمي ضعيف هستند و بايد بتوانند پس از شناسايي، در بازه زماني مشخص، از طريق برگزاري كلاس هاي جبراني و فوق برنامه، ضعف درسي دانش آموزان را جبران كنند.
نويد ادهم تاكيد كرد: تمام مدارس بر اساس اين مصوبه، ملزم به برگزاري كلاس هاي فوق برنامه هستند تا دانش آموزان را در فرآيند تحصيلي و بر اساس برنامه ها و اهداف تحول بنيادين به ويژه نظام جديد 3 3 6 همراهي و آماده كنند.
وي درباره رتبه بندي مدارس نيز گفت: اين دستورالعمل نيز در دست بررسي شوراي عالي آموزش و پرورش است و براي عملياتي شدن نيازمند فرآيندهايي است كه بايد طي شود.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن