تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821058840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيرزادگان در گفتگو با مهر :طرحهاي مقطعي راهگشاي ترافيك تهران نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيرزادگان در گفتگو با مهر :طرحهاي مقطعي راهگشاي ترافيك تهران نيست
عضو شوراي بين المللي بررسي خسارات ناشي از ترافيك گفت: مشكل ترافيك تهران با طرحهاي مقطعي و بدون كار كاشناسانه حل نمي شود، براي ترافيك تهران بايد برنامه ريزي منسجم و دقيق داشته باشيم.

دكتر محمد پيرزادگان كارشناس ارشد ترافيك و عضو شوراي بين المللي بررسي خسارات ناشي از ترافيك در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان مطلب بالا افزود: اينكه پليس در قالب طرحهاي ضربتي چند روزي با رانندگان متخلف برخورد مي كند و با توقيف اتومبيل آنها را تنبيه مي كند طرح كارساز و اثرگذاري نيست.

طرح تشديد برخورد با تخلفات معاينه فني و ورود به محدوده زوج و فرد از 5 دي ماه سال جاري آغاز شده و هم اكنون نيز ادامه داد. در اين طرح خودروهاي فاقد معاينه فني توقيف شده و با رانندگاني كه وارد محدوده طرح زوج و فرد مي شوند نيز برخورد مي شود.

پيرزادگان افزود: اگر قرار است برخورد با رانندگان متخلف صورت گيرد بايد در كنار آن فرهنگ سازي شده و تدابير تنبيهي و تشويقي درستي اعمال شود نه اينكه مانند برخي كشورهاي عربي با راننده متخلف برخورد شود.

در برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با رانندگان متخلف برخورد قهري و بسيار خشن مانند شكستن شيشه يا سوراخ كردن لاسيتك انجام مي گيرد و رانندگان از ترس به تخلف دست نمي زنند.

عضو شوراي بين المللي بررسي خسارات ناشي از ترافيك درباره تدابير تنبيهي و تشويقي رانندگان گفت: اگر گواهينامه فرد متخلف توقيف شده و حق رانندگي از او سلب شود و جريمه هاي سنگين براي آنها در نظر گرفته شود درصد تخلفات بسيار پايين مي آيد. اين كار در كشورهاي اروپايي مانند انگلستان نتيجه داده است.

بر اساس تحقيق در كشور انگلستان پس از اجراي طرح جريمه هاي سنگين حدود 20 درصد از تخلفات رانندگي كاسته شد.

به گفته اين كارشناس عمده راه حل ترافيك تهران از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده بدون جايگزيني و توسعه حمل و نقل عمومي بر اساس جمعيت است.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن