تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821133547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني: تكثر در كانديداهاي رياست جمهوري خوب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: علي لاريجاني: تكثر در كانديداهاي رياست جمهوري خوب است


كد خبر:3163

زمان انتشار:دوشنبه 14 بهمن 1387 - 17:37:46

Print نسخه چاپي

درخواست نمايندگان آمريكا در حال برسي است

سياست > احزاب و تشكل ها - رئيس مجلس شوراي اسلامي تكثر در كانديداهاي رياست جمهوري را خوب دانست كه براي برگزاري انتخابات پرشور مثبت است.

به گزارش خبرآنلاين علي لاريجاني در دومين نشست مطبوعاتي اش در پاسخ به پرسشي در رابطه با انتخابات با بيان اينكه تكثر كانديداها به نفع انتخابات پرشور است افزود: چرا كه در اين صورت مردم مي‌توانند متناسب با سلايق‌شان افراد را انتخاب كنند، البته اين موضوع نيز حدي دارد اگر از حد آن بيشتر شود، شأن كار را نازل مي‌كند. آنچه در صحنه‌ انتخابات ايران مشاهده مي‌شود خارج از حد نيست، چه در جريان اصولگرا و چه در گروه اصلاح‌طلب.

لاريجاني افزود: هنوز شرايط به وضع منظمي نرسيده است، مي‌بينيد كه مدام مي‌گويند مي‌آييم و نمي‌آييم، هست، نيست. اين شرايط بايد به گونه‌اي باشد كه مردم بتوانند ذهن خود را متمركز كنند؛ از اين رو بايد صبر كرد تا آرايش صحنه‌انتخابات را مشاهده كرد.

درخواست نمايندگان آمريكا در حال برسي است
علي لاريجاني در مورد درخواست تعدادي از نمايندگان كنگره آمريكا جهت مذاكره با نمايندگان ايران گفت: اين درخواست در حال بررسي است، البته مسايل جديدي پيش آمده كه ما بايد آن را مورد توجه قرار بدهيم و كمي طول مي‌كشد كه به اين درخواست جواب بدهيم.

رئيس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي انتظارات ايران از اجلاس 1+5 گفت: فكر مي‌كنم تئوري 1+5 زماني كه متولد شد بسترهاي خوبي براي تحرك داشت اما برخي از افراد كه جنس‌شان قدري مخرب بود نگذاشتند همه‌ي ابعاد اين پديده بتواند در راستاي حل مساله‌ فعال باشد.

لاريجاني افزود: اكنون در شرايط متفاوتي هستيم، مي‌توان هم از ظرف 1+5 براي موضوع هسته‌ اي ايران استفاده كرد و هم ظرف‌هاي ديگر. مهم اين است كه بتوانيم ارزيابي دقيق‌تر و ديد دقيق‌تري داشته باشيم. در فراز و فرودهاي پيشين نكته‌اي بود كه تصور مي‌كردند در چارچوب اين گونه ظرف‌ها ايران بايد دست از دانش هسته‌يي خود بردارد من بارها در مذاكرات با 1+5 و سولانا نماينده‌ي آ‌نها عنوان كردم كه اين مسير، مسير چندان موفقي نيست.

علي لاريجاني خاطرنشان كرد: نمي‌گويم 1+5 هيچ دستاوردي نداشته بلكه برخي موضوعات در اين مسير براي طرفين روشنگر بود. هم‌چنين براساس موضوعاتي كه با سولانا مطرح شد بسياري ابهامات رفع شد. به نحوي كه اخيرا البرادعي گفت ما در حوزه‌ي غني سازي در ايران نظارت تامه داريم. اين يك دستاورد است. بايد گامي به جلو برداشت، اگر آنها مذاكرات را ادامه بدهند و از پيش‌شرط‌هاي بي‌ربط بي‌خاصيت صرف‌نظر كنند و دغدغه‌هايشان را سريع‌تر بگويند مي‌توان براي هر كدام راه علاجي پيدا كرد.

وي ادامه داد: چندين بار گفته شده كه آنها قبول دارند ايران جنبه تسليحاتي ندارد اما مي‌گويند نگراني‌مان اين است كه روزي شما به سمت سلاح برويد اگر واقعا همين دغدغه‌ي آنهاست، نحوه‌ي نظارت مي‌تواند به شكلي باشد كه نگراني مرتفع شود، اما اگر چيز ديگري است كه گاهي اين مطالب بروز مي‌كند و قصد اين است كه ايران از اين دانش صرف‌نظر كند بايد بگوييم كه اين ادعا براي ملت باهوش ايران كه با توان دانشمندانشان به اينجا رسيده‌اند نه حقوقي است و نه از نظر افكار عمومي پذيرفته شده است. من فكر مي‌كنم با پيدا كردن مسيري جديد كه در درون آن مذاكرات واقعي صورت گيرد دغدغه‌ها مي‌توان طرح و حل شود كه اين به نفع هر دو طرف است چرا كه از اين رهگذار مي‌توانند بهره‌هاي بيشتري ببرند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري نيز يادآور شد: ‌تحرك افراد پارلمان مي‌تواند جهت‌گيري‌هاي خاص را در شرايط مقتضي داشته باشد. براي مجلس فعلي هم كه ظرفيت خوب ديپلماتيك دارد چنين چيزي در قالب گروه‌هاي دوستي و غيره طراحي شده و برخي تحركات و مذاكراتي نيز صورت گرفته است. در برخي مطالب حساس روز نقش پارلمان‌ها به عنوان كاتاليزور مي‌تواند به دريافت صحيح‌تر و يافتن راه‌هاي مطلوب‌تر كمك كند.

آنها كه از ديپلماسي و مذاكره فرار كرده‌اند بايد خود را به ميز برسانند
لاريجاني در پاسخ به سوال يك خبرنگار خارجي كه از وي پرسيد آيا ايران منتظر حركتي ملموس از سوي آمريكا است و چه چيز مي‌تواند ايران را براي آمدن به ميز مذاكره با آمريكا تشويق كند، گفت: احتياجي نيست كه كسي ما را به ميز مذاكره دعوت كند بلكه آنها كه از ديپلماسي و مذاكره فرار كرده‌اند بايد خود را به ميز برسانند.

وي با اشاره به پيشينه‌ روابط ايران و آمريكا خاطرنشان كرد: حقوق ايران پايمال شده است، پس از پيروزي انقلاب اسلامي جنگ افروزي‌ها و مشكلات عديده‌اي براي ايران از اين مسير به وجود آمده است. حتي همين اخيرا در عراق برخي ديپلمات‌هاي ما را گرفتند - كساني كه خود طرفدار حقوق بشر هستند - رئيس جمهور جديد آمريكا بايد براي رفع مشكلاتي كه به دست خود به وجود آورده‌اند تلاش كند و گره‌ها را باز كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اگر اين امر اتفاق بيفتد اين نشان مي‌دهد كه عقلانيت جديدي در منطقه براي ايجاد صلح به وجود آمده؛ بهتر است به جاي تعارفات تصنعي در رسانه‌ها گام‌هايي عملي برداشت، چرا كه از اين طريق است كه شرايط تغيير مي‌كند.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي شود

كد خبر:3163

تاريخ درج خبر:دوشنبه 14 بهمن 1387 - 17:37:46

Print نسخه چاپي

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن