تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهداف همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي را تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اهداف همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي را تشريح شد
رئيس دانشگاه دفاع ملي به تبيين اهداف اين همايش پرداخت و گفت: از آنجايي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان خود بارها تاكيد كردند كه رمز و راز سرافرازي مسئولان و دست اندر كاران كشور فرهنگ جهادي است و روحيه و فرهنگ جهادي است كه مي تواند به عنوان گران ترين دست مايه و بهترين راه كار، ايران اسلامي از مشكلات برهاند و آن را به قله افتخار و عزت صعود دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران،ابراهيم حسن بيگي رياست محترم دانشگاه عالي دفاع ملي و رئيس "همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي" طي نشست خبري كه امروز صبح در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد به تبيين اهداف اين همايش پرداخت و گفت: از آنجايي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان خود بارها تاكيد ورزيدند كه رمز و راز سرافرازي مسئولان و دست اندر كاران كشور فرهنگ جهادي است و روحيه و فرهنگ جهادي است كه مي تواند به عنوان گران ترين دست مايه و بهترين راه كار، ايران اسلامي از مشكلات برهاند و آن را به قله افتخار و عزت صعود دهد.
وي در ادامه به ويژگي هاي فرهنگ جهادي اشاره كرد و گفت: ايمان و اعتقاد عميق، اخلاص در عمل و نيت، تلاش براي استقرار نظام ارزشي و اقامه دين ولايت مداري، پيگيري اهداف بنيادين انقلاب، درست كاري امانت اري و در محض الهي بودن، تكليف گرايي به جاي نتيجه گرايي،خدمت گذاري احيا و ميل به تمدن اسلامي تمركز اعمال بر تقرب الهي، توكل به حمايت الهي و بسنده كرن به او، عدم اعتقاد به وجود بن بست، ايثار گري كريمانه خود باوري در تامين خود كفايي خود ورزي و ارزش گرايي توامان انگيزش و همت والا ، شجاعت و اميد تعهد و مسوليت پذيري خلاقيت و نوآوري تقويت و تعالي منابع انساني مومن اعتماد زايي سازماني و ملي از مهمترين ويژگي هاي سرهنگ جهادي است.
رئيس دانشگاه دفاع ملي در ادامه به برخي از ويژگي هاي مديريتي جهادگران و فرهنگ جهادي اشاره كرد و گفت: مردمي كردن عمل جهادي، راه اندازي سازمان هاي چاوك پر تحرك و منعطف شرح صدر و پذيرش مخاطرات انطباق پذيري با شرايط سخت محيطي ظرفيت سازي و توسعه منابع تشويق و شور ملي را از مهمترين ويژگي هاي مديريتي جهادگران و فرهنگ جهادي خواند.
رئيس همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي در ادامه به مواردي كه به واسطه آن ويژگي هاي مديريتي را مي توان پياده سازي كرد اشاره كرد و گفت: كوشش هاي اقتصادي انسان همواره معطوف بر آن بوده كه حداكثر نتيجه را با كمترين امكانات و عوامل موجود به دست آورد اين تمايل را مي توان دستيابي به كارايي و بهره وري بالاتر ناميد.
بهره وري مفهويم جامع و در برگيرنده كارايي و اثر بخشي است كه افزايش آن به منظور ارتقا سطح زندگي رفاه آرامش و آسايش انسانها همواره مد نظر دست اندر كاران بوده است.
وي در ادامه افزود: در عمل حكومت ها با منابع ملي متنوع متعددي سر و كار دارند از منابع نساني گرفته تا منابع طبيعي معدني سوخت و منابع دانش كه همگي قابليت دارند تا با تدبير شدن به منابع مالي براي اصلاح امور جامعه به مصرف برسند.
اين استاد دانشگاه افزود: به رغم تنوع وجود منابع زياد پهناوري سرزمين تنوع اقليمي موقعيت بي نظير ژئوئكونوميكي مزيت برخورداري از منابع بي بديل انرژي و برخورداري كشور از جمعيت جوان و متخصص باعث شده تا ضعف و پايين بودن سطح بهره وري ملي در كشور و يا نرخ رشد اندك آن اهميت فزاينده يابد.
حسن بيگي افزود: در مجموع مي توان ادعا كرد كه هيچ پيشرفت و توسعه ملي و هيچ حركت اساسي مانند جهاد اقتصادي بي نياز از شناسايي ظرفيت هاي ملي و استفاده بهينه از منمابع ملي به عبارت ديگر ارتقا بهره وري ملي نيست رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي در ادامه گفت: آسيب شناسي اقتصاد ايران در مطالعات ممختلف نشان مي دهد چهار دسته اقدام اساسي براي حل مشكل بهره وري ملي و ارتقا آن ضروري است كه آن عبارتند از كارآمد سازي بخش عمومي، اصلاحات نهادي و ساختاري، توانمند سازي بخش خصوصي، اصلاحات فرهنگي و اجتماعي.
رئيس همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي در ادامه باهداف همايش اشاره كرد و گفت: مهمترين اهداف اين همايش بستر سازي و تلاش براي عملياتي كردن تدابير مقام معظم رهبري و ايجاد تحرك نشاط و پويايي در جامعه علمي در اين جهت تبيين مفهومي و ترسيم نقشه علمي (جهاد اقتصادي) تبيين الزامات و راه كارهاي آن تبيين موانع اساسي مرتبط با عملكرد كلي اقتصاد ملي در تبديل منابع به ثروت و رفاه عمومي ايجاد زمينه علمي برطرف كردن موانع جهاد اقتصادي در جهت اهداف سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران ايجاد همگرايي و تقويت هم افزايي در تلاش هاي پژوهشي در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهادي از مهمتري اهداف اين همايش عنوان كرد.
حسن بيگي در ادامه به برخي از محورهاي اصلي اين همايش نيز اشاره كرد و گفت: تبيين رويكرد جهاد اقتصادي در گفتمان مقام معظم رهبري الزامات بهبود محيط اقتصادي ملي در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهاد اقتصادي بهره گيري مطلوب از فرصت ها و مقابله موثر با تهديدات در محيط اقتصاد بين الملل در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهاد اقتصادي بهبود عملكرد بخش عمومي در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهاد اقتصادي اصلاحات ساختاري در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهاد اقتصادي اصلاحات نهادي در جهت ارتقا بهره وري ملي با رويكرد جهاد اقتصادي فرنگ سازي جهادي در جهت ارتقا بهره وري ملي تقويت و گسترش عدالت اجتماعي با رويكرد جهاد اقتصادي ارتقا بهره وري منابع و عوامل توليد با رويكرد هاد اقتصادي ارتقا بهره وري در بخش هاي اقتصادي با رويكرد جهاد اقتصادي از مهمترين محورهاي همايش جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي مي باشد كه در تاريخ 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.
وي در پايان به اين نكته اشاره كرد كه حدود 25 سازمان، نهاد و دانشگاه در اين همايش حضور دارند كه تا كنون تعداد 160 مقاله به دبير خانه واصل شده كه 52 عنوان از اين مقالات مورد تاييد قرار گرفته و سايت همايش براي دريافت چكيده ها و اصل مقالات همچنان باز است.

/ع2

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن