تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816003946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميدي به موفقيت پيمان جديد مالي براي حل بحران مالي اروپا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اميدي به موفقيت پيمان جديد مالي براي حل بحران مالي اروپا نيست
تهران- پيمان مهم و جديد مالي اتحاديه اروپا كه براي سرپوش نهادن بر كسري بودجه و بدهي دولتهاي اين قاره به تصويب رسيده، راه حلي كامل براي بحران مالي اروپا كه چشم انداز موفقيت اين قاره را مخدوش كرده، نيست.


به نوشته روز سه شنبه روزنامه واشنگتن پست، موج بدهي هاي روز افزون اين قاره كه تاكنون يك قرباني گرفته و عامل ورشكستگي دولت يونان بوده است، سايه سنگين خود را بر سر ساير كشورهاي اروپايي هم افكنده و شماري از آنها را تا مرز عدم توانايي در بازپرداخت بدهي هايشان سوق داده است. اقتصادهايي كه روزي اقتصادهايي توسعه يافته قلمداد مي شدند، امروز درگير نابساماني و آشفتگي هاي مالي توانفرسايي شده اند. خطر سرايت اين بيماري لاعلاج مرزهاي اروپا را هم در نورديده و كشورهاي آمريكايي و آسيايي راه هم دچاردر هم گسيختگي كرده است.

پيمان جديد مالي اتحاديه اروپا كه روز دوشنبه به تصويب رسيد، با مخالفت و عدم همراهي انگليس و جمهوري چك همراه بود.

انگليس مي گويد كه حاكميت ملي خود را قرباني مصلحتهاي پيمان اروپا نمي سازد و با اين اتحاديه در تحريم خودكار كشورهايي كه از محدوديتهاي بدهي تجاوز مي كنند همراه نخواهد شد. جمهوري چك هم اعلام كردكه مطمئن نيست اين پيمان جديد در پارلمان و ديوان عالي كشور به تصويب برسد.

بسياري از مقامات و اقتصاددانان اروپايي هم عقلايي و خردگرا بودن اين پيمان را زير سوال برده اند. صاحب نظران با غير ضرور خواندن اين پيمان توجيهشان اين است كه رهبران اروپايي پيش از اين هم كسري بودجه سنگين دولتها را ممنوع اعلام كرده اند و تاكيد اتحاديه اروپا همواره بر رشد اقتصادي بوده است تا انضباط مالي.

اشاره "مارتين شولتز" رئيس پارلمان اروپا هم در روز دوشنبه در اجلاس رهبران اتحاديه اروپا، بر رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال براي بيكاران بود. شولتز رهبر حزب سوسيال دمكرات آلمان نيز هست.

در اجلاس روز دوشنبه، رهبران اروپايي همچنين سازوكارهايي را براي ايجاد اشتغال و اجتناب از تامين بودجه براي تجارتهاي خرد و متوسط اعلام كردند.

صاحب نظران سياسي معتقدند كه انضباط مالي عامل كافي براي موفقيت نيست و بايد كارهاي بيشتري در زمينه رشد اقتصادي و اشتغال به انجام برسد.

اعلاميه رشد اقتصادي اتحاديه اروپا كه روز دوشنبه مطرح شد، سرشار از طرح هايي براي آموزش به جوانان و هموار ساختن راه جذب آنها به بازار كار و وعده هايي براي يافتن راههايي جديد براي رونق اقتصادي تجارتهاي خرد بود.

همه اين طرحها را دولتهايي ارائه كرده اند كه خود ماههاست درگير يافتن راه حلي براي همين مشكلاتند كه در بروكسل طرح شد. سرفصلهاي پيمان جديد مالي اتحاديه اروپا سال گذشته مطرح شده بود.

تصويب اين پيمان يك بار ديگر قدرت تاثيرگذاري روزافزون آلمان بر امور اتحاديه اروپا را به اثبات رساند. از سال 2008 كه قاره اروپا گرفتار بحران اقتصادي شد و سرچشمه آن "وال استريت " بود، سايه نفوذ آلمان بر قاره اروپا سنگين شد و اين تاثيرگذاري از تابستان گذشته با بروز بحران بدهي دولتهاي اروپايي به بيشترين حد خود رسيد.

ريشه اين اقتدار، اقتصاد مبتني بر صادرات و رو به رشد فزاينده آلمان است. دولت آلمان همه بدهي هاي خود را تحت كنترل درآورده و در بعد سياسي نيز ميراث شوم جنگ جهاني دوم در حال محو شدن است.

"آنگلا مركل" صدر اعظم محافظه كار آلمان از دولتهاي اروپايي خواسته است كه با رعايت انضباط مالي، كسري بودجه و استقراض دولت براي تامين اين كسري بودجه را تحت كنترل درآورند.

آلمان همواره بسته محرك مالي براي كمك به نجات مالي كشورهايي مانند يونان وساير كشورهاي آشوب زده مالي در جنوب اروپا در دستش بوده است، اقدامي كه با مخالفتهاي جدي در وادي سياست آلمان مواجه شده است.

به اعتقاد اقتصاددانان اروپايي، پيمان جديد اتحاديه اروپا براي محدود ساختن بدهي و كسري بودجه دولتها، مشتمل بر قاعده ايست كه منعكس كننده رابطه معكوس ميان بدهي و كسري بودجه است يعني بدهي بايد كاهش يابد اما كسري بودجه بيشتر مجاز است.

هر كشوري كه از اين قاعده تخطي كند، تحت يك سازوكار اصلاح كننده با جريمه هايي روبرو خواهد شد.

اين پيمان به رغم مخالفت دو كشور انگليس و جمهوري چك، به محض آنكه به تصويب 12 كشور عضو اتحاديه برسد، به مورد اجرا در خواهد آمد. اما كشورهاي اروپايي روش كار ملي متفاوتي با يكديگر دارند. اگر ساير كشورها اين پيمان را به تصويب نرسانند آيا پيمان قابل اجرا خواهد بود؟

به عنوان نمونه ايرلند پيشنهاد برگزاري همه پرسي براي تصويب پيمان را داده است. در مورد فرانسه هم، سناي اين كشور كه در كترل سوسياليستهاست مخالف پيمان است.

انتخابات رياست جمهوري فرانسه در پيش است و در دو مرحله در روزهاي 22 آوريل و 6 مه /3 و 17 ارديبهشت / برگزار خواهد شد. "فرانسوا اولاند" از حزب سوسياليست فرانسه و رقيب اصلي "نيكولا ساركوزي" رئيس جمهور فرانسه از مخالفان پيمان جديد اروپاست و پيشنهاد داده است اين پيمان بار ديگر به مذاكره گذارده شود.

مترجمام**1591**1423

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30790490

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن