تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاهره و رياض، رقيب ديروز و شفيق امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قاهره و رياض، رقيب ديروز و شفيق امروز
تهران - با توجه به اتخاذ سياست هاي راهبردي جديد ميان مصر و عربستان در خصوص حملات ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه ، اين روزها مشاركت سران دو كشور در حمايت از اين جنايت تاريخي آشكار تر شده است.


به گزارش سه شنبه شب گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، عمليات سرب روان ارتش صهيونيستي هفتم ديماه در شرايطي آغاز شد كه شب قبل از حمله "حسني مبارك" رييس جمهوري مصر ميزبان " تسيپي ليوني " وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي بود.
"ملك عبدالله" پادشاه عربستان نيز در حاشيه نشست اخير گفت وگوي اديان در نيويورك بر سر يك ميز شام با "شيمون پرز" رييس رژيم صهيونيستي جام در جام زدند.
سران مصر و عربستان نه تنها از مردم بيگناه نوار غزه كه متحمل بمباران هاي شديد صهيونيست ها و قرباني انواع جنگ افزارهاي متعارف و غيرمتعارف آنها شده اند، حمايت نكردند بلكه با كمال تاسف در نشستي كه از سوي امير قطر براي حمايت از مردم غزه برگزار شده بود نيز شركت نكردند و بدين وسيله همسويي خود را با سران تل آويو در سركوبي ملت فلسطين نشان دادند.
اينك كه نبرد تروريستي 22 روزه در پي مقاومت مبارزان حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني با عقب نشيني نيروهاي صهيونيستي متوقف شده است ، اين احتمال وجود دارد كه هر آن صهيونيست هاي مورد حمايت برخي كشورهاي غربي و عربي دست به ناداني ديگري بزنند. حيرت انگيزتر آنكه درهمين حال سران مصر و عربستان در صدد تقويت جبهه خود عليه مخالفان سياست سازش اعراب با اسراييل هستند.
در اين رابطه، "عمرو موسي" دبيركل مصري اتحاديه عرب روز يكشنبه راهي رياض شد تا با استفاده از نفوذ خود موجب تقويت هر چه بيشتر مصر و عربستان كه در گذشته به عنوان رقيب به يكديگر نگاه مي كردند و همواره هر يك داعيه پدر عربي را براي ديگر كشورهاي جهان عرب سر مي دادند، شود.
ديروز دوشنبه نيز وزيران امور خارجه مصر و عربستان سعودي دست در دست يكديگر به طور غيرمنتظره، عازم امارات عربي متحده شدند و در خصوص تحولات جاري در منطقه و كسب نيرو و طرفدار بيشتر براي جبهه خود بامقامات اين اميرنشين به گفت وگو پرداختند..
گزارش ها حاكي است كه "احمد ابوالغيط" ، وزير امور خارجه مصر نشستي را كه قرار بود ساعت 13:30دقيقه به وقت محلي (11به وقت گرينويچ) با "رابرت سري " فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در خاورميانه داشته باشد، لغو كرد و از طريق هواپيماي اختصاصي وزير خارجه عربستان عازم ابوظبي شد..
اين سفر در حالي صورت مي گيرد كه حسني مبارك، رييس جمهوري مصر، محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين و سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان سعودي پيش از ظهر ديروز دوشنبه كه در آن احمدابوالغيط نيز حضور داشت، نشست سه جانبه‌اي برگزار كردند.
اين نشست با هدف آنچه "دستيابي به توافقي درباره آتش‌بس در نوار غزه و برقراري آشتي ملي در ميان گروه‌هاي فلسطيني " خوانده شد، برگزار شد.
به هرروي با توجه به رايزني ها و سفرهاي مقامات مصر و تشكيلات خودگردان به پايتخت هاي مختلف عربي بايد در روزهاي آينده منتظر رخداد ديگري در صحنه بين الملل عربي باشيم زيرا دو رقيب ديروز و شفيق امروز در عمل سناريوي تازه اي در سر مي پرورانند.
صوير**1502**1895

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن