تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تصويري - تشريحي/آبشار شيخ علي خان كوهرنگ در حال يخ زدن/ تشكيل قنديلهاي نيم متري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصويري - تشريحي/آبشار شيخ علي خان كوهرنگ در حال يخ زدن/ تشكيل قنديلهاي نيم متري
آبشار شيخ علي خان كوهرنگ در حال يخ زدن/ تشكيل قنديلهاي نيم متري
شهركرد - خبرگزاري مهر: آبشار شيخ علي خان شهرستان كوهرنگ در ميان انبوه برف در حال يخ زدن و تبديل شدن به يك جاذبه زيباي گردشگري است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختياري كه در بخش مركزي كوههاي زاگرس واقع است ازشمال و شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان و از جنوب به كهكيلويه و بوير احمد و از شمال غرب به استان لرستان محدود است و به علت ماهيت كوهستاني مرتفع وقرار داشتن درمسير بادهاي مديترانه اي، داراي بارشهاي نسبتا زيادي است كه ريزشهاي جوي وبرف و باران منشا سرشاخه هاي رودخانه هاي كارون وزاينده رود هستند.

منطقه چهارمحال بختياري با اقليم متنوع داراي جاذبه هاي گردشگري است و شهرستان كوهرنگ ازجمله شهرستانهاي چهارمحال بختياري است كه به دليل چشمه سارهاي متعدد چون چشمه ديمه، چشمه سرداب، چشمه مرواريد، چشمه آب معدني كوهرنگ و ديدنيهاي طبيعي همچون تونل كوهرنگ، آبشار شيخ علي خان، دشت لاله واژگون، پيست اسكي و .... شهرت بسيار دارد.

درفصل زمستان بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان به بيش ازچهار و پنج متر مي رسد كه باعث به وجود آمدن يخچالهاي دائمي مي شود وهمچنين وجود اين مقداربرف باعث مي شود درفصل زمستان مسافران زيادي براي اسكي كردن به كوهرنگ سفر و در تابستان ازچشمه ها وغاريخي اين منطقه ديدن كنند.

آبشار شيخ عيخان يكي از مناطق بكر و ديدني شهرستان كوهرنگ است در فصلهاي مختلف سال داراي زيباييهاي خاص خود است.

اين آبشار در كنار روستاي شيخ عليخان قرار دارد.

آبشار شيخ علي خان واقع در 88 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد كه اين آبشار و دشت و تپه هاي اطراف آن يكي از مكان هاي زيبا و ديدني اين استان به شمار مي آيد.

در حال حاضر سرماي كوهرنگ موجب يخ زدن آب بسياري از چشمه هاي اين شهرستان كه دبي آب آنها كم است شده وبرف و يخبندان جاده هاي خاكي و جاده هايي كه تردد در آنها كم است را فرا گرفته است.

آبشار شيخ عليخان يكي از جاذبه هاي زيباي شهرستان كوهرنگ محسوب مي شود كه به علت ضعف در معرفي اين پتانسيل گردشگري براي بسياري از مردم ناشناخته مانده است.

آبشار شيخ عيلي خان در فصل بهار و تابستان زيبايي خاص خود را دارد و هم اكنون در فصل زمستان در حال تبديل شدن به يك جاذبه زيباي طبيعي است.

سردي هوا موجب شده آب قسمتي هاي از اين آبشار يخ بزند و زيبايي حيرت انگيزي را در كنار فروريختن آب ايجاد كند.

ساخته شدن قنديلهاي يخي سفيد رنگ منظره زيبايي را ايجاد كرده كه ارتفاع بسياري از اين قنديلها به بالاتراز نيم متر مي رسد.

فروريختن آب درزمينه سفيد رنگ ايجاد شده از سفيدي برف همراه با قنديلهاي يخي زيبايي غير قابل توصيفي را در اين منطقه ايجاد كرده است.

خالي بودن منطقه از گردشگر

در ميان اين همه زيبايي در اين منطقه نكته اي كه به چشم مي آيد خالي بودن منطقه از گردشگر است.

عدم معرفي مناسب اين آبشار موجب شده كه گردشگران كمي به اين روستا مراجعه كنند اين در حالي است كه اين آبشار مي توانست به محلي پر از گردشگر شود و ايجاد اشتغال و درآمد براي اين منطقه تبديل شود.

........................................................

گزارش و عكس: سيد محمد رضا موسوي

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن