تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال حذف 5 فيلم شاخص ازجشنواره فجر


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: احتمال حذف 5 فيلم شاخص ازجشنواره فجر
به گزارش مهر، محمد خزاعي كه در ارتباط تلفني با برنامه "هفت" حضور پيدا كرده بود ضمن تشريح جزئيات آيين افتتاحيه جشنواره سي‌ام آخرين آمار فيلم‌هاي رسيده به جشنواره را اعلام كرد.

به گفته دبير جشنواره مطابق با اعلام قبلي، شب گذشته (7 بهمن‌ماه) آخرين مهلت ارسال كپي نهايي آثار به دبيرخانه بوده‌است كه از ميان 64 فيلم راه‌يافته به بخش‌هاي مختلف، تنها 40 فيلم كپي نهايي ارائه كرده‌، 12 فيلم نسخه ديجيتال به جشنواره رسانده‌ و 10 فيلم هنوز تحويل جشنواره نشده‌اند.

خزاعي در ارتباط با سرانجام اين آثار گفت: براي اين 10 فيلم طبق جلسه‌اي كه داشتيم و به‌دليل اصرار برخي فيلمسازان تصميم بر آن شد كه تا روز يكشنبه هم به عوامل اين آثار مهلت دهيم. اما اگر تا آن تاريخ هم نسخه اين آثار به جشنواره نرسد از جدول نمايش حذف خواهند شد.

دبير جشنواره سي‌ام تأكيد كرد: از ميان 10 فيلم نرسيده، طبق پيگيري‌ها پيش‌بيني مي‌كنم 5 فيلم كه اتفاقاً از فيلم‌هاي شاخص جشنواره هم در ميانشان هست تا روز يكشنبه هم آماده نشوند و همين‌جا اعلام مي‌كنم كه در اين صورت اين آثار هم حذف خواهند شد.

خزاعي در پاسخ به اين سوال كه آيا به جاي فيلم‌هايي كه به موقع آماده نشوند آثار ديگري جايگزين خواهند شد يا خير گفت: قطعاً در بخش مسابقه سينماي ايران هيچ فيلم ديگري اضافه نخواهد شد اما در بخش "آينه سينماي ايران" فيلم "زندگي خصصي آقا و خانم ميم" در ليست انتظار قرار دارد و در صورت نرسيدن يكي از فيلم‌هاي اين بخش جايگزين خواهد شد. فيلم "پريناز" هم در صورت اعمال اصلاحات مي‌تواند در همين بخش جايگزين فيلم‌هاي نرسيده شود.

افتتاحيه‌اي متفاوت

محمد خزاعي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در برنامه "هفت" به جزئيات افتتاحيه جشنواره سي‌ام اشاره كرد و گفت: مراسم افتتاحيه جشنواره روز 12 بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد. در اين تاريخ از ساعت 17 درهاي اصلي سالن باز مي‌شود و كليه عوامل فيلم‌هاي حاضر در جشنواره با تشريفات خاصي كه در نظر گرفته شده‌است وارد سالن مي‌شوند.

دبير جشنواره جزئيات بيشتري از اين بخش كه يادآور مراسم فرش قرمز جشنواره‌هاي جهاني است، ارائه نكرد و به اين بسنده كرد كه: ابن برنامه در راستاي احترام به مخاطبان سينماي ايران در نظر گرفته شده تا عوامل با نظم و برنامه‌ريزي خاصي در مراسم افتتاحيه حضور يابند و از كليه اهالي رسانه و علاقمندان دعوت مي‌كنيم در اين برنامه ويژه در محوطه باز تالار وحدت حضور به هم رسانند تا پوشش مناسبي از اين بخش در رسانه‌ها داشته باشيم.

خزاعي ادامه داد: پس از ورود مدعوين ساعت 18 درهاي سالن بسته و رإس ساعت 18:30 سال نوي سينماي ايران با آغاز رسمي افتتاحيه جشنواره سي‌ام تحويل خواهد شد. در برنامه افتتاحيه هم كه كارگرداني آن را محمد حميدي‌مقدم برعهده دارد برنامه‌هاي ويژه‌اي خواهيم داشت.

دبير سي‌امين جشنواره فيلم فجر همچنين از داوري داريوش فرهنگ و فريدون جيراني در بخش بين‌‌الملل جشنواره خبر داد.

در ادامه اين بخش از برنامه "هفت" پس از پخش گزارشي از ديدار وزير ارشاد و معاون سيماي سازمان صدا و سيما، فريدون جيراني گفت: ابوالقاسم طالبي كارگردان فيلم سينمايي "قلاده‌هاي طلا" در تماسي با برنامه اعلام كرد اين فيلم هيچ مشكلي از ناحيه جشنواره ندارد و به دليل برخي مشكلات خارج از سينما احتمال دارد به جشنواره سي‌ام نرسد.

فراستي: فيلم "جدايي..." در راستاي تفكر تحريم است

اما از ديگربخش‌هاي جالب توجه برنامه شب گذشته اظهارات مسعود فراستي درباره توفيقات اخير فيلم سينمايي "جدايي نادر از سيمين" در سطح جهاني بود. هرچند فريدون جيراني در ابتداي برنامه "هفت" مانند هفته گذشته اين دست‌آورد را به اصغر فرهادي و خانواده سينماي ايران تبريك گفته بود اما فراستي ضمن نقد اين فيلم اساسا هرگونه خوشحالي بابت آن را نادرست و ناشي از توهم خواند.

اين منتقد سينمايي گفت: هر چند در اين مورد براي فيلمساز خوشحالم اما براي سينماي ايران نه؛ به نظر من جشنواره‌هاي سينمايي - هنري در فرنگ و به طور خاص اسكار اساساً جشنواره‌هايي سينمايي نيستند. هرچند فرق اسكار با جشنواره‌هايي چون كن و برلين در اين است كه بيشتر نظر به صنعت سينما دارد آن هم البته در بخش داخلي، در بخش خارجي اصلاً اينگونه نيست و اهداي جوايز كاملاً سياسي است.

وي افزود: در مورد فيلم فرهادي هم توهم نداشته باشيم كه آن‌ها با اهداي اين جايزه قدرداني هنري از ما كرده‌اند. برخلاف رقابت‌هاي علمي و ورزشي معتقدم جوايز سينمايي به خصص در يكي دو دهه اخير با خط‌دهي سياسي برگزار مي‌شوند.

فراستي با اشاره به مطلبي كه درباره فيلم اصغر فرهادي در يكي از سايت‌‌هاي خارجي مبني‌بر ساخت اين فيلم بدون مجوز از سمت دولت ايران، گفت: اين يك دروغ محض است اما همين تصور براي تجليل از اين فيلم نشان دهنده سويه سياسي اين جوايز است.

وي ادامه داد: به عقيده من فيلم "جدايي نادر از سيمين" جداي از اينكه آن را فيلم خوبي نمي‌دانم، فيلمي در راستاي تفكر تحريم ايران است و تصوير چركي كه از ما ارائه مي‌دهد دقيقاً تصوير مطلوب آن وري‌ها از ما است.

در ادامه برنامه "هفت" فيلم سينمايي "اخلاقتو خوب كن" بعنوان فيلم هفته مورد نقد و بررسي قرار گرفت و در نشست كارشناسي پايان برنامه با حضور اكبر نبوي و شهريار بحراني مسئله داوري در جشنواره فيلم فجر مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

از بخش‌هاي جالب برنامه ديشب پخش گزارشي به بهانه افتتاح شبكه نمايش تلويزيون بود كه در بخش‌هايي از آن فيلم آرشيوي از جلسه‌اي با حضور برخي سينماگران پيش از انقلاب پخش شد. در اين نشست چهره‌هايي چون محمدعلي فردين و عباس شباويز حضور داشتند كه به اظهارنظر دربار به بن‌بست رسيدن سينماي ايران (در ابتداي سال 57) پرداختند.

طبق اعلام فريدون جيراني ويژه‌برنامه‌هاي "هفت" براي جشنواره سي‌ام فيلم فجر از چهارشنبه اين هفته آغاز خواهد شد و هر شب ساعت 24 تا 3 بامداد روي آنتن خواهد رفت.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن