تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصميمات جديد براى فولاد در سايه نوسانات نرخ ارز


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تصميمات جديد براى فولاد در سايه نوسانات نرخ ارز
عضو كارگروه فولاد با اشاره به تمهيدات جديد دولت براى بازار فولاد در سايه نوسانات نرخ ارز، گفت: محدوديت فروش فولاد به اشخاص حقيقى، ضوابط خريد فولاد از فولاد خوزستان و شروط عرضه دو برابرى آن در بورس كالا از جمله اين تمهيدات است. شهرام ميرآخورلو در گفتگوبا مهر در خصوص جديدترين تصميمات دولت براى تنظيم بازار فولاد و محصولات فولادى بعد از نوسانات نرخ ارز گفت: از آنجايى كه ۵۰ درصد نياز كشور از طريق واردات تامين مى شود، افزايش نرخ ارز براى افرادى كه عملا از ارز مرجع استفاده نكردند، باعث شد كه سهم قيمتى آنها بر روى ساير قيمت هاى بازار آزاد نيز اثرگذار باشد و عليرغم اينكه بورس كالا، روند طبيعى خود را طى مى كند، ما شاهد افزايش قيمت در بخشى از بازار باشيم.
تمهيدات ويژه براى كنترل تاثير قيمت فولاد بر مسكن
عضو كارگروه فولاد افزود: از سوى ديگر، افزايش قيمت مسكن نيز در ماههاى اخير در برخى مناطق باعث شد كه مولفه هاى تاثيرگذار در ساخت مسكن نيز با توجه به فشار قيمتى ناشى از نوسانات نرخ ارز، رشد داشته باشند؛ بر اين اساس دولت براى مديريت كردن اين بخش از بازار، ضمن اينكه به انبارهاى واحدهاى توليدى فشار آورده كه موجودى در اختيار خود را تخليه كرده، هزينه هاى انباردارى را بالا برده است تا موجودى ها در قالب انباشت كالا و احتكار وجود نداشته باشد. ميراخورلو افزود: محصولات فولادى و سيمان از جمله اقلامى هستند كه از زاويه دولت، ضرورت عرضه آنها تعيين شده است و بر اين اساس، لفظ احتكار نيز به اين محصولات تعلق مى گيرد؛ بنابراين نبايد موجودى واحدهاى توليدى و توزيعى به حدى باشد كه احساس شود موضوع انباشت كالا به قصد تضييع حقوق مصرف كنندگان صورت گرفته است. البته سازمان حمايت نيز از اين زاويه، با آنها برخورد مى كند. وى ادامه داد: اقدام بعدى دولت، تلاش براى تسرى قيمت كشف شده در بورس كالا به مصرف كننده نهايى است كه بر اين اساس، تمامى مولفه ها و پارامترها اعم از حمل و نقل، خواب سرمايه، سود عمده فروشى و خرده فروشى را مدنظر قرار گرفته است و اين افزايش قيمت بر روى قيمت هاى بورس كالا اضافه شده و در نهايت سقف قيمت هر محصول مثل ميلگرد، تيرآهن و ورق مشخص و به عرضه كنندگان و بازرسان، اعلام شده است. مديركل دفتر كالاهاى فلزى و معدنى سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: اين قيمت ها براى بازرسان در سازمان هاى صنعت، معدن و تجارت تعيين و ابلاغ شده و به طور قطع، با هر كسى كه بيشتر از اين قيمت، محصولات را عرضه كند برخورد تعزيرى از زاويه گرانفروشى صورت مى گيرد.
ديوار تعرفه اى ۱۰ تا ۱۵ درصدى براى فولاد
ميرآخورلو اطمينان داد: در اين زمينه مشكل خاصى وجود ندارد و روند قيمت هاى جهانى فولاد نيز باثبات است؛ بنابراين هر اتفاقى كه رخ مى دهد، درونى است. البته بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه تغييرات نرخ ارز عملا يك ديوار تعرفه اى در حد ۱۰ تا ۱۵ درصدى براى آن بخشى از واردات فولاد كه از نرخ ارز مرجع استفاده نمى كرد، ايجاد شده بود كه طبيعى است برخى اين گرانى را به مصرف كننده تحميل مى كردند. وى اظهار داشت: دولت اجازه نخواهد داد كه فشارهاى ناشى از نوسانات نرخ ارز باعث شود كه افزايش قيمت براى بخش پروژه هاى عمرانى يا مسكونى اتفاق بيفتد.
ضوابط جديد دولت براى خريد و فروش فولاد در بورس
وى در تشريح ضوابط دولت براى خريد و فروش فولاد و محصولات فولادى در بورس كالا گفت: تمام تلاش سازمان حمايت و مصرف كنندگان و توليدكنندگان اين است كه قيمت محصول حتما بر اساس قيمت شمش پايه گذارى شود؛ به خاطر همين هم تلاش شده تا روند افزايش عرضه شمش از سوى فولاد خوزستان در بازار اتفاق افتد. ميرآخورلو ادامه داد: تا ماه گذشته، سهم عرضه فولاد خوزستان در بورس ۲۰ درصد بود كه طى مصوبه كارگروه فولاد، اين سهم به ۳۰ درصد افزاش يافته است و البته قرار بر اين است كه هر كسى كه در بورس كالا، شمش را از فولاد خوزستان تحويل مى گيرد، به ميزان دو برابر آن را در بورس كالا عرضه داشته باشد. ميرآخورلو همچنين از تمهيد ديگر دولت در بازار فولاد خبرداد و گفت: فروش فولاد به اشخاص حقيقى نيز محدوديت دارد و هم اكنون ۱۰۰ درصد وجه قبل از تحويل كالا بايد پرداخت شود. وى افزود: پارامترهاى موثرى در نظر گرفته شده است تا تقاضاى كاذب از سطح بازار خارج شود.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن