تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820924025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجاه هزار يتيم در كشور نياز به حامي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پنجاه هزار يتيم در كشور نياز به حامي دارند
بيرجند - خبرنگار اطلاعات: مديركل دفتر امور ايتام كميته امداد كشور از زير پوشش بودن 250 هزار يتيم در كشور خبر داد و گفت: 50 هزار يتيم در سطح كشور حامي ندارند.

حميد احمدي در بجنورد تصريح كرد: در حال حاضر يتيماني كه حامي ندارند بيشتر در استان‌هاي خراسان‌جنوبي، خوزستان، هرمزگان، لرستان، كردستان، ايلام، كرمان و سيستان و بلوچستان ساكن هستند.‌

وي در خصوص حاميان ايتام اظهار داشت: 350 هزار حامي، ايتام را در كشور پوشش داده‌اند و شمار حاميان خارج از كشور نيز 15هزار نفر است كه از 40 كشور كمك‌هاي خود را ارسال مي‌كنند.

مديركل دفتر امور ايتام كميته امداد كشور از كمك 420 ميليارد ريالي حاميان به ايتام زيرپوشش اين نهاد در سال گذشته خبر داد و افزود: اين رقم نسبت به سال 85 بيش از 60 درصد رشد دارد و پيش‌بيني مي‌شود امسال نيز اين كمك‌ها رشد 30درصدي داشته باشد.

وي از شناسايي 25 هزار يتيم در كشور عراق خبر داد و گفت: چهار هزار حامي ايراني و عراقي‌هاي مقيم ايران از آنها حمايت مي‌كنند.

او در مورد اقدامات اين نهاد در بخش زنان سرپرست خانوار خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 95 درصد زنان سرپرست خانوار روستايي كشور زير پوشش قرار دارند.

وي با بيان اين كه 53 درصد از زنان سرپرست خانوار كشور سالمند هستند و 61 درصد آنان نيز به تنهايي زندگي مي‌كنند، خاطرنشان كرد: 78 درصد زنان زير پوشش به علت فوت همسر، 11 درصد به‌علت طلاق، سه درصد به علت زنداني بودن همسر و شش درصد نيز به علت بيماري‌ها، معلوليت و ساير موارد، سرپرست خانوار شده‌اند.

احمدي تاكيد كرد: در راستاي برنامه‌هاي حمايتي كميته امداد و در قالب طرح بيمه‌هاي اجتماعي زنان سرپرست خانوار پارسال و امسال 143 هزار نفر در سطح كشور زيرپوشش اين بيمه قرار گرفتند.

وي جايگاه زنان سرپرست خانوار در بحث‌هاي حمايتي امداد را جايگاهي مهم بيان كرد و افزود: اين نهاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در بخش اجتماعي و تربيت فرزندان، جلوگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي و مشكلات روحي و رواني خانواده‌ها، تامين نيازهاي اساسي، اشتغال و خودكفايي آنان را با جديت دنبال مي‌كند.





شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن