تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر:وابستگي به غرب مهم‌ترين علت مخالفت دانشجويان با رژيم گذشته بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر:وابستگي به غرب مهم‌ترين علت مخالفت دانشجويان با رژيم گذشته بود
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر گفت: وابستگي به غرب و به‌خصوص به آمريكا، مهم‌ترين علت مخالفت دانشجويان با شاه و رژيم منحوس پهلوي بود.


سيد علي موسوي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خرمشهر افزود: در حقيقت انقلاب اسلامي ايران را دانشجويان اداره كردند و تحت رهبري حضرت امام خميني (ره) اين انقلاب را به‌وجود آوردند.
وي اظهار داشت: دانشجويان نقشي سرنوشت‌ساز و انكارناپذيري را به‌عنوان حامي اصلي در طول انقلاب داشتند و با هوشياري و ذكاوت خود آن را به ثمر نشاندند.
رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر ادامه داد: در نهضت‌ها و انقلاب‌هاي ديگر نيز كمتر انقلابي را مي‌بينيم كه دانشجويان در آن نقشي نداشته باشند و توطئه‌هايي كه توسط ايادي و دشمنان مطرح مي‌شود به وسيله دانشجويان خنثي مي‌شود كه نمونه بارز آن تسخير لانه جاسوسي آمريكا است كه مركز توطئه‌هاي آن زمان آمريكا بر عليه انقلاب بود.
موسوي مهم‌ترين دليل مخالفت دانشجوبان با شاه و رژيم پهلوي را وابستگي كشور به غرب خواند و اضافه كرد: وابستگي كه دولت طاغوت به غرب داشت، موجب شد كه جوانان و به‌‌ويژه دانشجويان كشور اين وضع را تحمل نكرده و به مخالف با شاه برخيزند.
وي خاطرنشان‌كرد: در حالي‌ كه يك جوان ايراني مي‌تواند پژوهشگر، عالم و مخترعي بزرگ باشد، اين وابستگي كه استعمار ايجاد كرده بود باعث شده بود دانشجويان از هر نوع حركت پژوهشي، علمي و نوآوري محروم باشند.
رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده دولت نهم در دانشگاه پيام نور خرمشهر افزود: در دولت نهم تاكنون بيش از 20 رشته تحصيلي در قالب علوم پايه انساني و مهندسي به رشته‌هاي قبلي دانشگاه اضافه شده است.
موسوي اضافه كرد: اين رشته‌ها شامل مهندسي فناوري و اطلاعات، مهندسي صنايع و مهندسي كشاورزي كه در شش گرايش اقتصاد كشاورزي، آب و خاك، محيط زيست و مديريت آباداني روستا است.
رئيس دانشگاه پيام نور خرمشهر ديگر رشته‌هاي جديد را فيزيك ‌هسته‌اي، زمين‌شناسي زيست گياهي، شيمي محض، آمار، ادبيات انگليسي، الهيات در فقه و مباني علوم قرآن و حديث، ‌تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه بيش از 2 هزار دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند، گفت: بيش از 70 درصد دانشجويان دانشگاه، بومي خرمشهر و آبادان بوده و مابقي نيز از شهرهاي شادگان، ‌اهواز، بندر امام و ماهشهر هستند.
انتهاي پيام/ر20

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن