تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811381472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر رئيس جمهور به عسلويه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سفر رئيس جمهور به عسلويه
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان براي افتتاح فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي و مجتمع پتروشيمي جم بزرگترين توليدكننده الفين جهان صبح امروز تهران را به مقصد عسلويه ترك كرد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا؛ غلامحسين نوذري وزيرنفت دكتر محمود احمدي نژاد را در اين سفر همراهي مي كند.

توسعه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي به منظور توليد روزانه 50 ميليون متر مكعب گاز طبيعي تصفيه شده جهت تزريق به شبكه سراسري، 80 هزار بشكه ميعانات گازي جهت صادرات، توليد يك ميليون تن اتان در سال جهت مصرف پتروشيمي، يك ميليون و 500 هزارتن درسال گازمايع ( LPG) و 400 تن در روز، گوگرد جهت صادرات برنامه ريزي شده است.

دوسكوي دريايي جهت بهره برداري از 24 حلقه چاه باامكان افزايش تا 30 حلقه، دو رشته خط لوله 32 اينچ و دو رشته خط لوله 5 / 4 اينچي هر يك به طول 105 كيلومتر و پالايشگاه گازي خشكي به ظرفيت فرآورش دو ميليارد فوت مكعب در روز (روزانه 50 ميليون متر مكعب) در اين فازها احداث شده است.

ميدان گازي پارس جنوبي يكي از بزرگترين منابع گازي مستقل جهان است كه بر روي خط مرزي مشترك ايران و قطر در خليج فارس و به فاصله 100 كيلومتري ساحل جنوبي ايران قرارگرفته است.

وجود گاز در اين ميدان درسال 1369 با حفر اولين چاه اكتشافي در اين ميدان و براساس نتايج حاصل از لرزه نگاري مورد تاييد قرار گرفت .

وسعت اين ميدان 9700 كيلومتر مربع بوده و بخش متعلق به ايران 3700 كيلومتر مربع است و بر اساس آخرين برآوردهاي انجام شده ذخيره در جاي اين بخش حدود 14 تريليون مترمكعب برآورد گرديده كه معادل 8 درصد ذخاير گازي جهان و 50 درصد ذخاير گازي شناخته شده كشورست.

با توجه به وسعت اين ميدان، توسعه آن درفازهاي مختلف مطابق بابرنامه هاي پنج ساله توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و با هدف تامين تقاضاي روبه رشد گاز طبيعي اعم از مصارف داخلي كشور و تزريق آن به ميادين نفتي به منظور صيانت از مخازن و همچنين صادرات گاز در دستور كار شركت ملي نفت ايران قرار گرفته است.

مجتمع پتروشيمي جم بزرگترين توليدكننده الفين جهان با ظرفيت توليد يك ميليون و 321 هزارتن اتيلن درسال، از منحصر به فردترين مجتمع هاي پتروشيميايي در ايران وخاورميانه است كه اجراي اين پروژه درچنين مقياسي دستاوردي مهم درصنعت پتروشيمي كشور محسوب مي شود.

اين طرح با هدف افزايش درآمد مالي كشور، توسعه صادرات و محصولات پليمري و افزايش سهم ايران در بازار جهاني، استفاده بهينه از منابع نفت و گاز كشور، ارتقاي دانش فني و افزايش توان توليد داخل كشور احداث شده است.

استفاده از تكنولوژي هاي روز و انتخاب ظرفيت ها در مقياس جهاني نيز از جمله مواردي است كه در طراحي و ساخت ساير واحدهاي توليدي مجتمع مدنظر قرار گرفته است.

در راستاي اهداف و سياست هاي خصوصي سازي در كشور، واگذاري 5 / 24 درصد سهام پتروشيمي جم به شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري و 8 / 25 درصد به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي صورت گرفته است.

همچنين 100 درصد واحد اتيلن اكسايد و اتيلن گلايكول ها به شركت خصوصي فرسا شيمي و 51 درصد از واحد پلي پروپيلن به شركت صدرا (پتروشيميران) واگذار شده است .

اين مجتمع پتروشيمي در اواخر سال 1386 به بهره برداري تجاري رسيد و اكنون با ظرفيت بالا ي 70 درصددرمدارتوليدقرارداردنزديك به 90 درصدمحصولا ت توليدي اين شركت پتروشيمي به صادرات اختصاص دارد.

براساس برنامه ريزي ها ايران درسال 1394 (پايان برنامه پنجم توسعه) به مقام اول توليد اتيلن در بازار خاورميانه مي رسد.

همچنين شركت فرساشيمي نيز باهدف توليد انواع اتيلن گلا يكول نيز در همين روز به بهره برداري خواهد رسيد.
اين طرح كه با مشاركت 100 درصدي بخش خصوصي احداث شده است ظرفيت توليدسالا نه 440 هزارتن اتيلن گلايكول و 256 هزارتن اتلين را داراست.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن