تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820972496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصويب واگذاري ‌٥/١ ميليارد تومان به معاونت فرهنگي شهرداري مشهد؛ عضو شورا: سينماوتئاتر نمي‌خواهيم، معابر آسفالت شود شهردار: حق نداريم بودجه مناطق راجابه‌جا كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تصويب واگذاري ‌٥/١ ميليارد تومان به معاونت فرهنگي شهرداري مشهد؛ عضو شورا: سينماوتئاتر نمي‌خواهيم، معابر آسفالت شود شهردار: حق نداريم بودجه مناطق راجابه‌جا كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

شوراي اسلامي شهر مشهد، لايحه اصلاح و متمم بودجه سال 1387 شهرداري اين شهر را با انجام تغييراتي تصويب كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، اعضاي شوراي شهر مشهد در شصت و يكمين جلسه علني اين شورا به بررسي نظريه كميسيون‌هاي برنامه و بودجه و امور اداري، فرهنگي و اجتماعي و نيز كميسيون فني و عمران در خصوص اصلاح و متمم بودجه سال 87 شهرداري مشهد پرداختند.

در بررسي ميزان هزينه‌هاي در نظر گرفته شده سال 87 معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد كه يك ميليارد و 600 ميليون تومان تعريف شده بود، دكتر غلامرضا خواجي، عضو شوراي شهر مشهد با انتقاد از واگذاري چنين بودجه‌اي به معاونت مذكور، گفت: اين معاونت و سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد داراي مديريتي قوي براي دريافت اين مقدار بودجه نيستند.

وي اظهار كرد: با وضعيت نامناسبي كه اين دو نهاد دارند، حتي اگر پول هم به آنها بدهيد، نمي‌توانند درست خرج كنند.

خواجي با طرح اين سوال كه طي اين برنامه، معاونت فرهنگي چگونه مي‌خواهد 600 ميليون تومان را در عرض 4 ماه براي خلق آثار هنري خرج كند، تصريح كرد: به جاي واگذاري يك چنين پولي به اين دو نهاد، بهتر است آن را به منظور ايجاد آسفالت در مناطق محروم خرج كنيد.

به گزارش ايسنا، منطقه خراسان، مهندس سيدمحمد پژمان، شهردار مشهد نيز در پاسخ به اين انتقاد خواجي گفت: متاسفانه در حال حاضر توجه به مسايل فرهنگي در كشور بسيار كم شده است و معتقدم نبايد فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر فعاليت شهرداري‌ها را در حوزه فرهنگي فراموش كنيم.

وي ادامه داد: شهر فقط جوي و جدول و خيابان نيست و تمامي فضاهاي فرهنگي متعلق به خود مردم است.

وي ادامه داد: هم‌اكنون در منطقه‌اي مانند بلوار سجاد كه جزو بهترين مناطق شهر مشهد است، پياده‌روهايي وجود دارد كه به لحاظ كف سازي بسيار خراب است و اين به دليل آن است كه عده‌اي از مردم با حضور خود و زندگي در مناطق حاشيه‌اي شهر باعث شده‌اند تا خرجشان از بودجه مربوط به مناطق بالاي شهر تامين شود.

شهردار مشهد با تاكيد بر اينكه حق نداريم بودجه‌ و حقوقي كه مردم يك منطقه‌ براي ايجاد رفاه و آسايش خود هزينه مي‌كنند را جا به جا كنيم، افزود: اين رويه درست نيست كه در جايي از شهر مردم در هزينه‌هاي جاري شهر سهيم شوند و همكاري كنند اما ما به جاي خدمات‌دهي به آنان براي مناطقي ديگر هزينه كنيم.

پژمان همچنين با انتقاد از نظريه كميسيون برنامه و بودجه مبني بر اينكه از اين پس شهرداري مشهد حق پرداخت وجهي به نشريه شهرآرا براي درج آگهي و آموزش‌هاي شهروندي را ندارد نيز اظهار داشت: شهرداري نيازمند اطلاع‌رساني به مردم است و از ضروريات شهرنشيني، اطلاع داشتن مردم از نحوه خدمات رساني به آنهاست.

وي تاكيد كرد: داشتن رسانه‌اي كه فعاليت‌هاي شهري را منعكس كند، از لوازم مديريت شهر است.

خواجي، عضو شوراي شهر مشهد نيز خطاب به پژمان گفت: شما كه مي‌گوييد رهبر معظم انقلاب به شهرداري‌ها اعلام كرده‌اند در فعاليت‌هاي فرهنگي وارد شويد، چرا از تاكيد ايشان مبني بر توجه ويژه به مناطق نابرخوردار صحبتي نمي‌كنيد؟

وي تصريح كرد: كميسيون مشاركت‌هاي كلان اقتصادي شهرداري مشهد بيشترين و مناسب‌ترين پروژه‌ها را در مناطق برخودار شهر ايجاد مي‌كند، لذا معتقدم با اين روند است كه مناطق نابرخوردار ايجاد مي‌شوند و در واقع خود ما اين مناطق را با سياست‌هايمان به وجود مي‌آوريم.

عضو شوراي شهر مشهد خطاب به شهردار اين شهر،گفت: شما در خصوص مناطق برخوردار، بودجه‌ها را به علاوه ويژه اعمال كنيد، استفاده از بودجه‌هاي نواحي شمالي و مرفه شهر را براي مناطق نابرخوردار نمي‌خواهيم.

خواجي همچنين با اشاره به تصميم شهرداري مبني بر ارائه مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون تومان به معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري، اظهار داشت: كسي در اين كشور مخالف كار فرهنگي نيست اما عملكرد و وضعيت اين معاونت ثابت كرده كه از عهده اين كار برنمي‌آيد.

وي با تاكيد بر اينكه در حدود 2 سال گذشته معاونت فرهنگي شهرداري مشهد حتي يك گزارش ساده به شورا ارائه نكرده است، خاطر نشان كرد: با اين شرايط چگونه به آنها اطمينان مي‌كنيد و مي‌خواهيد چنين پولي را به آنها بدهيد.

محسن داودآبادي، ديگر عضو شوراي شهر مشهد نيز با انتقاد از عملكرد معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهدگفت: در مشهد سينما و تئاتر نمي‌خواهيم، به جاي آن خيابان هاي محل زندگي مردم محروم را آسفالت كنيد.

وي ادامه داد: به عنوان مثال اكنون اهالي شهرك حجت براي چند اتوبوس مانده‌اند و در جلسه‌اي كه چندي پيش با آنها داشتم، مي گفتند ما را از دست سگ‌هاي اين منطقه نجات دهيد و حتي اگر شده براي رفت وآمد در اين منطقه يك درشكه اختصاص دهيد.

وي با تاكيد بر اين كه در بودجه سال آينده شهرداري مشهد، بايد اولويت با مناطق نابرخوردار باشد، ادامه داد: بايد حاشيه را آباد كنيد، مردم اين مناطق متخلف نيستند بلكه از شدت فقر به آنجا رفته‌اند.

داود آبادي گفت: بسياري از آنان انسان‌هايي هستند كه به نان شب خود هم محتاج مي‌باشند و حتي پول ندارند تا شهرداري خيابان محل زندگي شان را آسفالت كند.

وي خطاب به شهردار مشهد گفت: بودجه را براي چه كاري تصويب مي‌كنيد، چرا توازن را در شهر ايجاد نمي‌كنيد.

به گزارش ايسنامنطقه خراسان،غلامرضا بصيري‌پور، ديگر عضو شوراي شهر مشهد نيز با بيان اينكه در دين گفته شده آن كسي كه بالا نشسته از بركت وجود محرومان است، ادامه داد: با شرايط موجود 100 سال ديگر هم ادامه بدهيد محرومان به شرايط مناسب نمي‌رسند.

وي همچنين در خصوص ارائه مبلغ يك ميليارد تومان به نشريه شهرآرا از سوي شهرداري براي درج آگهي و آموزش هاي شهروندي نيز اظهار داشت: اين وظيفه نشريه شهرآرا است كه براي شهرداري كار كند، چرا كه از نام شهرداري استفاده مي‌كند.

اسماعيل مفيدي، نايب رييس شوراي شهر مشهد نيز خطاب به معاون اداري مالي شهردار مشهد، گفت: شما به چه حقي با شهرآرا قرارداد بسته‌ايد.

وي اضافه كرد: انجام هزينه براي نشريه‌اي كه به درد نمي‌خورد ، اتلاف منابع است و مردم نمي‌خوانند، كار مناسبي نيست.

وي تاكيد كرد: پيشنهاد مي دهم شهرداري امتياز اين نشريه را به بخش خصوصي بفروشد.

به گزارش ايسنا، در نهايت و پس از انجام بررسي هاي لازم،شوراي شهر مشهد ضمن تصويب لايحه اصلاح و متمم بودجه سال 87 شهرداري مشهد با پرداخت مبلغ يك ميليارد تومان از سوي شهرداري به نشريه شهرآرا براي درج آگهي و آموزش هاي شهروندي مخالفت كرد و قرار شد شهرداري براي انجام اين امور از امكانات ساير روزنامه ها استفاده كند.

پس از تصويب اين لايحه،خواجي عضو شوراي شهر مشهد گفت: اشكال ندارد، بودجه را به معاونت فرهنگي و اجتماعي بدهيد ولي بعد ما مي‌دانيم و اين معاونت.

لازم به ذكر است شوراي شهر مشهد امروز همچنين ضمن موافقت با اصلاح و متمم بودجه سال 87 سازمان بازيافت و تبديل مواد و نيز بودجه سال 87 و 86 سازمان ميادين ميوه و تره‌بار و ساماندهي مشاغل شهري، شهرداري مشهد را مكلف كرد نسبت به انجام مطالعاتي در خصوص اهداف، سياست‌ها و ضوابط نامگذاري معابر و ميادين، خيابان‌ها، كوچه‌ها و بوستان‌ها اقدام و نتيجه را طي لايحه‌اي به شوراي شهر ارايه نمايند.

ضمن اينكه شهرداري موظف شد نسبت به تسريع در ارائه لايحه اي پيرامون نام‌ گذاري معابر مشهد به نام شهيد عماد مغنيه و غزه و نيز شناسايي معابر بدون نام اقدام و همچنين نسبت به تغيير نام خيابان ايرج‌ميرزا با سرعت فعاليت كند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن