تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در هفدهمين جشنواره رازي احمدي نژاد: دولت از همه فعاليت‌هاي تحقيقاتي براي تبديل كشور به يك مرجع علمي حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: در هفدهمين جشنواره رازي احمدي نژاد: دولت از همه فعاليت‌هاي تحقيقاتي براي تبديل كشور به يك مرجع علمي حمايت مي‌كند
رييس جمهور گفت: مي‌توانيم به سرعت به مرجع علمي در جهان تبديل شويم در اين راستا دولت به طور كامل از كليه اقدامات و فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي حمايت خواهد كرد.


به گزارش سرويس سياسي برنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد در هفدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي كه در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شد با تقدير از محققان، پژوهشگران و برگزار كنندگان اين جشنواره گفت: جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي نشان ديگري از حركت علمي پرشتاب ملت ايران و جامعه پژوهشي و علمي كشور است.

رييس جمهور گفت: سرعت حركت علمي در كشور بسيار مناسب است ولي با اين وجود ظرفيت علمي، استعدادها و توانمندي هاي موجود در كشور بيش از اينهاست كه بايد به آن پرداخته شود.

دكتر احمدي نژاد سلامت را يكي از اركان اصلي سعادت انسان و جامعه دانست و اظهار داشت: هيچ نعمتي با نعمت سلامتي برابري نكرده و سلامت مقدمه هر اتفاقي است كه قرار است براي انسان بيفتد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه در حوزه سلامت كارهاي بسياري صورت گرفته اما تا رسيدن به يك تحول و جامعه كاملا سالم از لحاظ جسمي و روحي فاصله زيادي داريم خاطر نشان كرد: در بخش تغذيه، بهداشت و راهنمايي هاي گوناگون از قبل تولد تا پايان زندگي در اين دنيا كارهاي بسياري مانده كه در اين خصوص مسوولان حوزه بهداشت و درمان كشور بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه دامنه توجه به اين حوزه ها به خصوص حوزه تغذيه توسعه پيدا كند چرا كه پايه بسياري از بيماري ها تغذيه نامناسب است.

رييس جمهور رعايت بهداشت را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: اگر قرار است در زمينه تحقيقات و پژوهش تمركزي وجود داشته باشد بايد وزنه تحقيقات به سمت تحقيق بر روي بهداشت و تغذيه مردم باشد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه در حوزه شيوه هاي درمان و دارو در سالهاي بعد از انقلاب و به خصوص طي چند سال اخير پيشرفت ها و دستاوردهاي بسيار مناسبي حاصل شده است، گفت: شايد تا ده سال گذشته افراد زيادي از كشور براي درمان به كشورهاي ديگر مهاجرت مي كردند اما امروز تقريبا در نقطه صفر قرار داريم و حتي در برخي از بخش ها نيز براي درمان از ساير كشورها ميهمان مي پذيريم كه اين اتفاق مباركي است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه جامعه پزشكي و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه در حوزه درمان تمامي دستاوردهاي روز بشر را در اختيار داشته باشيم، گفت: شيوه هاي درمان در دنيا متنوع بوده و بسياري از دستاوردهاي پزشكي نوين است و ما بايد همه اين دستاوردها را در اختيار داشته باشيم و علاوه بر آن بايد به شيوه هاي درماني خودمان كه توسط دانشمندان و متخصصان داخلي و روش هاي ابتكاري ابداع شده است نيز توجه ويژه اي داشته باشيم و تلاش كنيم در حوزه درمان به نقطه اي برسيم كه همگام بلكه جلوتر از سطح دنيا باشيم.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه در 3-2 سال اخير 25 تا 30 هزار نفر براي درمان وارد كشور شده اند اظهار داشت: درمان در ايران عالمانه تر، مطمئن تر و ارزان تر بوده ضمن اينكه هر كس به اين سفر مي كند مسافرت او در حقيقت سفري علمي و فرهنگي خواهد بود.

رييس جمهور با بيان اينكه مي توانيم به مرجع جهاني در حوزه درمان تبديل شويم، به اقدامات مناسب، در بخش دارو و توليد داروهاي جديد در داخل كشور اشاره كرد و گفت: امروز با توجه به اينكه نوع بيماري ها در دنيا پيچيده تر مي شود، به داروهاي نوتركيب و موثرتر به خصوص در درمان بيماري هاي صعب العلاج نياز داريم كه بايد در اين مسير با سرعت بيشتر حركت كنيم.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: امروز عزم و همت بالايي در بخش پزشكي كشور جاريست و بايد به جايگاهي برسيم كه بيماري‌هايي وجود نداشته باشد كه راه درمان آن را در اختيار نداشته باشيم.

رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه 25 تا 40 درصد هزينه ها براي واردات 5 درصد دارو و تجهيزات در كشور هزينه مي‌شود، گفت: علاوه بر اينكه بايد ارتباط و مراوداتي در حوزه تجهيزات و دارو ميان كشورها وجود داشته باشد اما در برخي بخش ها كه تحت فشار بوده و يا رفتارهاي غيرانساني باعث عدم دسترسي ما به برخي داروها و تجهيزات مي شود بايد خودمان دست به كار شده و تلاش كنيم آنها را در داخل توليد كنيم.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه ابداع و توليد تجهيزات پيشرفته اي كه توسط جوانان كشور صورت گرفته با نمونه هاي خارجي آن برابري مي‌كند، اظهار داشت: تحقق تمامي اين اهداف در سايه پژوهش و تحقيق است چرا كه هر ميزان كار تحقيقاتي و پژوهش جدي گرفته شود و علمي تر و مرتبط با نيازهاي داخلي سازمان‌دهي گردد، به دستاوردهاي بهتري خواهيم رسيد.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت با همه توان خود از پژوهش و تحقيقات در كشور حمايت مي كند گفت: البته دولت برنامه هاي گسترده تري در زمينه تحقيقات و پژوهش در كشور داشت اما به خاطر آنكه مسير برنامه ريزي كشور در يك نهاد و قوه متمركز نيست و نظرات مختلفي در اين رابطه اعمال مي شود نتوانستيم به تمام اهداف برسيم و اي كاش مي توانستيم تمامي بودجه هاي تحقيقاتي را به وزارتخانه مربوط بدهيم تا به صورت هدفمند از طرح ها و ابداعات پشتيباني شود.

دكتر احمدي نژاد افزود:دولت در راستاي حمايت از طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشي بودجه وزارت بهداشت را كه ده درصد بودجه هاي تحقيقاتي به آن تعلق مي گيرد را به گونه اي افزايش مي دهد تا 20 درصد بودجه‌هاي تحقيقاتي كشور به اين وزارتخانه اختصاص يابد.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه بايد به گونه اي عمل كنيم كه در دنيا سرآمد باشيم، گفت: مطمئن هستم در يك برنامه پنج ساله مي توانيم به قطب درمان و داروي منطقه خاورميانه تبديل شويم و اين دور از دسترس نيست.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: زماني كه بسياري از كشورهاي غربي هيچ چيزي براي ارائه نداشتند بسياري از دستاوردهاي علمي در ايران توسط دانشمندان به اثبات رسيده بود، اما متاسفانه در دوره اي انسان هاي حقيري كه به زور به ملت ايران تحميل شده بودند، غفلت كردند و شخصيت ، استعدادها ، عدالت خواهي، آزادي طلبي ملت ايران را تحقير و علم و فناوري را در اين كشور سركوب كردند و باعث شدند كه كشور ما در بسياري از زمينه ها از ساير كشورها عقب بيفتد اما هنوز علم بشر نامحدود است و ما تازه در نقطه صفر قرار داريم و بايد تلاش كنيم به سرعت در اين زمينه به پيشرفت هاي متعالي دسترسي پيدا كنيم چرا كه مي توانيم قطب علمي دنيا باشيم و تجربه نشان داده هر جا عزم راسخ و تصميم استواري وجود داشته باشد، موفقيتي به دنبال آن به وجود مي آيد.

رييس جمهور تصريح كرد: مكتب پزشكي حاكم در دنيا كه ما نيز از آن تبعيت مي كنيم مباني خاصي دارد و براساس مباني شناختي از انسان پايه گذاري شده و بسياري از اقدامات از جمله تحقيقات، پژوهش ها ، روش هاي درمان ، جراحي ها و ساخت مراكز درماني بر پايه آن علم است كه بايد با سرعت هم ادامه پيدا كند اما ما نبايد تنها به اين موارد اكتفا كنيم و خود را به يك مكتب خاص محدود كنيم چرا كه در مكاتب طبي رشته ديگري هم از جمله طب سنتي ايراني وجود دارد كه نبايد خود را از آنها محروم كنيم.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه مباني بسياري از دستاوردهايي كه امروز در دنيا به عنوان تاثير روان بر جسم دست يافته اند و آن را مطرح مي كنند در طب سنتي ما وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت بايد بخش خاصي را به طب سنتي ايراني – اسلامي اختصاص دهد و دانشمندان و اساتيد ما در دانشگاه ها همزمان با نوآوري هايي كه در علم پزشكي دنيا به وجود مي آيد بايد به داشته هاي خودمان نيز اهميت دهند و با حفظ ويژگي هاي مثبت مكتب پزشكي – جهاني براي طب سنتي خودمان نيز نظام مجزايي در نظر بگيرند.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ميان نگاه و فرهنگ ملت ايران به پزشكي و طبابت و فرهنگ حاكم در دنيا تفاوت هاي بسياري وجود دارد، گفت: در نگاه مادي حاكم بر دنيا سعادت هر انسان برابر است با بهره مندي بيشتر او از مواهب مادي و كمال هر كس مساوي بهره مندي مادي بيشتر است و در حقيقت مسابقه اي در جهان است كه معيار اصلي در همه ارزيابي ها بازدهي مالي خواهد بود و همه چيز حتي تعليم و تربيت به تجارت تبديل شده است ؛ اما نگاه و فرهنگ ما بر اين باور است كه سعادت و كمال هر فرد در خدمتگزاري به ديگران و گذشت از منافع شخصي براي ديگران است.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: در نگاه غربي و همراه با آن نگاه حمله به كشورها و تجاوز و كشتار سعادت به شمار مي رود اما از ديدگاه ما انساني سعادتمندتر است كه رفاه خود را در رفاه ديگران مي بيند و بيشتر به جامعه خدمت مي كند.

رييس جمهور با بيان اينكه طبابت در كشور ما موضوع مقدسي بوده تا جايي كه به طبيت حكيم هم مي گفتند ، اظهار داشت : اگر طبابت تبديل به تجارت شود جامعه هيچ گاه به سعادت نخواهد رسيد چرا كه به واسطه اين تجارت حلقه هايي براي كسب منافع بيشتر شكل مي گيرد كه هرگز به نفع مردم نبوده و متعلق به ايران و اسلام هم نيست و بايد نسبت به آن در آموزش ها ، محيط هاي كاري و نظام پزشكي كشور مراقبت بسياري صورت گيرد.

دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه بايد مباني خودمان را در متون درسي و دانشگاهي طراحي كنيم، گفت: بايد به لحاظ اخلاقي و فرهنگ طبابت براي دنيا الگو باشيم چرا كه طبيب و پزشكي كه با نگاه انسان محور كار خود را انجام مي‌دهد، اثر كار او هم بيشتر خواهد بود و در غير اين صورت و اعمال نگاهي اقتصادي به پزشكي به جايي مي رسيم كه نظام پزشكي كشور موجب تحميل هزينه هاي بسيار به مردم و آسيب زدن به سلامت مردم است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه زماني به سعادت مي رسيم كه آحاد جامعه به فكر سعادت ديگران باشند و زماني اين مهم محقق مي شود كه براي اين هدف جايگاهي درخور و شايسته ايجاد شود، اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم سيستم پزشكي ما به سمتي برود كه حيات آن مبتني بر وجود بيمار و بيماري هاي صعب العلاج باشد و اين نگاه متفاوت است با نگاهي كه در جهان ميكروب و ويروس را براي فروش داروها منتشر مي كند و برخي ديگر نيز با اهداف سياسي نسل يك ملت و سلامت يك ملت را نابود مي‌كنند.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: امروز اين سوال وجود دارد كه چرا ويروس هاي كشنده از جمله ويروس «اچ آي وي» كه در جهان منتشر شده و بسياري از به اصطلاح صاحب نظران راه انتقال آن را بي بندوباري اخلاقي مي دانند ، در مراكز اصلي بي بند و باري وجود نداشته اما در برخي قاره ها و كشورها به وفور ديده مي شود؟ مسلم است كه قاره آفريقا بايد غارت شود و لازمه آن اين است كه مردم اين كشورها بايد در بيماري ، فقر ، عقب افتادگي و درگيري باشند تا متوجه نشوند ثروت آنها چگونه غارت مي شود و مسئولان اين كشورها نيز به دليل سرگرم بودن با اين مسائل بعضاً از غارت كشورشان مطلع نيستند.

دكتر احمدي نژاد افزود: قدرت طلبان و مستكبران بيماري توليد مي كنند تا بتوانند دارو و تجهيزات خود را بفروشند.

رييس جمهور با اشاره به اينكه فرهنگ ملت ايران نسبت به ساير نقاط جهان تفاوت هاي بسياري مي‌كند، گفت : در تاريخ ما قهرمانان و اسطوره ها كساني هستند كه بيشتر به جامعه خدمت كرده و خود را فداي كشور و ملت كردند و پاك و خدمتگزار بودند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه كارها و اقدامات خوبي در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته كه نمونه اي از آن در جشنواره رازي به نمايش درآمد، اظهار داشت: شبكه درمان و سلامت ما گسترش بسيار خوبي دارد و خدماتي كه امروز به مردم ارائه مي شود در 200 سال گذشته بي نظير است كه بايد با سرعت و قوت ادامه يابد.

رييس جمهور با تاكيد بر گسترش حداكثري تحقيقات در كشور گفت : بايد دستاوردهاي جهان را به سرعت بومي كرده و در خدمت سلامت و بهداشت مردم از آنها استفاده كرد.

دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر حمايت از نخبگان و محققين جوان كشور خاطر نشان كرد: نبايد هيچ مانعي براي ورود و همكاري نخبگان و برگزيدگان جوان در جشنواره رازي و ساير جشنواره ها با دانشگاه ها وجود داشته باشد.

رييس جمهور تاكيد كرد: باور دارم كه ايران مي تواند بر بام جهان بنشيند و پرچمدار حيات طيبه، زندگي سعادتمند و علم و عمل صالح براي بشريت باشد.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن