تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار خودرو‌هاي داخلي طي هفته جاريپارس‌خودرو ماكسيما را ارزان كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بازار خودرو‌هاي داخلي طي هفته جاريپارس‌خودرو ماكسيما را ارزان كرد
گروه خودرو- در حالي كه اخبار بازار خودرو از توقف جريان كاهش قيمت‌ها طي هفته جاري حكايت دارد، پارس خودرو نرخ كارخانه‌اي ماكسيما را 500هزار الي يك‌ميليون تومان كاهش داد.


بنا به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت اين روزها خبري از سير نزولي شديد قيمت‌ها مانند هفته‌هاي پيشين نيست كه اين وضعيت نه به دليل رشد تقاضا در بازار، بلكه بيشتر به خاطر اقدامات خودروسازان در اجراي سياست‌هايي مبني بر نگه داشتن سقف قيمت‌ها است و هيچ بعيد نيست اين روند تا واپسين روزهاي سال نيز ادامه يابد. چرا كه به هر حال كاهش عرضه خودرو به بازار معمولاً موجبات گراني يا حداقل ثبات قيمت را فراهم آورده و در اين شرايط كه نرخ برخي خودروها به زير قيمت كارخانه رسيده، بهترين راه براي جلوگيري از ادامه اين روند، محسوب مي‌شود. اين در حالي است كه هم اكنون محصولاتي چون ماكسيما، پژو روآ و مگان داخلي، قيمتي زير نرخ كارخانه داشته وخودروهايي نظير زانتيا، سورن و پژو 206 نيز فاصله چنداني تا رسيدن به اين مرحله ندارند و قطعا به همين دليل است كه سايپا با گذشت مهلت دريافت زانتياهاي ثبت‌نامي از تحويل آنها خودداري مي‌كند. اين در شرايطي است كه مدير فروش سايپا چندي پيش تاكيد كرد به هيچ عنوان اجازه رسيدن قيمت زانتيا به زير نرخ كارخانه‌اي آن را نمي‌دهد.
ماكسيما در كارخانه ارزان شد
كاهش فروش ماكسيما، بالاخره مسوولان پارس خودرو را به تعديل نرخ كارخانه‌اي اين محصول مونتاژي مجاب كرد. به نحوي كه اين شركت طي هفته جاري، نرخ مدل دنده‌اي ماكسيما را يك‌ميليون و مدل اتومات آن را نيز 500هزار تومان ارزان كرد. اين در حالي است كه ماكسيما طي مدت اخير و در مقايسه با تابستان امسال با كاهش قيمتي حدودا 4ميليوني روبه‌رو شد و تا هفته گذشته نيز با نرخ كارخانه‌اي قبلي خود يعني 39ميليون و 850هزار تومان در مدل اتومات و 36ميليون و 850هزار تومان در نوع دنده‌اي به فروش مي‌رسيد. نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت معتقدند با توجه به تغيير و تحولات بازار خودرو، ماكسيما در حال حاضر بايد 4ميليون تومان ارزان‌تر از كارخانه خريد و فروش شود. از جمله دلايل افت تقاضا براي اين محصول ژاپني جداي از ركود بازار، پرداخت جريمه 5/4ميليون توماني به ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت بابت خريد آن به حساب مي‌آيد. آن طور كه از شنيده‌ها برمي‌آيد، ماكسيما هم اكنون دوران واپسين حضور خود در خط مونتاژ پارس خودرو را طي مي‌كند و در آينده‌اي نه چندان دور با اين شركت خداحافظي خواهد كرد.
مقاومت سايپا در مقابل كاهش قيمت زانتيا
«سايپا از صدور معرفي‌نامه براي تحويل زانتيا خودداري مي‌كند» اين را نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند. به گفته آنها روند نزولي شديد قيمت زانتيا در بازار طي يك ماه گذشته، سايپا را بر آن داشته تا با كاهش عرضه اين محصول، از تعديل قيمت و رسيدن آن به نرخي پايين‌تر از كارخانه جلوگيري كند. اين اقدام سايپايي‌ها در حالي است كه زانتيا هم اكنون با قيمتي برابر با 27ميليون تومان در بازار به فروش مي‌رسد و تنها 100هزار تومان ديگر تا رسيدن به نرخ كارخانه‌اي خود يعني 26ميليون و 900هزار تومان فاصله دارد. قيمت اين خودرو اوايل سال جاري تا 32 ميليون تومان هم صعود كرد اما از اواخر پاييز روندي نزولي گرفت اين در حالي بود كه مدير فروش سايپا در همان مقطع زماني اعلام كرد با روش‌هايي خاص، اجازه رسيدن قيمت زانتيا را به زير نرخ كارخانه نخواهد داد.
ثبات در قيمت تندر
بازار تندر-90 اين روزها، دوراني آرام را پشت سر مي‌گذارد به نحوي كه پس از پيش‌فروش چندي پيش اين محصول كه قيمت مدل‌هاي E0 و E1 آن را كاهش داد، هم اكنون ثبات، بازار تندر را فرا گرفته است. در حال حاضر تندر-90 E0 با قيمتي برابر با 9ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد و E1 نيمه فول نيز 11ميليون و 200هزار تومان قيمت دارد در حالي كه E1 فول با نرخ 12ميليون و 500هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شد.
همچنين E2 كه حساب آن از دو مدل ديگر جدا بوده و متقاضيان بيشتري را نيز به خود مي‌بيند، هم‌اكنون با قيمت 13ميليون و 900هزار تومان به فروش مي‌شود.
ثبات قيمت سمند
توقف توليد سمند معمولي، كميابي و حتي نايابي اين محصول را در بازار رقم زده، به‌طوري‌كه جهش قيمتي خاصي طي يكي دو هفته گذشته در اين خودرو به چشم نمي‌آيد به نحوي كه هم اكنون سمند معمولي با نرخ 13ميليون و 300هزار تومان به فروش مي‌رسد.
اين در شرايطي است كه سمند LX نيز در حال حاضر قيمتي معادل 15ميليون و 300هزار تومان دارد سورن نيز با نرخ 16ميليون و 900هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
اين محصول كه اوايل هفته مدل ELX آن نيز رونمايي شد، بيشترين كاهش قيمت را در ميان مدل‌هاي سمند طي دو ماه گذشته داشت به نحوي كه طي مدت مذكور سورن، حدود 2ميليون تومان كاهش قيمت را تجربه كرده است.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن