تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817737252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«نمايش زندگي شهيد برونسي يكي از ويژگي‌هاي جشنواره امسال بود» با حضور مسئولان و هنرمندان جشنواره‌ي فيلم فجر در مشهد هم تمام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «نمايش زندگي شهيد برونسي يكي از ويژگي‌هاي جشنواره امسال بود» با حضور مسئولان و هنرمندان جشنواره‌ي فيلم فجر در مشهد هم تمام شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن استقبال از برگزاري جشنواره فيلم در استان‌هاي گوناگون ابراز اميدواري كرد اين موضوع موجب آسيب‌ براي سينما نگردد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، - منطقه خراسان، محمدرضا جعفري جلوه در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم فجر مشهد با بيان اين كه در مجموعه فعاليت‌هاي پس از انقلاب يك واقعيت و ويژگي وجود دارد، تصريح كرد: بعد و عظمت مردمي انقلاب،‌همه فعاليت‌ها از جمله سينما را با مردم پيوند داده است.

او با اشاره به اينكه سرنوشت جشنواره بين‌المللي فيلم با دهه فجر گره خورد است، اعلام داشت: سال به سال ما بينندگان مردمي را در جشنواره فيلم فجر بيشتر مي‌ديديم، اما از آن جا كه نگاه تنها به مركز نشينان نيست و قرار نيست به ويژه پس از انقلاب شهروندان درجه 1 و 2 داشته باشيم، جشنواره فيلم فجر نيز تدبيري براي امر انديشيد و امسال در سه مركز استان فيلم‌ها به نمايش در آمد، اما اميدواريم اين موضوع، موجب آسيب براي سينما نباشد و در ديگر روزهاي سال نيز شاهد رونق سينما وحمايت از اقتصاد سينما و تبليغات در رسانه‌ها باشيم.

وي با اعلام اين كه ما به برگزاري جشنواره‌ها موضوعي و منطقه‌اي متنوع در سراسر كشور مي‌انديشيم، تاكيد كرد: معتقديم بايد در همه استان‌هاي كشور چه به لحاظ مضموني مرتبط با آن منطقه و چه به لحاظ شرايط تاريخي و جغرافيايي شرايط ويژه‌اي را دنبال كنيم، بايد به برگزاري جشنواره ويژه خراسان رضوي انديشيد.

در ادامه جواد آرين منش، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اين كه ما خواستار تداوم جشنواره بوده‌ايم، تصريح كرد: در كميسيون فرهنگي تلاش مي‌كنيم در خصوص سينما ارتقاي كمي و كيفي داشته باشيم.

وي افزود: در دو سه سال اخير هم جهشي به لحاظ توليدات سينمايي داشته‌ايم و تلاش كميسيون فرهنگي نيز مختصري برافزايش بخش بودجه موثر بوده است. با اين حال معتقديم هنوز بودجه بخش فرهنگ مظلوم است و تلاش‌هاي ما براي افزايش سهم بودجه خيلي موثر واقع نشده است و هر سال سعي مي‌كنيم اندكي بر بودجه افزوده گردد.

سيد جواد جعفري مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز جشنواره امسال مشهد را داراي پنج ويژگي دانست و عنوان كرد: جشنواره فيلم فجر مشهد يك پديده است اشتياق و نشاط مردم براي جشنواره مشهد حتي از ماه‌ها قبل از اكران مثال زدني است.

وي گفت: امسال ما موفق شديم 20 فيلم از بخش مسابقه را در مشهد اكران كنيم ويژگي ديگر جشنواره بالا بودن بينش سينمايي در مشهد است و نكات مطرح شده توسط مخاطبان مشهدي به گفته كارگردانان و عوامل سينما بسيار دقيق و ظريف است.

وي با اشاره به اين كه جشنواره امسال در 10 روز به نمايش درآمده و نمايش فيلم‌ها نسبت به سال گذشته افزايش يافت. ادامه داد: نمايش فيلم «به كبودي ياس» به كارگرداني جواد اردكاني، مهم‌ترين ويژگي جشنواره امسال بود. اين فيلم متعلق به يكي از مفاخر نامي عرصه دفاع مقدس و چهره‌هاي ماندگار خراسان رضوي در عرصه دفاع مقدس،‌شهيد برونسي بود كه اكران شد و ويژگي ممتاز آن شركت خانواده و ياران شهيد برونسي در جلسه اكران فيلم بود و اين نقطه اوجي در طي سال‌هاي برگزاري جشنواره است.

در ادامه معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي هم با پرطراوت‌ترخواندن جشنواره امسال نسبت به سال‌هاي گذشته،‌توضيح داد: ششمين جشنواره فيلم فجر مشهد، نسبت به دوره‌هاي پيش پرطراوت‌تر،‌ شاداب‌تر و فراگيرتر بود هر ساله جشنواره با شكوه‌تر برگزار مي‌گردد و امسال نيز جشنواره حضور گسترده‌تر و بازتاب بيشتري داشت و مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي نيز بيشتر بود.

قهرمان رشيد، اين جشنواره را بزرگترين رويداد سينمايي مشهد عنوان كرد وگفت: ما بنا داريم به همه مباحث فرهنگي و اجتماعي در استان كمك كنيم گرچه قصد توليت و اداره نداريم، اما وظيفه داريم در جهت هماهنگي‌هاي لازم آن چه در توانمان است را انجام دهيم.

وي گفت: جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) و جشنواره فيلم فجر دو بخش مهمي هستند كه اهتمام ويژه‌اي مي‌طلبد. امسال زندگي شهيد برونسي به تصوير كشيده شد كه به نظرم شروع خوبي براي به تصوير كشيدن حماسه دفاع مقدس است.

در اين مراسم از امير قويدل و حسين ترابي به پاس يك عمر فعاليت هنري تقدير شد.

حسين ترابي با بيان اينكه فيلم «براي آزادي» در بيست و پنجمين سال انقلاب به همت مهندس جعفري جلوه در شبكه يك به نمايش درآمد، گفت: اين مستند پس از 25 سال توقيف در سينما يك نمايش داده شد. اين فيلم از آتش زدن سينما ركس آبادان تا برگزاري رفراندوم را در بر مي‌گيرد و ما براي به تصوير كشيدن رفراندم در هر شهر، فيلمبرداراني را به آن مناطق فرستاديم.

وي در پاسخ به اين پرسش مجري مراسم كه آيا اگر شرايط سينمايي مشهد مهيا باشد. دوباره به خراسان باز مي‌گردد يا نه،‌توضيح داد:‌« من پس از انقلاب عطاي كارگرداني را به لقاي آن بخشيدم، چرا كه فكر مي‌كردم انقلاب كرديم و براي آزادي ساختم، اما اين فيلم25 سال توقيف بود.»

در اين مراسم همچنين از رسول صدر عاملي براي فيلم «هر شب تنهايي» با موضوع زائران امام رضا (ع) و جواد اردكاني كارگردان و ابراهيم اصغري تهيه كننده فيلم «به كبوي ياس» با موضوع زندگي شهيد برونسي تقدير شد. همچنين از خانواده شهيد برونسي نيز تجليل به عمل آمد و از محمدرضا سلطان‌پور براي انيميشن زندگي شهيد كاوه در سينماي مركز خراسان رضوي قدرداني شد.

علاوه بر اين از غلامرضا موسوي،‌ تهيه كننده سينما به عنوان يكي از اهالي خراسان تجليل شد.

ساعد نيك ذات، فيلمبردار و عكاس مشهدي نيز از سوي مسوولان جشنواره مشهد مورد تقدير قرار گرفت. ضمن اين كه با حضور وي از مهدي مصباحي،‌ سپيده كريمي و امين ابراهيمي،‌ برگزيدگان مسابقه «عكاسي از حضور مردم در ششمين فيلم فجر مشهد انجام شد.

حاشيه‌هاي مراسم

اين مراسم كه قرار بود ساعت 18 آغاز شود 40 دقيقه تاخير در 18:40 آغاز شد.

* اجراي اين مراسم را محمدرضا شهيدي فرد، مجري مشهدي كه در اختتاميه‌ جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در تهران نيز به عنوان مجري حضور داشت بر عهده داشت.

محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزارت ارشاد، محمد مهدي عسگرپور مدير عامل خانه سينما، حجت الاسلام جوادگلي مشاور مذهبي شبكه يك سيما و جمعي از كارگردانان و تهيه كنندگان سينما، ميهمانان اين مراسم بودند.

رسول صدرعاملي از كم بودن هداياي در نظر گرفته شده براي پيشكسوتان مشهدي، امير قويدل و حسين ترابي كه سه سكه بود، گله كرد و در پي اين عمل محمدرضا جعفري جلوه به هر يك از برگزيدگان 5 سكه ديگر اهداء كرد. رسول صدرعاملي نيز هداياي خود را به حسين ترابي و امير قويدل بخشيد.

در ميان مراسم كليپ‌هاي از مشهد، برگزاري جشنواره پنجم و ششم فيلم فجر در مشهد و فيلم هاي نمايش داده شده در اين دو جشنواره پخش شد.

مجري مراسم و رسول صدر عاملي از كيفيت سالن‌هاي مشهد گله‌مند بودند و محمدرضا شهيدي فرد از مسوولان استاني و معاونت سينمايي وزارت ارشاد، تقاضاي ساخت سالن‌هاي بهتري براي مشهد داشت و ابراز اميدواري كرد در جشنواره آينده 7 تا 8 سالن به سالن‌هاي سينمايي مشهد اضافه شود.

انتهاي پيام

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن