تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820985654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه هم‌انديشي رگولاتوري عنوان شد: دعوت مجلس از مديران ICT براي پيشنهاد در زمينه اصلاح ساختار تنظيم مقررات


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در جلسه هم‌انديشي رگولاتوري عنوان شد: دعوت مجلس از مديران ICT براي پيشنهاد در زمينه اصلاح ساختار تنظيم مقررات
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

جلسه هم‌انديشي استقلال رگولاتوري به همت گروه علمي تحليلي طيف و با حضور مهندس مطهري، رييس كميته مخابرات مجلس، دكتر صادق‌زاده، رييس سابق اين كميته، مهندس سبوحي، معاون سازمان تنظيم مقررات و دكتر نايبي، استاد دانشگاه و رييس هيات مديره گروه‌هاي صنعتي موج خاور برگزار شد.

به گزارش ايسنا، مهندس مطهري، رييس كميته مخابرات مجلس در ابتداي اين جلسه با اشاره به اتفاق نظر اكثريت كارشناسان حوزه ICT بر لزوم استقلال رگولاتوري، گام بعدي و مهم در اين زمينه را تعيين مدل بهينه اين امر عنوان كرد.

وي ضمن رد برخي شائبه‌ها درباره سياسي‌ بودن مصوبه مجلس و رد موضوع انحلال سازمان، اظهار كرد: در حال حاضر يك فوريت طرح استقلال رگولاتوري در مجلس رأي آورده است، ولي فرصت براي كار كارشناسي در اين زمينه وجود دارد.

وي همچنين، از مديران ارشد مخابرات دعوت كرد كه در زمينه نحوه اصلاح ساختار رگولاتوري مخابرات، با مجلس به بحث و تبادل نظر بنشينند و مدل پيشنهادي خود را به مجلس ارائه دهند.

دكتر صادق‌زاده ـ رييس سابق كميته مخابرات مجلس ـ نيز ضمن تاكيد بر لزوم استقلال رگولاتوري، عنوان كرد: ساختار فعلي وزارت ICT بر مبناي قانون وظايف اين وزارت كه در سال 82 تصويب شده شكل گرفته كه معطوف بر ساختار دولتي بخش مخابرات در آن زمان است؛ اما با ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 تجديد نظر در ساختار اين وزارتخانه ضروري است.

وي همچين اصلاح ساختار كميسيون تنظيم مقررات را در اين زمينه ضروري دانست.

در ادامه، سبوحي ـ معاون سازمان تنظيم مقررات ـ نيز با تاكيد بر لزوم بررسي عملكرد كميسيون و سازمان تنظيم مقررات، اين بررسي را لازمه ورود به موضوع تغيير ساختار رگولاتوري در كشور عنوان كرد و در عين حال تاكيد كرد: به علت تخصصي نبودن شوراي رقابت و مركز ملي رقابت، انتقال سازمان تنظيم مقررات به اين شورا غير منطقي به نظر مي‌رسد.

وي اظهار كرد: شوراي رقابت هنوز شكل نگرفته است؛ ضمن آنكه جدا كردن سازمان تنظيم مقررات از وزارت ICT با توجه به حضور بسياري از نيروهاي مامور به خدمت شركت مخابرات دراين سازمان، به آساني انجام‌پذير نيست.

به گفته وي، برخي از وظايف سازمان به هيچ عنوان در حوزه وظايف شوراي رقابت قرار نمي‌گيرد.

در اين جلسه، دكتر محمد مهدي نايبي ـ استاد دانشگاه صنعتي شريف و رييس هيات مديره گروه‌هاي صنعتي موج خاور ـ به نمايندگي از بخش خصوصي فعال در حوزه مخابرات نيز در اين باره گفت: در حاليكه با اصلاحات اندك مي‌توان ساختار فعلي سازمان تنظيم مقررات را بهبود داد، نبايد كل ساختار فعلي را از بين برد.

وي ضمن اشاره به برخي عملكردهاي كميسيون و سازمان تنظيم مقررات به عنوان تصميمات جانبدارانه، تاكيد كرد: اصلاح ساختار كميسيون تنظيم مقررات مي‌تواند به تعادل و تنظيم قدرت در اين كميسيون و در نهايت به بهبود عملكرد سازمان تنظيم مقررات منجر مي‌شود.

انتهاي پيام

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن