تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصرالله و سعد حريري با هم ديدار كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سيد حسن نصرالله و سعد حريري با هم ديدار كردند
تهران- خبرگزاري كار ايران
«سيدحسن نصرالله»، رهبر شيعه جنبش حزب الله لبنان و «سعد حريري»، رهبر اهل سنت اين كشور كه مورد حمايت غرب است، در آستانه كنفرانس آشتي ملي با يكديگر ملاقات كرده‌اند.
به گزارش "ايلنا" به نقل از بي‌بي‌سي، ملاقات آنها كه روز يك‌شنبه ( 26 اكتبر)، صورت گرفته است، قبلا اعلام نشده بود و نخستين ديدار آنها از زمان جنگ لبنان با اسرائيل در سال 2006 بوده است.
خصومت دو طرف منجر به بحران سياسي 18 ماهه در لبنان و كشانده‌شدن اين كشور به ورطه جنگ داخلي شدتا اين كه در ماه مه گذشته با ميانجي‌گري مقامات قطري تواقفنامه‌اي ميان حزب‌الله و حريري منعقد شد كه اجازه داد براي انتخاب رئيس‌جمهوري جديد براي لبنان در پارلمان راي‌گيري صورت بگيرد و دولت وحدت ملي تشكيل شود.
دو رهبر شيعه و اهل سنت، سرگرم آماده شدن براي برگزاري گفت‌وگوهاي گسترده‌تري ميان جناح‌هاي موافق و مخالف سوريه هستند؛ انتظار مي‌رود كه آنها در كنفرانس هفته آينده به اختلافات خود از جمله خلع سلاح حزب الله، به پردازند.
ملاقات كم سابقه ميان رهبر شيعيان و رهبر اهل سنت لبنان، نقطه عطفي در روابط ميان دو رقيب قلمداد مي شود كه احتمالا باعث مي‌شود پيش از انتخابات پارلماني سال 2009 تنش ميان آنها كاهش يابد.
در بيانيه‌اي كه مشتركا توسط دو طرف منتشر شده، آمده است: «در ملاقات روز يك‌شنبه بر وحدت ملي و صلح مدني و نياز به جلوگيري از تنش با هر روشي تاكيد شد.»
در اين بيانيه همچنين آمده است كه ارتباط ميان حزب‌الله و جناح سعد حريري ادامه خواهد داشت.
خبرگزاري‌ها گزارش داده‌اند كه تلويزيون المنار حزب‌الله لبنان بخشي از ملاقات حسن نصرالله با سعد حريري را پخش كرده است.
در بيانيه مشترك دو طرف آمده است كه ملاقات آنها «صادقانه و باز» بوده است و دو رهبر شيعه و اهل سنت براي ترغيب گفت‌وگو از طريق آرام كردن لحن گزارش‌هاي مطبوعاتي و همچنين آرام كردن اوضاع در شهرها، گام بر خواهند داشت.
پيشتر رقباي سياسي در لبنان براي آشتي ملي تلاش كرده‌اند اما ملاقات حريري با نصرالله شاخص‌‌ترين اين تلاش‌ها قلمداد مي‌شود.
پايان پيام

كد خبر: 474649

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن