تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813315651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاجره درباره مالكيت ويروس مرگبار «آنفلوآنزا »


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مشاجره درباره مالكيت ويروس مرگبار «آنفلوآنزا »
ماجرا اين گونه است كه دو دانشمندان هلندي ويروس آنفلوآنزاي پرندگان را ايجاد كرده اند كه با پخش آن در فضاي جوامع انساني اين بيماري مرگبار در جوامع انساني به اپيدمي تبديل مي شود ، آمريكا از اين دو دانشمند خواسته است كه نتايج يافته هاي خود را انحصارا در اختيار آمريكا قرار دهند
سرويس بين الملل - دو دانشمندي كه ويروس بسيار خطرناك و كشنده آنفلوآنزهاي پرندگان را توليد كرده اند ، مي گويند كه آمريكا نبايد به خود اجازه دهد كه مباحث مربوط به اين نوع ويروس در انحصار خودش باقي بماند.

به گزارش «تابناك» ، «ران فوشر» و «اب اشتراوس» از مركز تحقيقات پزشكي «اراسموس» در روتردام هلند گفته اند كه آنان توصيه هيات مشاوران ملي امنيت زيستي آمريكا را پذيرفته است .

اين هيات به اين دو دانشمند سوئدي توصيه كرده است كه نتايج تحقيقات خود را كه با هزينه مالي اين هيات انجام شده است را منتشر نكنند چرا كه ممكن است يافته هاي آنان مورد سوء استفاده تروريست ها قرار گيرد.

در همين ارتباط «بلفاست تلگراف» ، گزارش داده است كه اين دو دانشمندان در عين حال معتقدند كه اين درست نيست كه يك بحث علمي بسيار مهم كه بر سلامت كل جهان تاثير دارد در اختيار يك كشور قرار گيرد و يا يك كشور براي آن تصميم بگيرد.

آنان همچنين افزوده اند كه نمي دانند كه نظر گروهي از دانشمندان در سراسر جهان هم بر اين باشد كه يافته ها آنان منتشر نشود ، مگر اينگه گروهي از دانشمندان در سراسر جهان در اين باره فراخوانده شوند و تصميم بگيرند . تصميمي كه ممكن است مغاير تصميم آمريكايي ها باشد.
يك گزارشگر مستقل در ماه دسامبر گزارش داد كه اين دو دانشمندان نوعي ويروس آنفلوآنزاي پرندگان را آزمايش كرده اند كه با استفاده از آن مي توان يك بيماري فراگير آنفلوآنزا در بين انسان ها ايجاد كند .

اين آزمايش جديد مي تواند براي توليد واكسن اين نوع بيماري و پيشگيري از آن در سراسر جهان مورد استفاده قرار گيرد ، اما در عين حال افراد و حتي دولت هايي كه به كارهاي تروريستي مشغول هستند ، مي توانند از اين ويروس براي عمليات تروريستي استفاده كنند . اين ويروس هم در تماس افراد و هم از طريق پخش در هوا ، انتقال داده مي شود و پخش اين ويروس به ويژه در مناطق پرتراكم در آسيا و خاورميانه بسيار خطرناك است .

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن