تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817004749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير تجارت: * براي تامين كالا نگراني نداريم * افزايش قيمت نان به هيچ وجه مطرح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير تجارت: * براي تامين كالا نگراني نداريم * افزايش قيمت نان به هيچ وجه مطرح نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه افزايش قيمت نان به هيچ وجه مطرح نيست اعلام كرد: تغيير نرخ كالاهايي كه در كميسيون‌هاي نظارت صنفي قيمت‌گذاري مي‌شوند از جمله انواع شيريني‌ها و خدماتي مانند قاليشويي تا پايان دي ماه امكان‌پذير است.

وي همچنين در مورد نگراني‌هايي درمورد كمبود كالا در كشور طي ماه‌هاي آينده صراحتا تاكيد كرد كه براي تامين كالا نگراني نداريم.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدعلي ضيغمي كه در يك نشست خبري سخن مي‌گفت ابتدا به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تنظيم بازار ايام عيد عنوان كرد: در مورد ميوه در سنوات گذشته تلاش بر اين بوده كه از ماه‌هاي قبل هماهنگي‌ها با مباشران انجام شود تا اين محصولات با كيفيت و قيمت مناسب در ايام پاياني سال عرضه شوند. معمولا از مرداد ماه هر سال اقدامات اوليه شروع مي شود. در امسال نيز ميزان پرتقال ذخيره شده 65 هزار تن و سيب ذخيره شده 35 هزار تن بوده است.

به گفته وي ميزان پرتقال و سيب ذخيره شده در سال گذشته به ترتيب 50 هزار و 20 هزار تن بوده است.

ضيغمي اضافه كرد: عرضه اين محصولات با قيمت 10 تا 20 درصد پايين‌تر از محصولات مشابه در بازار خواهد بود.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين به برگزاري 400 نمايشگاه استاني و جشنواره‌هاي فروش كالا از پنج تا 25 اسفند ماه در امسال خبر داد و گفت: در اين مراكز عرضه مستقيم و توزيع اقلام ذخيره شده، مواد پروتئيني و محصولات ديگر را خواهيم داشت كه همه اين محصولات مربوط به بخش توليد است.

وي در ادامه گفت: محصولاتي كه مشمول قيمت گذاري در كميسيون‌هاي نظارت صنفي مي‌شوند تا پايان دي ماه فرصت دارند تغيير قيمت آن‌ها بررسي شود چرا كه در دو ماه پاياني سال كالاها و خدمات صنفي در كميسيون‌هاي واحدهاي نظارت مشمول قيمت‌گذاري نخواهند شد و ما با ثبات بيشتري بازار را خواهيم داشت.

ضيغمي در اين مورد توضيح داد: كالاها به چهار دسته تقسيم مي‌شوند بخش محدودي از اين كالاها توسط دولت قيمت گذاري مي‌شوند گروه دوم كالاهايي هستند كه توسط توليدكننده‌ها و تامين كنندگان طبق ضوابط سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان قيمت گذاري مي‌شوند. دسته سوم كالاها تابع عرضه و تقاضا هستند كه محصولات كشاورزي را شامل مي‌شوند. در دسته چهارم نيز بخشي از كالاها و خدمات صنفي مدنظر هستند كه در كميسيون‌هاي نظارت صنفي به تناسب هر شخص قيمت گذاري مي‌شوند. اين بخش از كالاها تا پايان دي ماه امكان بررسي تغيير قيمت آن‌ها فراهم است.

* افزايش قيمت نان مطرح نيست

وي در مورد موارد مربوط به افزايش قيمت نان نيز گفت: مقوله نان شبكه خاص مستقلي دارد كه قبلا در مجموعه وزارت كشور كار قيمت‌گذاري آن انجام مي‌شد اما اكنون اين موضوع به صورت كامل به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است و بحث‌هاي قيمت‌گذاري و نظارت مربوط به اين وزارتخانه است.

ضيغمي تصريح كرد: در اين حوزه اگر نياز به اصلاح قيمت باشد كه اكنون به هيچ وجه بحث آن مطرح نيست در كارگروه مربوطه بررسي مي‌شود، پيشنهادي براي افزايش قيمت نان ما هم نداشتيم.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها نيز گفت: ما براي سناريوهاي مختلف آمادگي لازم را داريم اما در زمينه ذخيره سازي ضرورت جدي است كه به مانند مرحله اول با آن اندازه و حجم نيست.

* براي تامين كالا نگراني نداريم

وي در مورد تاثيرات نرخ ارز بر قيمت كالاهاي اساسي هم اظهار كرد: در مورد موضوع ارز بانك مركزي مشكلي با اين موضوع ندارد كالاهاي اساسي از اولويت تخصيص ارز با نرخ مرجع برخوردار باشند از سوي ديگر ممانعت از عرضه تخلف محسوب مي‌شود و هيچ تغييري نبايد به انباشت كالا منجر شود.

ضيغمي در واكنش به برخي نگراني‌ها مبني بر كمبود كالا طي ماه‌هاي آينده گفت: ما چنين تصوري نداريم و با توجه به منابع كشور براي تامين كالا نگراني نداريم.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن