تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821016227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيگيريهاي مهر نتيجه داد/عمليات آزادسازي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيگيريهاي مهر نتيجه داد/عمليات آزادسازي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان آغاز شد
عمليات آزادسازي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان آغاز شد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: استاندار هرمزگان كاغذ بازيهاي اداري را ممنوع و همكاري شركت پخش فرآورده هاي نفتي، منابع طبيعي، محيط زيست، دانشگاه علوم پزشكي و جهاد كشاورزي هرمزگان را براي آغاز عمليات آزادي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان را تكليف كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري مهر در راستاي اهداف خود كه همانا انعكاس مشكلات و معضلات استان در راستاي رفع و حل آنهاست در سال 88 اولين گزارش خود را در راستاي رفع مشكل شنهاي روان و نابودي روستاها منتشر كرد كه متاسفانه از سوي مسئولان وقت مورد بي توجهي قرار گرفت.

اما پيگيريهاي مهر و انتشار اخبار و ارسال آخرين گزارش در 21 آذر ماه امسال نتيجه داد و ابراهيم عزيزي استاندار هرمزگان در جلسه فوق العاده اين موضوع را مورد پيگيري و دستورات لازم براي رفع اين مشكل صادر كرد.

ابراهيم عزيزي در جلسه اي، معاون امور عمراني استاندار را به همراه مديران كل دستگاه هاي منابع طبيعي، محيط زيست، دانشگاه علوم پزشكي، جهاد كشاورزي، امور روستايي استانداري و شركت پخش فرآورده هاي نفتي هرمزگان را به دفتر خود دعوت كرده و خواستار آغاز عمليات آزادي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان شد.

وي در اين جلسه اقدام پيش نياز براي آزادي روستاهاي جاسك را تعيين سه اولويت اول، دوم و سوم عنوان كرد و گفت: روستاهايي كه به واسطه هجوم شن در زندگي مردم اختلال ايجاد شده بايد در اولويت اول قرار گرفته و با اقدام فوري از سوي منابع طبيعي مشكل حل شود.

استاندار هرمزگان افزود: شركت پخش فرآورده هاي نفتي نيز وظيفه دارد مالچ مورد نياز براي تثبيت شنهاي روان اطراف روستاهاي اولويت اول را به صورت اعتباري در اختيار منابع طبيعي قرار دهد و در اين رابطه اعتبارات مالي كنار بگذاريد.

عزيزي با بيان اينكه تنها انجام شدن كار مهم است ادامه داد: قصد داريم با آزادي روستاهاي جاسك از محاصره شنهاي روان، مردمي را كه زندگيشان به گرفتاري كشيده نجات دهيم و در اين رابطه كاغذ بازي هاي اداري را كنار بگذاريد.

وي علاج واقعه قبل از وقوع را خواستار شد و بيان داشت: قبل از اينكه اتفاقي بيافتد بايد كار انجام گيرد وگرنه همه مسئول هستيم.

وي اظهارداشت: اقدامات ثانويه براي روستاهاي در اولويت دوم با يك برنامه ميان مدت و روستاهاي در اولويت سوم با برنامه اي بلند مدت برنامه ريزي شود و در اين خصوص كارگروهي ويژه با حضور دستگاه هاي مربطه به اضافه فرماندار و شهردار جاسك تشكيل شود.

استاندار هرمزگان در ادامه خواستار پيگيري اعتبارات مبارزه با پديده گرد و غبار از سوي اداره كل محيط زيست شد و تصريح كرد: اين اعتبار كمك مي كند در برنامه هاي ميان و بلند مدت بتوانيم با يك سري اقدامات هماهنگ و طرح ريزي شده از محاصره مجدد روستاها در آينده جلوگيري كنيم.

عزيزي ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكي نيز مي بايست به طور مستمر شرايط بهداشت اين روستاها را بررسي و براي بهبود شرايط افدامات ويژه را در دستور كار خود قرار دهد.

وي ايجاد كمربند سبز را از اقدامات ماندگار جهت جلوگيري از ورود شنهاي روان به شهر جاسك عنوان كرد و اذعان داشت: شهرداري جاسك بايد در اين خصوص اقدامات لازم را انجام داده و بستر مورد نياز را فراهم كند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن