تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پريماكوف: پوتين مناسبت‌ترين نامزد پست رياست‌جمهوري روسيه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پريماكوف: پوتين مناسبت‌ترين نامزد پست رياست‌جمهوري روسيه است
خبرگزاري فارس: نخست وزير و وزير امور خارجه سابق روسيه در دهه 90 "ولاديمير پوتين" را مناسبت‌ترين نامزد پست رياست‌جمهوري اين كشور ناميد كه تلاش وي در جهت تقويت توان دفاعي-نظامي، پايداري اقتصادي، بهبود وضعيت زندگي مردم و امنيت روسيه است.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «نووستي»، "يوگني پريماكوف" عضو آكادمي علوم روسيه، وزير امور خارجه و نخست وزير اين كشور در دهه 90 معتقد است كه "ولاديمير پوتين" نخست وزير كنوني روسيه مناسبت‌ترين نامزد براي پست رياست‌جمهوري اين كشور است.

انتخابات رياست‌جمهوري در روسيه در تاريخ 4 ماه مارس سال جاري برگزار خواهد شد. پوتين بعنوان نامزد حزب «روسيه واحد» كه رهبري آن را برعهده دارد، در اين انتخابات شركت كرده است.

پريماكوف روز جمعه در نشست «باشگاه مركوري» كه رياست آن را برعهده دارد، گفت: من معتقدم كه مطلوب‌ترين چهره در اين انتخابات پوتين است، نه بخاطر اينكه ساير مدعيان اين سمت استحقاق آن را ندارند، برخي از آنها كم و بيش خصوصيات جالبي دارند. ولي در روسيه امروزي هيچ يك از نامزدهاي پست رياست‌جمهوري به شايستگي پوتين نيستند و اين يك واقعيت است.

اين سياستمدار برجسته در تجزيه و تحليل عملكرد پوتين در سمت‌هاي دولتي يادآور شد كه وي مانند هر سياستمدار ديگري داراي نقطه ضعفي هم است و آن در زمينه سياست انتصابات كادري است.

نخست وزير و وزير خارجه سابق روسيه افزود: ولي مهمترين مسئله اين است كه پوتين در مسائل مهمي همچون مبارزه با تروريسم، دفاع از ارزش‌هاي ملي روسيه ، در رابطه با روند توسعه «انقلابهاي رنگين» نابودكننده، پايداري اقتصادي در شرايط بحران جهاني كنوني و در خصوص بهبود وضعيت زندگي شهروندان روسي و البته امنيت روسيه كاملا با قاطعيت عمل كند و اين از بهترين و مهمترين خصوصيات ويژگي‌هاي اوست.

پريماكوف در رابطه با سياست خارجي پوتين گفت: تلاش برخي رسانه‌هاي گروهي خارجي در جلوه دادن پوتين بعنوان يك ديكتاتور متجاوز كه ممكن است پل بوجود آمده بين روسيه و غرب را خراب كند، تلاشي بسيار بيهوده و پوچ است.

وي افزود: از يك طرف، ما شاهد آن هستيم كه پوتين واقعا تلاش مي‌كند تا توانايي دفاعي روسيه، توانايي رزمي ارتش، نيروي هوايي و ناوگان دريايي-نظامي را تقويت كند. از طرف ديگر تمامي اين تلاش‌ها به معناي آن نيست كه او قصد دارد مسائل را به مسابقه تسليحاتي دوران جنگ سرد سوق دهد. من كاملا مطمئن هستم كه تمايل پوتين براي افزايش توانايي دفاعي روسيه هيچ تهديدي در سياست خارجي كشور بوجود نمي‌آورد و صرفا مواضع روسيه را تقويت خواهد كرد.

پريماكوف در عين حال با تاكي بر اينكه فعلا نبايد صحبتي از رسيدن دوره جديدي در روابط روسيه و آمريكا نمود، گفت: در شرايطي كه تغييراتي در دوره رياست‌جمهوري باراك اوباما در حال رخ دادن است، دليلي وجود ندارد كه آن را به فرا رسيدن دوره جديدي در عرصه روابط دو كشور سخن به ميان آورد.

وي همچنين يادآور شد: طي اين اواخر سياست يك‌جانبه گرايي آمريكا به بن‌بست رسيده، روابط واشنگتن با متحدانش تضعيف شده و عمليات نظامي در عراق و افغانستان بدون نتيجه پايان يافته است.

انتهاي پيام/آ.ص

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن